www.snlp.ro Web analytics

Operatiunea „amendamentul”, pe final. Speram sa fie bine dar ne pregatim pentru ce e mai rau

10040484143 147f24ed75 bCeea ce am derulat, ca sindicate, in ultima luna de zile in planul relatiei cu reprezentantii executivului si legislativului din Romania este fara precedent, daca este sa comparam cu procedurile uzuale in planul modificarilor legislative. Relationarea de baza se producea in mod normal la nivelul propriului minister care este totusi Ministerul Justitiei, respectiv acel minister care avizeaza toate actele normative relevante din tara noastra, chiar daca adiacent se mai arunca cate o ancora de siguranta pe taram politic.

In trecut, forta de interventie a MJ ne-a fost de mare folos. Desi facem parte din structura de aparare nationala suntem singura institutie din structura, coordonata de un minister aflat in afara acesteia. Acest lucru ar trebui sa aiba cel putin o latura pozitiva si anume o lejeritate mai mare a ministerului coordonator de a interveni legislativ detinand si atributul avizarii. Din pacate, insa, cel putin dupa preluarea mandatului de catre Tudorel Toader, MJ nu are doar o pozitie inerta ci chiar retrograda.

Din lipsa suportului care trebuia sa vina de la propriul minister, a trebuit sa ne descurcam absolut singuri. Aproape ca am pierdut sirul parlamentarilor si ministrilor la care am apelat, cu care ne-am intalnit sau discutat telefonic, ajungand sa ne facem liste pentru a nu incurca pistele si a irita prin supralicitare. Nu putem oferi toate detaliile acestea public insa la nivelul sedintelor interne vom informa concret. Important este sa razbim. La nivel de varf se apreciaza pozitia corecta a sindicatelor din penitenciare care nu au ales calea strazii ca prima optiune de presiune sau ca demonstratie de forta. Am anulat un miting pentru ca ni s-a promis sprijin guvernamental si parlamentar, pe care pana acum l-am primit, dar scadenta se apropie.

Astazi este termenul pentru depunerea raportului de catre Comisia pentru munca si protectie sociala din Camera deputatilor, unde am inaintat amendamente atat noi cat si ANP, insa este posibil ca sedinta propriu-zisa sa se amane. Aflam indirect ca pe ultima suta de metri se va misca totusi si MJ. Nu reusim sa comunicam deloc bine cu ministerul si intelegem doar ca noul ministru pretinde reprezentare exclusiva, blocand relationarea directa a institutiilor subordonate cu Parlamentul sau cu Guvernul Romaniei. Aveam cel putin sprijinul ANP, de altfel deosebit de important la sustinerea amendamentelor, macar din perspectiva bugetara (noi ca sindicate nu putem asuma un anumit calcul de impact bugetar), insa se pare ca ministrul a trasat reguli noi dar prafuite si de trista amintire.

In loc sa avansam, ne intoarcem in trecut. „Nimeni altcineva decat insusi ministrul nu are voie sa mearga in Parlament”. Iar daca ministrul nostru nu este de gasit sau este de parere ca problema nu e relevanta, ce ramane de facut? Pasivitatea MJ in planul modificarilor salariale preconizate surprinde mai ales tinand cont de faptul ca aplicarea sporului de 30% la o noua baza de calcul avantajeaza si personalul MJ care primeste acest spor.

Azi avem un nou tur de forta pe cont propriu, de la 9,30 urmand noi intalniri in Parlament in special cu domnul Adrian Solomon, presedintele comisiei susmentionate, dar si cu alte persoane publice, in scopul de a clarifica perspectivele. Problema este relativ simpla, indiferent de complexitatea calculelor. Daca din nou vom fi tratati discriminatoriu cu toate eforturile facute, precum si cu tot fair-play-ul pe care l-am manifestat, iar legea va fi emisa strict asa cum a gandit-o MAI, promitem un blocaj de durata al sistemului penitenciar si proteste pe linie. Iar una dintre revendicari il va viza in mod cert pe Tudorel Toader.

 

10 COMMENTS

  1. Din pacate Diana nici asistentii medicali nu suntem incadrati la studii superioare si noi avem o scoala postliceala cu o durata de TREI ANI, nu un an ca si agentii absolventi de scoala de la Targu Ocna?!La data incadrrarii mele in sistem la noi in unitate aveam la logistica un capitan de pregatire subinginer, (editat) care se dadea mare ofiter cu facultatea lui de trei ani dar pentru ca aleia ii zicea Institut de subingineri si era incadrata si pe vremea comnuistilor la studii universitare de scurta durata el era ofiter iar eu cu o scoala postliceala de trei ani la zi eram subofiter…

  2. Domnule Stefan, nu vreau sa parem penibili si sa ne prefacem ca nu stim ce se pune la cale.Mai citim si noi presa si vedem reactiile oficialilor.Stim exact cum stau lucrurile!Nu mai e mult si poate astazi se voteaza legea si va aparea in toata splendoarea ei si vom vedea cu totii ca lucrurile stau asa cum v-a fost sesizat de catre noi.Nu mai vrem sa fim dusi cu zaharelul ca agentii sau subofiterii vor avea salarii prin nivelarea acestora pana in 2022, cat de cat rezonabile in comparatie cu cele ale ofiterilor in apropierea varstei de pensionare.
    Diferentele de salarizare sunt enorme,duble aproape intre agenti,subofiteri si ofiteri, din ce s-a publicat in presa ex. date de Dragnea,Olguta Vasilescu si cred ca sunt destul de oficiale informatiile.Au mare dreptate D.N. si ceilalti colegi care va sesizeaza nedreptatea ce se pune la cale.Speram ca dupa ce veti primii oficial legea unitara de salarizare, impreuna cu ceilalti lideri, sa luati atitudine vizavi de problemele sesizate de catre noi.Oricum din cate se pare, suntem cu mult mai prost incadrati in noua lege politia,armata decat cei din invatamant si sanatate.Oare ce ne propun ei este conform cu realitatea,riscurile si dificultatea muncii prestate de noi ? Suntem corect incadrati ca nivel de renumeratie, vizavi de celelalte categorii socioprofesionale pe care le respectam de altfel ?Cred ca link-urile urmatoare sunt destul de relevante:

  3. @Diana
    Scoala Postliceala reprezinta studii medii, nu studii superioare. Studiile superioare sunt cele de nivel universitar! Mult spor in pregatirea profesionala!

  4. Se apropie vara,trebuie sa ne luam bilete pt.litoral, ne putem baza pe acele vauchere in sistemul nostru de la 1 iulie ,sau inca nu se stie sigur. Cu stima!

  5. Salariul unui agent este prevazut sa urce spre 6000 de lei si vbim doar de salariul de baza. Sa nu ne pripim cu estimarile. Salariile din varful grilei noastre nu vor creste cu aceeasi viteza (procente) ca cele din baza. Am mai explicat asta. Legea isi propune sa micsoreze si nu sa creasca ecartul (diferenta dintre trepte). Nu a vazut inca nimeni proiectul propriu-zis. Sa ne inarmam cu putina rabdare. Daca ceva va fi nedrept acolo si va face lucrurile mai urate decat sunt acum, vor fi reactii sociale, insa nu ar avea sens ca o lege cu un buget de 32 mld de lei sa aduca lucruri rele in loc sa scoata sistemul bugetar cat de cat la lumina si sa reactiveze drepturi disparute (prime premii vouchere plata orelor suplimentare etc)

  6. Domnilor lideri de sindicat e tare de tot legea unitara de salarizare pentru subofiteri si agenti in comparatie cu ofiterii.Un plutonier de politie in 2020 va avea un salariu de 2902 iar un comisar sef 6400.E beton stimati colegi,asta da dreptate.Ne meritam soarta! Ce au cerut politistii in strada si ce a iesit!O bataie de joc pentru toti cei care trag ca fraierii si accepta o multitudine de atributii suplimentare,expunere la risc,etc.Sa nu ne mai miram ca nu mai vrea sa vina sa se angajeze in sistemul asta nici un tanar ,ba mai mult si cei care au ceva vechime incep sa rupa randurile.

  7. Aceste promisiuni pe termen lung sunt praf în ochi am mai trăit aceste promisiuni dar am primit praf în ochi.Iar promisiunile care sunt acum eu nu cred ca se vor materealina niciodată. Și apropo de la 1 aprilie sa scumpit gazul cu 10%.Sa nu se înțeleagă gresit eu respect munca liderilor de sindicat dar nu cred ca acest guvern ne va da ce au promis.

  8. Domnule Teoroc,dupa cum vazut in draftul aparut in presa cu privire la noua lege a salarizarii,am observat ca apare categoria agentilor cu studii superioare.Cand se va dezbate statutul nostru ar trebui sa fie corelat cu legea salarizarii,adica si statutul sa prevada ca in corpul agentilor, sa fie cuprinsi si agentii cu studii postliceale(agentii care termina scoala nationala POSTLICEALA de agenti Tg Ocna) si agentii cu studii superioare.Daca s-ar face o statistica in unitati,avem peste jumatate din agenti cu scoala postliceala si ca atare ar trebuii sa fie incadrati conform studiilor.Daca nu se doreste recunoasterea acestei realitati,atunci desfiintati scoala postliceala si angajati doar cu liceul .Nu asa ar fi corect fata de colegii care au absolvit aceste scoli?O alta idee ar fi ca sa fie introdus in statut si posibilitatea avansarii(la exceptional)agentilor in corpul ofiterilor fara concurs .Nu este posibil sa te folosesti de un agent ca sistem 10-15 ani pe functii de ofiter si sa devenim penibil picandu-i la psiho,interviu,etc atunci cand acestia doresc sa fie si renumerati conform muncii prestate si sa ocupe legal posturile pe care au demonstrat ani de zile ca sunt in stare sa le ocupe si au toate calitatile necesare.Sistemului trebuie sa i se permita la fel ca in privat,dreptul de a-si promova oamenii din sursa interna,bineinteles pe aceia care foarte temeinc justificat au demonstrat ca merita.Ce parere aveti?

  9. Pentru legea unitara am inteles avem promisiuni la nivel inalt ca nu suntem uitati si beneficiem de toata atentia ,pentru actualizare referitor la 1450 avem promisiuni de rezolvare acum sau asteptam legea unitara – pentru ca in privinta majorarii de 10 % august nu prea avem beneficii reale daca vine anticipat-,sambete ,duminici si sarbatori raman la 75 % sau intram in rand cu ceilalti bugetari care unii primesc 100 % sau urmeaza sa primeasca -pe termen scurt sunt modificari in salarizare sau nu ?- draq stie daca mai traiesc pana in 2022 sa ajung la salariul unui profesor sau asistent medical.

  10. Sa speram că problemele ridicate să aibă o rezolvare pozitivă.Ar fi de tot risul că polițiști să aibă cîștiga de cauza iar noi să nu avem.De fapt daca dam timpul înapoi sunt antecedente în acest sens.Bafta la negocieri

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)