Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Anunt gresit, pentru concurs. ANP refuza corectarea

Captura de ecran din 2016.11.06 la 13.43.30

 

Concursurile aflate in derulare, pe langa faptul ca aduc ceva sange proaspat in sistem, sunt prilej de divergente si conflicte. Unele dintre aceste conflicte sunt oarecum normale altele ar putea fi evitate. Nu contrazicem afirmatia facuta de seful DMRU ANP si anume ca sistemul nostru nu era pregatit sa duca o astfel de dinamica cu aproximativ 2000 de iesiri si 2000 de intrari intr un singur an. 

 Intr-un astfel de flux de intrari-iesiri divergentele sunt inerente cu atat mai mult cu cat nu exista si nici nu puteau fi utilizate comisii de concurs specializate ci s-a apelat la multi salariati inclusiv de executie fara experienta de acest tip. Nu am vrut sa punem presiune mai mult decat trebuie, evitand blocajele, din dorinta de a ajunge la final de an cu un minim de crestere a efectivelor insa deja acest deziderat apare ca imposibil. La anul vom fi mai putini decat in ultimii ani, aproape cert, in conditiile in care bugetul a fost unul foarte bun.

Ca titlu informativ, aveti mai jos un tip de divergenta precum si modul in care ANP a ales sa o gestioneze. Dupa postarea anuntului care declansa procedura de ocupare a postului de ofiter (inginer auto) am primit o sesizare de la un candidat, am studiat materia, am observat eroarea si am interpelat ANP:

 

Nr. 637/28.10.2016 

 

Catre

Directorul general al Administratiei nationale a Penitenciarelor

Domnul comisar sef de penitenciare Marius VULPE

 

Stimate domnule director general

 

Solicitam intreptarea unei erori din anuntul de concurs pentru ocuparea unor posturi vacante de ofiter (inginer auto) http://anp.gov.ro/documents/10180/10634720/Anexa+2.pdf/32030e98-d7fb-4fec-ad6e-1cfc938b4c1e

In speta anuntul prevede 

 

Cerinţe specifice: 
I. Studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă emisă de instituţii acreditate de Ministerul Educaţiei în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti, ramura de ştiinţă: 
a. ingineria transporturilor, toate specializările; 
b. inginerie şi management, 

specializarea: Inginerie economică în domeniul transporturilor.

Eroarea pe care o semnalam este aceea ca inginerie si management este de fapt un domeniu de studii in cadrul ramurii de stiinta inginerie mecanica, mecatronică, inginerie industrială şi management

Propunem corectarea anuntului printr-o erata dupa cum urmeaza:

Cerinţe specifice: 

I. Studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă emisă de instituţii acreditate de Ministerul Educaţiei în domeniul fundamental ştiinţe inginereşti, ramura de ştiinţă: 

a. ingineria transporturilor, toate specializările; 

b. inginerie mecanica, mecatronică, inginerie industrială şi management, toate specializarile.

Propunerea noastra este fundamentata si pe aspecte care vizeaza coerenta procedurilor de ocupare a unor posturi similare din acelasi sector, pe paliere ierarhice, sens in care mentionam faptul ca in cadrul unei proceduri de concurs finalizate anterior pentru ocuparea postului de sef serviciu (transporturi si intretinere auto) BAGR, cerintele specifice includeau ramura de stiinta inginerie mecanica, mecatronică, inginerie industrială şi management in timp ce pentru postul de executie ofiter (inginer auto) cerintele sunt limitate ilogic la o specializare de inginerie economica intr-un domeniu de management al ramurii susmentionate. Exprimam rezerve in ceea ce priveste posibilitatea ca in fisa postutlui in discutie sa existe atributii de management si sa nu exista atributii care tin de ingineria mecanica de exemplu (domeniu care nu se regaseste in cerinte).  

Extras din HG 376/2016 (Anexa 1) - evidentiat cu bold/rosu in text: (...)

Raspunsul ANP (mai jos) este de tipul, am apucat sa declansam si nu mai schimbam, in plus ati fost consultati si nu ati spus nimic. Cu privire la aspectul consultarii, am revazut de curiozitate informarile primite de la ANP pe tema concursurilor iar ultima informare cu privire la conditii si bibliografie este din 22 august si vizeaza posturile de conducere din ANP. Cumva minciuna se impleteste elegant cu superficialitatea...

Captura de ecran din 2016.11.06 la 14.21.15

 

Comentarii  

+1 #33 Ștefan Teoroc 15-12-2016 21:36
500 euro salariu / fara bonuri / chirie jumate din net / transport conform legii
Citat
0 #32 Iuliana 13-12-2016 00:57
Buna,
Puteti, va rog, sa imi spuneti care ar fi salariul pentru postul de agent opretativ? Nu sunt din sistem si vreau sa stiu daca se merita sau nu. In plus puteti, va rog sa imi spuneti care sunt celelalte avantaje? Diurna, decontarea transportului, chiriei, bonuri de masa?
Multumesc mult pentru ajutor!
Citat
0 #31 Cristian Tudorache 24-11-2016 20:52
#30 Anonim - cu tot respectul, OMJ 2478 prevede faptul ca un fpss de specialitate este raspunzator de proba sportiva si nu cronometrul ceasului tau. Nu contrazic cele afirmate de tine insa nici nu pot da girul unor afirmatii neprobate. Si daca chiar ai elemente probatorii, ai dreptul si obligatia sa sesizezi organele abilitate in acest sens.
Citat
+2 #30 Anonim 24-11-2016 16:58
Ma intereseaza mai putin daca ma crede cineva sau nu, eu sunt deja admis. Am avut ceasul pe mana si am terminat in 3:30, timpul meu corespundea cu cronometrul oficial, de la a 3 a persoane care a terminat in 4:30 pana la ultima 5:20 au fost admisi toti si le-au fost acordat alti timpi. Daca veti continua sa fiti "Tona necredinciosul" nu se va schimba nimic pe viitor. O seara buna.
Citat
0 #29 Cristian Tudorache 23-11-2016 16:50
Sigur ca doar tu si inca cineva...e o opinie. O respectam !
Citat
+2 #28 Anonim 23-11-2016 11:30
Haideti sa va spun eu cum a stat treaba mai exact la unul din examenele din sursa externa organizate de anp. Nu o sa dat nici un fel de nume pentru ca nu vreau sa am de tras dupa. Asa cum spuneam sunt proaspat admis, insa ceea ce m-a nemultumit pe mine a fost faptul ca probele premergatoare scrisului ( sport si calculator) au fost doar niste formalitati, mai exact au trecut toti candidati pentru a se asigura ca nu raman cu locurile neocupate. Spre exemplu la proba sportiva doar 2 persoane in mod normal trebuiau sa fie admisi, eu si inca cineva care am terminat in timpul limita, restul au terminat acel km intr-un timp ce depasea cu mult timpul normal de concurs. La fel si la calculator, erau cel putin 2 candidati care nu stiau sa tina mouseul in mana.
Citat
+2 #27 cornel 19-11-2016 23:44
Problema nu este cine și cum întocmește subiectele de examen, dacă înveți ai șansa ta. Problema este că un candidat care a fost declarat respins cu 6,8, face contestație în urma căreia primește 8,05 și trece peste candidatul declarat inițial admis cu nota 8!!! Până nu introduceți teste grilă cu corectarea lor pe loc veți avea parte de contestații și tot felul de nemulțumiri din partea candidaților.
Citat
+3 #26 cornel 19-11-2016 23:35
La toate probele de la Poliție se filmează examenele, inclusiv la probele sportive de rezistență și abdomene, excepție face examenul psihologic care nu este filmat.
Citat
+1 #25 Cristian Tudorache 19-11-2016 14:02
#24 Xxxxx - accept in continuare sa raspund comentariilor tale insa as dori, daca e posibil, sa accepti la randul tau ca ceea ce spun e totusi avizat.
- nu poti afirma ca subiectele pentru proba scrisa se intocmesc in alta zi decat cea in care se sustine respectiva proba. Repet: subiectele pentru proba scrisa se intocmesc fix in ziua sustinerii probei scrise. Se intocmesc doua variante si extragerea efectiva a uneia dintre variante se realizeaza de catre unul dintre candidati (acesta este propus de catre ceilalti candidati);

- proba scrisa nu presupune abordarea unor subiecte care sa acopere intreaga legislatie. Nu crezi ca e putin absurd ? Din toata bibliografia se alege un set de intrebari. Daca ai abordat cat de cat bibliografia, ai realiza si singur/a ca majoritatea intrebarilor n-au cum sa inceapa cu alta sintagma decat "enumerati"..., "in ce conditii...", "cum se stabilesc...", etc...

Chestiunea legata de modalitatea de reevaluare a lucrarilor celor care contesta nota obtinuta initial...insin uezi ca cel care contesta trebuie consultat. Wtf ? Sa-l consulte ca sa ce ? Hmmm...simt ca se deviaza enorm sau exprimarea vis-a-vis de subiect nu e tocmai cea mai fericita.
Citat
0 #24 Xxxxx 19-11-2016 09:35
Rectific. Era vb de sinteza si nu sintaxa.
Citat
+1 #23 Xxxxx 19-11-2016 08:42
Îmi pare rau, dar in cazul examenelor de la MAI probele sportive sunt filmate. Asa nu exista suspiciuni. Daca discutăm de legislație, nu putem verifica cunostintele candidaților enumerand doar niste obligatii, interdicții etc. , ci parcurgând toata materia. Cred ca si exprimarea contează în aceste cazuri. Da examenul psihologic este o varianta, dar acesta este trecut si de cei cu experienta de viata! Si îmi pare rau ca va contrazic, dar subiectele nu sunt făcute in ziua examenului. O modalitate de a înlătura din nou aceste suspiciuni ar fi daca aceste subiecte se întocmesc la direcții si transmise informatic in teritoriu inainte cu doar 30 de minute de începerea examenului. In acest caz candidații ar fi in săli. In ceea ce priveste consultarea celui care face contestație, si discutăm acest subiect pentru simplu fapt ca este sintaxa si nu examen grilă, ati putea lua exemplul scolilor, a celor din finante, din Ministerul muncii, etc. Daca examenele ar fi grila si corectarea s-ar putea efectua pe loc. Asa candidatul, la iesirea din examen, ar sti exact nota. Si nu sunt singurul care are aceasta părere. In ceea ce priveste înălțimea, poate ca aveti dreptate in unele cazuri, dar in cazul fetelor din operativ nu pot fi de acord cu dvs.
Citat
+1 #22 Cristian Tudorache 19-11-2016 08:19
#21 Xxxxx
- subiectele nu sunt facute de cei care conduc ci de specialisti din operativ (paza cum ii spunem noi). In general sunt sefi de sectii/regim/of iteri instructori, evident membri ai comisiei. Referitor la postura de comanda ce o invoci, nu inteleg la ce faci referire mai exact;

- subiectele se intocmesc in ziua in care se sustine proba scrisa, cu putin inainte de inceperea efectiva a examenului;

- Spetele nu sunt o regula. Mai exact nu au ce cauta la proba scrisa, parerea mea. In primul rand, spetele au menirea de a-ti etala experienta profesionala in situatii limita, imbinand procedurile legale cu munca alternativa (pe care numai un lucrator de penitenciare o cunoaste, pentru ca-i specifica mediului) in asa fel incat sa obtii maxim de eficienta in rezolvarea acelei situatii. In plus, chiar daca scriptic speta suna la fel, rezolvarea acesteia depinde de extrem de multi factori (profilul psihologic al detinutului implicat, receptivitatea acestuia la unele aspecte care l-ar putea influenta, factori externi - influenta altor detinuti, spatiu adecvat continuarii unor acte de indisciplina, etc. si...multe altele). Asa, ca sa incadrezi o pseta doar intr-un tipar, e destuld e simplu !
Ori pe noi ne intereseaza ca macar legislatia sa fie cunoscuta de catre acesti candidati,ulter ior avand ei posibilitatea sa rezolve mii de spete la puscarie ;-)

- da-mi exemple concrete unde se filmeaza proba sportiva !

- da-mi exemple concrete de institutii care accepta prezenta contestatarului in momentul reevaluarii lucrarii !

Inaltimea e si nu e relevanta. Colegi din sistem pot confirma eficacitatea unui sef al unei grupe de interventie din tara desi inaltimea acestuia e relativ mica.

In final, nu e in interesul nimanui sa distrugem copii ! E o afirmatie exagerata.
Citat
0 #21 Xxxxx 18-11-2016 20:34
Atata timp cat subiectele sunt făcute in penitenciar de cei care conduc, respectiv de membrii comisiei, si inainte cu o zi doua cum sa ne asteptam sa fie corect? Si ce subiecte! Enumerați!!!!! Nici o speță!!!!! De ce? Nu este necesar sa-si pînă mintea la contribuție? La sport de ce nu se filmează ca in toate părțile? La contestații de ce nu sunt prezenti contestatarii? Domnilor nu doriti oameni pregăti! Doriti oameni cu înălțimea de 1, 50 m, capacitate de invatat 0 etc. Păcat ca distrugeri copiii!
Citat
+1 #20 Facebook 09-11-2016 09:28
Citez pe Cristina Pascariu:
Buna ziua, va rog, poate ma ajuta cineva, caut pe cineva care lucreaza de aproximativ 20 ani in cadrul P. Jilava. Stiu doar prenumele Emil, in jur de 40 ani si stiu ca este in sindicat. Poate ma ajuta cineva cu numele. Va multumesc.

Datele personale ale angajatilor nu se publica pe siteuri publice...
Citat
-5 #19 Cristina Pascariu 08-11-2016 13:45
Am uitat, adresa mea de e-mail este cristinapascariu@yahoo.com
Citat
-7 #18 Cristina Pascariu 08-11-2016 13:43
Buna ziua, va rog, poate ma ajuta cineva, caut pe cineva care lucreaza de aproximativ 20 ani in cadrul P. Jilava. Stiu doar prenumele Emil, in jur de 40 ani si stiu ca este in sindicat. Poate ma ajuta cineva cu numele. Va multumesc.
Citat
0 #17 alex florin 08-11-2016 12:34
Dle Stefan
Angajatorul, in speta ANP sau dupa caz MJ, au emis in intervalul 2010-2016 ordine/decizii, in conformitate cu legislatia actuala,privind suspendarea platii ajutoarelor la iesirea la pensie? asa cum au procedat cu taierile de 25%. pentru solicitarea dreptului in instanta, actiunea impotriva cui se poate indrepta? asupra MJ,ANP, unitate, toate trei sau/si impotriva Guvernului, Ministerului muncii/de finante?
Cu stima
Citat
0 #16 Tepes 08-11-2016 07:18
Citez pe Coco:
Citez pe ag..:
Dl Stefan de ce nu se scot posturile de ofiter din sursa interna si daca nu se ocupa sa se scoata dupa din sursa externa ca sunt destui agenti cu facultate si asteapta sa promoveze?
Va multumesc.

Sunt curios si eu care este logica acestor concursuri din sursa externa, si la fel ca si colegul meu, intreb: de ce nu se scot prima data din sursa interna posturile ?

pt ca ai plba aceiasi oameni de pe unele functii pe altele si ai ramane tor cu deficit de personal,pana la sfarsitul anului aunt posturile bugetate,apoi nu se stie.Nu mai e timp efectiv de concursuri interne.
Citat
+1 #15 No name 07-11-2016 21:32
Citez pe ag..:
Dl Stefan de ce nu se scot posturile de ofiter din sursa interna si daca nu se ocupa sa se scoata dupa din sursa externa ca sunt destui agenti cu facultate si asteapta sa promoveze?
Va multumesc.

E simplu: Noi nu avem definit conceptul de promovare. E greu sa rdicăm promovarea interna la rang de principiu.
Citat
0 #14 Samy 07-11-2016 18:44
Degeaba ne enervam fraților,nu vedeți ca oricum iasă cum vor ei.Se pare ca liderilor nostrii orice le propunem, spun ca nu sunt alte soluții si ca nu pot face nimic sau ca cele existente sunt in regula. Domnilor si daca se postează grilele tot aceleași lucruri se vor întâmpla ca si acum.Vor alege subiectele si acestea vor ajunge la cei care trebuie sa ocupe posturile.Asta e sistemul si tara in care trăim.Nu se va schimba nimic.Unii vor muncii ca fraierii si alții vor ocupa posturile si vor lua banii. Domnilor lideri,colegii va sesizează ca nu sunt in neregula procedurile, nu sunt ok si nici in favoarea angajaților,a celor care de ani de zile duc greul in sistem si ei așteaptă de la dumneavoastră sprijin,nu sa le spuneți ca cat e de important sa citească cele 100 de foi,ca altfel nu poate armoniza nu stiu ce lucru.Aceste lucruri le stiu si ei foarte bine,nu lucreaza dupa ureche, ci dupa legile in vigoare.Chiar sunt mai isteti decat credeti.Ar fi cazul sa faceți propuneri,nu numai când vi se pun la dispoziție nu stiu ce documente, ci tot timpul,inclusiv propuneri cu ce vi se cere pe acest site si nu numai, de către membrii de sindicat.Nu vi se pare domnule Tudorache?
Citat
-1 #13 Cristian Tudorache 07-11-2016 18:06
#12 alex - ca sa te duca capul sa actionezi in diferite spete va trebui sa armonizezi capacitatea de adaptare la situatie cu procedurile legale in vigoare. Ori lucrul asta nu il poti realiza daca nu citesti macar o singura data acele 100 de pagini.

#11 Marius - un lider de sindicat nu promoveaza proiecte de lege. Face doar propuneri cand i se pun la dispozitie spre consultare.
Citat
-1 #12 alex 07-11-2016 16:35
Citez pe Ștefan Teoroc - Mobil:
Am propus o grila unica si publica de subiecte din care comisiile doar sa extragă. Nici sa fie subiecte făcute si trimise din Anp. Si acolo sunt riscuri si ar trebui ca o echipa sa se ocupe numai de asta.

pai facem subiecte publice? incurajam invatatul mecanic? din punctul meu de vedere ar trebui sa se dea mai multe spete, sa vada cum te duce capul sa actionezi, nu cat de bine ai memorat 100 de pagini..
Citat
0 #11 Marius 07-11-2016 15:04
Domnule Teoroc din cate va cunosc stiu ca sunteti o persoana proactiva. de ce nu promovati o procedura de concurs asemanatoare cu a politistilor fiindca tot ne place sa ne comparam cu ei.Art 18 din L 360 privnd Statutul Politistilor a fost declarat neconsitutional . dar pana a fi prevazuta in Statut aceasi procedura era reglemntata prin OMAI. Cat de repede concursurile de la noi vor fi contestate ( unele sunt contestate)si atunci la fel se va inatmpla cu art. 31 din L 293 care va fi declarat neconstitutiona l.
Citat
0 #10 stefan@yahoo.com 07-11-2016 10:07
Cam da. Soferii electricienii si instalatorii au proba practica utilizarea calculatorului: ))
Citat
-1 #9 Coco 07-11-2016 08:23
Citez pe ag..:
Dl Stefan de ce nu se scot posturile de ofiter din sursa interna si daca nu se ocupa sa se scoata dupa din sursa externa ca sunt destui agenti cu facultate si asteapta sa promoveze?
Va multumesc.

Sunt curios si eu care este logica acestor concursuri din sursa externa, si la fel ca si colegul meu, intreb: de ce nu se scot prima data din sursa interna posturile ?
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Agent 28.05.2017 22:51
    Cu noi cei care lucram pe schimburi ........

    Read more...

     
  • Agent 28.05.2017 22:41
    Veniti si voi pe ture , sunt convins ca o sa va placa

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 28.05.2017 20:29
    e un demers care tine de statut nu de salarizare / si de buget / si de ...

    Read more...

     
  • Fane 28.05.2017 19:43
    Consider ca sprijinirea angajatilor cu o suma fixa ,sa isi achizitioneze ...

    Read more...

     
  • Pensionar 28.05.2017 18:57
    Ptr #1 agent Pune întrebarea aici ancmrrcturzii.ro/calcul-pensii-militare-discutii/ ...

    Read more...

Google AdS


Ești sigur că ai un abonament bun?

Aruncă un ochi pe cea mai bună ofertă de telefonie din România. Oferta SNLP - Telekom.

Apelează 0737.08.75.22


Vreau și eu!