Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

In sfarsit putem rasufla usurati! OMJ 3039/C/2010 a fost publicat in MO al Romaniei 0871 din 27 decembrie 2010!

Publicarea OMJ 3039/C/2010 in Monitorul Oficial a fost o mare provocare, in primul rand avand in vedere miza. Impactul bugetar al publicarii ordinului este destul de important. Ordinul produce deja efecte si poate fi aplicat!

Atasat - o preluare (fierbinte) de pe site-ul Monitorului Oficial. Cand va aparea si in programul Lex Expert voi transmite o varianta mai buna.

Ce inseamna publicarea acestui ordin?
Inseamna ca se poate acorda sporul de confidentialitate pentru tot anul 2010, cu toate ca Legea-cadru nr 330/2010 l-a inclus de la 1 ianuarie 2010 ca si cuantum fix in salariul de baza (plafonandu-l la aceeasi valoare cu cea din decembrie 2010 pentru cei care beneficiau de el si facandu-l imposibil de acordat celor care nu l-au avut deoarece nu mai era reglementat distinct ca spor in anumite procente).

Inseamna ca se pot emite decizii pentru acordarea sporului tututror celor care au primit avize pentru acces la informatii clasificate sau certificate ORNISS (indiferent de nivel) in cursul anului 2010.

Inseamna ca TOTI FUNCTIONARII PUBLICI CU STATUT SPECIAL DIN SISTEMUL ADIMINISTRATIEI PENITENCIARE (intr-un e-mail anterior am aratat cel putin un motiv concret pentru acordarea avizului tuturor ofiterilor si agentilor) ar trebui sa beneficieze de acest spor cel putin in procentul minim de 10% incepand cu data de azi sau cu data deciziilor care trebuie emise rapid pana vineri, cat timp sunt aplicabile prevederile Legii-cadru nr 330/2010 si implicit a OMJ 622/C/2010 modificat prin OMJ 3039/C/2010.

Fata de alte sectoare de activitate, Structura de aparare nationala din care facem parte are avantajul faptului ca in anexa corespunzatoare a legii-cadru se face trimitere directa la norme de aplicare care se aproba prin ordin al odonatorului. Daca situatia existenta (nu toti salariatii au aviz pentru informatii clasificate) nu se corecteaza ACUM (mai avem 3 zile lucratoare din anul 2010), de la 1 ianuarie 2010 (sau de la data intrarii in vigoare a noii legi-cadru) va fi imposibil deoarece legislatia veche se abroga!

Inseamna ca toti liderii, directorii, sefii de resurse umane, responsabilii cu documentele clasificate si contabilii trebuie sa faca un efort pentru a pune in aplicare rapid acest ordin in avantajul tuturor salariatilor avand in vedere ca nu ne-au ramas prea multe avantaje in ultima perioada si pentru ca nu ne dorim ca toate eforturilr de publicare a acestui ordin sa fii fost in van.

Aproape ne resemnasem... Ieri au fost date telefoane peste telefoane dar nu se aratau deloc semne concrete. Mai erau doar 2-3 zile. Surpriza a fost cu atat mai mare azi dimineata.

Ne bucuram ca Ministerul Justitiei a inteles sa se miste cu rapiditate avand in vedere timpul extrem de scurt (de azi mai erau doar 3 zile la dispozitie), si pe aceasta cale SNLP ii multumeste in mod oficial si direct d-nei Ileana Petre de la Directia elaborare acte normative din cadrul MJ care a fost receptiva si plina de solicitudine in a lansa acest proiect care a si ajuns in Monitorul Oficial intr-o saptamana de la elaborare. Trebuie remarcat de asemenea si aportul important dat de directiile contencios si resurse din ANP care au contribuit la aprobarea ordinului si au pregatit din timp terenul pentru aplicare, sefii birourilor resurse din unitatii avand deja situatiile pregatite in vedere emiterii deciziilor.

Acum mingea este la dvs si urmeaza sa faceti toate eforturile pentru aplicare.
Succes!

 

Stefan Teoroc
Presedinte S.N.L.P.
Presedinte F.S.A.P. PUBLISIND


Informativ si in completare

Din dorinta de a evita blocajele in aplicarea OMJ 3039 am luat legatura acum cu sefii pazei, resurselor si informatiilor clasificate din ANP pe subiectul spor de confidentialitate si revin cu urmatoarele precizari

Manualele de proceduri au ajuns in unitati cu aprobarea directorului general, mult anterior publicarii ca anexe ale OMJ 2749/C/2010, in Monitorul Oficial pe 22 noiembrie 2010, avand in vedere faptul ca au fost elaborate in cadrul unui proiect european iar aprobarea/publicarea erau doar formalitati, dar si in vederea prelucrarii/asimilarii corespunzatoare din timp, fiind foarte complexe.

Atat in cuprinsul manualelor cat si in adresa de inaintare catre unitati, punctul ferm de vedere al DSDRP este ca acestea trebuie aduse la cunostinta tuturor ofiterilor si agentilor cu atat mai mult cu cat in anumite grupuri constituite pentru solutionarea unor incidente se pot numi salariati de la medical, reintegrare sau alte compartimente din afara sectorului operativ, iar acestia nu pot face parte din acele grupuri fara sa cunoasca procedurile.

Prin urmare, cel putin de la data publicarii OMJ 2749/C/2010 toti ofiterii si agentii trebuiau autorizati pentru acces cel putin la nivelul minim de informatii clasificate. Este adevarat ca, in lipsa unei prebederi care sa permita acordarea sporului, aceasta problema nu era in mod necesar o preocupare sindicala, domeniul apartinand exclusiv DSRDRP, SIC si echipelor manageriale din unitatile subordonate.

Publicarea OMJ 3039/C/2010 schimba insa ordinea lucrurilor si creste relevanta unor decizii. De astazi si noi ca sindicate ne preocupam foarte atent de aceasta problema care se poate solutiona lejer in 2 zile. Seful SIC ANP isi va mobiliza oamenii din subordine si in stransa corelare cu DSDRP si DRU ANP se va proceda la solutionarea rapida a spetei in sensul autorizarii intregului personal mentionat in manualele de proceduri pentru incidente (toti ofiterii si agentii).

Sper ca si liderii sindicali din teritoriu (in unitatile in care nu tot personalul beneficiaza de autorizatie/aviz) sa manifeste acelasi interes pentru probrlema expusa avand in vedere faptul ca peste 3 zile poate fi prea tarziu si situatia va fi ireversibila.

La final tin sa transmit si un avertisment: intr-o perioada de criza economica in care drepturile personalului din penitenciare sunt grav afectate si in care, ca functionari cu statut special nu ne-au mai ramas foarte multe drepturi speciale, si in mod deosebit in cazurile in care anumite prevederi de natura salariala sunt interpretate/explicitate clar prin adrese/decizii/ordine emise/asumate de esaloanele superioare, daca la nivelul unitatilor totusi nu se aplica prevederile obtinute cu mari dificultati inclusiv prin negocieri sau presiuni sindicale, cei responsabili de aceste prejudicii create salariatilor vor deveni tinte sigure ale actiunilor sindicale in perioada imediat urmatoare si deja avem cateva cazuri in care cu toate ca ANP si-a asumat interpretarea prevederilor care permit acordarea sporului de fidelitate, unitati din sistem refuza acordarea (in mod absurd si cu atat mai grav, cand o interpretare are grad de risc se cere indrumare ANP aceasta avand si rol acoperitor, in timp ce acum ANP vine in intampinarea unitatilor dar unitatile si-au aminit ca au personalitate juridica si nu au nevoie de ANP, prejudiciind salariatii). Speram ca cel putin in ceea ce priveste confidentialitatea, sa nu existe sincope, tocmai de aceea trimitem cat mai multe detalii si argumente.

Stefan Teoroc
Presedinte S.N.L.P.
Presedinte F.S.A.P. PUBLISIND

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Google Translate

Cauta in site

  • Un agent 26.09.2017 15:53
    Buna. Oare de ce nu aplicam si noi ca unele state membre UE ca in urma ...

    Read more...

     
  • acces 26.09.2017 14:35
    multumesc

    Read more...

     
  • HANUL TATAR 25.09.2017 22:46
    ATENTIEEE!PSD S-A INSPIRAR DE LA PDL . NU VOR SA FIE ACUZATI DE T.AIEREA ...

    Read more...

     
  • simona 25.09.2017 16:58
    numai deținuții merg la CEDO pt.drepturi, angajații, nu... numai deținuții ...

    Read more...

     
  • ASA 25.09.2017 16:40
    Despre statutul nostru nu mai vorbeste nimeni? Se termina si luna ...

    Read more...

Google AdS