www.snlp.ro Web analytics

Provocari 2011 – partea II

Proiecte structurale, prime de 50%

Pe lista de prioritati care pot fi considerate totodata provocari pentru organizatiile sindicale am inclus si alte subiecte in afara incompatibilitatilor

Cand am mentionat proiectele structurale si primele de 50% am avut in vedere cateva aspecte si anume capacitatea sistemului administratiei penitenciare de a stabili concret care sunt lucrarile de exceptie si misiunile speciale, de a identifica corect oamenii care le efectueaza si de a-i motiva corespunzator. Cel putin teoretic ar trebui sa avem in vedere cand incadram o lucrare ca „exceptionala” efectele benefice ale acesteia pentru sistem, rolul pozitiv in contextul crizei economice si bugetului redus, si alte astfel de criterii mai mult sau mai putin explicitate in legislatia aplicabila in 2010, acum abrogata, respectiv OMJ 622/C/2010 emis in baza Legii 330/2009.

De la 1 ianuarie 2011 avem o lege noua si sunt de asteptat norme noi de aplicare. Depinde de noi sa putem transforma in norme mai bune experientele negative dobandite pe perioada de aplicare a unor prevederi perfectibile. Salariatii implicati in proiecte structurale, cei care gestioneaza activitati care asigura o infuzie vitala de fonduri in sistemul penitenciar ar trebui incurajati. Legislatia devine mult mai permisiva din punctul asta de vedere, explicam in prima parte a articolului Provocari 2011. Nu toti trebuie sa fim capabili de a elabora si implementa proiecte strategice dar exista si proiecte mai mici, granturi care sunt mai accesibile, iar cursurile de formare in acest domeniu sunt la dispozitia tuturor intr-o paleta foarte variata, inclusiv puse la dispozitie de organizatiile sindicale. Cei interesati de urmarea unor astfel de cursuri ne pot contacta direct sau prin liderii zonali.

Inca inainte de ultimul trimestru al anului trecut ministrul justititie a decis suspendarea primei de 50% in lipsa unei motivari oficiale, singurul motiv parand a fi constatarile negative ale CPT de la penitenciarul Rahova. Multi dintre salariati dar si lideri sindicali au respirat in mod paradoxal usurati avand in vedere tensiunile pe care acordarea aceesteei prime le generau in sistem, avand in vedere criteriile neclare sau abonarea lunara a unor privilegiati la prima de 50% . Personal mi s-a parut o mare greseala suspendarea primei cu atat mai mult cu cat fondurile nu au fost folosite pentru acordarea altor drepturi restante sau neacordate (echipament, etc). Banii nu s-au cheltuit nici macar pentru plata unor furnizori. La final de an cel putin 1,5 milioane lei (prima de 50% pe 3 luni) au fost pierduti din bugetul ANP si redirectionati in cadrul bugetului national spre alte institutii. Prima de 50% ramane ultimul element salarial de acest tip care se mai poate acorda ulterior datei de 1 ian 2009. Dupa salariul de merit si fondul de premiere, mai nou putem adauga la capitolul pierderi salariale si prima de vacanta sau al 13-lea salariu. Este absurd sa alegem eliminarea unei astfel de prime, „ultima reduta” pe motive de tensiuni, in loc sa luptam pentru acordarea corecta si sa incercam prin aceasta sa identifficam valori si sa motivam initiative de exceptie in scopul eficientizarii serviciului penitenciar.

Ramane o provocare pentru prima parte a anului 2011…

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)