Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

My Precious

Tocmai ma pregateam sa scriu despre Gollum de Giurgiu, liderul feseanepist care incearca sa-si carpeasca sindicatul fluturand prin curte declaratia mea de avere, ca celebrul personaj din film cu inelul magic, cand vad pe site-ul maroniu ca insusi Sauronul de Dumitrascu s-a aruncat de pe Muntele Intunericului direct in Prapastia Penibilului. Poate fi un semn ca a acceptat invitatia la transparenta si la dat jos izmenele in public. Bine, pentru inceput vedem ca s-a orientat catre izmenele altora. El inca este pudic. Sauron, Gollum, declaratia mea de avere este publica pe site-ul PUBLISIND de 2 ani! Cum de v-a scapat pana acum?

Cu promisiunea adresata Gollumului ca vom reveni in curand la el, alegem pentru moment, din respect pentru membrii de sindicat, sa clarificam aspectele legate de averi si presupuse privilegii. Am vrut sa preintampin aceasta situatie, la fel si aparenta de justificare, oferind detalii despre declaratia de avere inca de la primele comentarii care au aparut pe subiect, insa multi dintre colegii de miscare sindicala mi-au recomandat sa nu fac acest lucru pentru ca nu sunt obligat, fiind problemele mele personale. Acum acestea au devenit mai mult decat publice si nu mai am nici un motiv sa evit intrarea frontala in subiect cu atat mai mult cu cat nu este nimic neclar, misterios sau susceptibil.

Daca aveam averi, case, conturi, firme sau un salariu urias probabil ca as fi simtit o doza de ingrijorare acum sau cel putin tentatia de a ocoli detalii, insa am un credit, nimic altceva! As fi vrut sa nu-l fi luat, dar este prea tarziu. Nefericitul credit al subsemnatului care se pare ca este arma principala pe care Sauronul o arunca in lupta cu lux de speculatii, este o situatie similara celor in care se zbat acum zeci de mii de romani care au facut imprumuturi in franci elvetieni, inainte de criza economica si caderea pietei imobiliare.

Nu am avut nici pozitia, nici caderea, nici sansa de a primi o locuinta de serviciu ca cea din care  Dumitrascu nu s-a dat scos decat cu aprozii de la instanta, nu am avut nici mosteniri, nici rude bogate si nici alte propulsii genealogice sau functii inalte cu forta decizionala care sa fi obligat la vreun feed-back material. Am stat o viata cu chirie dar la un moment dat am decis mai bine sa platesc rate decat chirii, cat inca mai sunt apt pentru un credit. In 2008, soarta m-a manat la un targ imobiliar din Bucuresti, unde un constructor abil m-a spalat bine la… creier. Bloc nou, apartament la cheie, rezistenta la 8,2 grade pe scara Richter, pret mic fara TVA, etc. Un apartament vechi de 50 mp costa atunci 150.000 de euro. Constructorul susmentionat cerea 120.000 pe un apartament nou de 100 mp. Mi s-a parut o afacere excelenta.

Piata imobiliara era in crestere, iar preturile din acea zona a Bucurestiului (sud-vest), cotata mai slab, erau foarte convenabile. La cateva zile distanta am mers la banca impreuna cu logodnica mea. Banca a trecut la studierea documentelor. Valoarea salariului subsemnatului era de 4315 lei (ultimul salariu incasat la Penitenciarul Jilava a fost preluat in contractul individual de munca cu SNLP, conform regulilor interne ale organizatiei). Pe atunci bugetarii si mai ales cei din sistemele speciale erau avantajati la creditare. Banca ne-a spus ca suportam un credit mai mare de 120.000 de euro. Constructorul, care era de fata, ne-a propus sa mai luam un apartament, mai mic, pe care ulterior sa il vindem in castig si sa platim in avans o parte din creditul pentru apartamentul principal. Desi a fost o decizie riscanta, pe care nu am luat-o usor, totusi, avand in vedere faptul ca nimic in acel moment nu anunta dezastrul economic din perioada imediat urmatoare, am facut pasul. Un pas gresit: un credit de 200.000 de euro, pe 30 de ani, pentru care am platit un avans de doar 14.000! Al doilea pas gresit a fost sa ascultam de expertii care recomandau francul elvetian ca cea mai sigura moneda pentru credite.

In prezent, ceea ce se anunta in 2008 o afacere buna, s-a transformat intr-un vis urat. Preturile la imobile au picat iar francul elvetian a inceput sa creasca ajungand acum aproape la dublul valorii din 2008. Ratele au explodat iar sansele de vanzare la pretul din 2008 au devenit nule. Singura solutie posibila a ramas reesalonarea. Ratele sunt mentinute in jurul valorii maxime a salariului prin negocierea cu banca a unor reesalonari succesive (in septembrie intram in al 3-lea an de reesalonare) in speranta ca vreodata se va intampla o minune cu moneda elvetiana care va pierde din putere facand posibila o refinantare in alta moneda. In prezent, paritatea dintre francul elvetian si euro nu genereaza reduceri de rate in cazul refinantarii. Nu o recomand nimanui.

Pana atunci, in relatia de cuplu pe care o am, ne multumim sa traim dintr-un singur salariu organizandu-ne cheltuielile cat mai rational. Nimic nou in Romania! In situatii similare se regasesc si directori de banci si nu au nici un fel de iesire. In plus, am reusit in cele din urma sa inchiriem apartamentul mai mic, aspecte care se vor regasi in declaratia de avere pe anul curent si astfel amortizam impactul situatiei. Cat vom reusi sa o tinem asa, habar n-am. Este foarte posibil sa nu putem duce acest credit nici pana la sfertul perioadei si in viitoare declaratii de avere sa nu mai regasim nici date despre proprietati, asa cum nu exista despre alte averi sau interese deosebite. Asta nu ne va omori. Cu Dumnezeu inainte!

Cate ceva si despre celebra Mazda care a ajuns autoturism de lux. Masina mea personala ramane batranul Peugeot 406 din 2001 care se regaseste si in declaratia de avere si care mai serveste in continuare organizatia cutreierand cand este cazul. Am folosit masina personala pentru activitate sindicala timp de 3 ani contrar decizilor interne privind achizitionarea unui atutoturism pentru a se asigura o prezenta cat mai activa in teritoriu. In cele din urma, am acceptat sa aplicam hotararea Consiliului National SNLP si pe 30 decembrie 2009 a fost achizitionat un autoturism second-hand de fabricatie recenta. Masina a costat 14.000 de euro iar costurile au fost acoperite in proportie de 90% din sponsorizari vizibile in contul organizatiei si oricand la dispozitia membrilor de sindicat. Cam atat!

Sauron, e randul tau! Stim, dormi in gara, nu la liziera padurii, in nordul Bucurestiului, in apartamentul nou de care povesteai incantat ca il amenajezi pe cand inca stateai in locuinta de serviciu chiar daca nu mai erai prin sistem (sa fie leasing?). Nici zecile de mii de euro care iti apar ca active in firma nu sunt relevante. Ai trecut jocul intr-o alta dimensiune. Incerci sa-l scoti din zona sindicala si sa-l plasezi in sfera personala atacand marsav rude, prieteni, tot ce prinzi. La un moment dat incercasem un sentiment de regret pentru dimensiunea critica pe care incepe sa o imbrace disputa dar ma relansezi si-mi oferi noi motivatii. Multumesc, ramanem pe pozitii!

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #63 Vasile 15-08-2011 20:28
Citez pe avram valentin:
:lol: eu zic,ca, daca nu mai exista obiectul munci deci al activitati sindicale,care fara nici o rautate este ca o picatura de apa in ocean si spunem ca s-a marit nivelul,nu mai vad rostul ca sa fie uni remunerati din bani multimi...nu/ as vrea parerea nu celor care stau pe site dintre sindicalisi ci al multimi care nu au timp de calculator,hai sa vedem aveti curajul sa cerem parerea ...NU!!! sigur ca nu vreu uni sa renunte la bani...nu?

Activitatea sindicatelor este apoape la fel si in nici-un caz o picatura de apa in ocean,asta ar trebui s-o sti si ultimule exmplu este inceputul unei greve a membrilor SNLP care ti-a adus in bunzunar in loc e 60 lei 800 de lei si nu este prea demult insa ai memoria scurta si uiti repede,cat despre bani nimeni nu muceste gratis iar care spune ca o face ciupeste pe sub mana sau masa de doua ori mai mult decat celalat care isi acopera unele cheltuieli (telefon,benzin a etc.)
0 #62 Avram abecedar 15-08-2011 18:48
Nici bac-ul nu lam luat, cesa stiu eu carte multa ca la scoala nam invatat nica, ma facui militian care mai reprezint si fsanp. na !
0 #61 Pune mana pe carte 15-08-2011 15:32
Citez pe avram valentin:
:lol: eu zic,ca

Prietene, esti varza. Nu esti in stare sa pui trei cuvinte cap la cap. Pe cine, cu ce si asupra carui subiect vrei tu sa convingi?
Incearca sa-ti faci timp si pentru o gramatica de clasa v-a, nu numai pentru calculator.
0 #60 avram valentin 15-08-2011 10:50
:lol: eu zic,ca, daca nu mai exista obiectul munci deci al activitati sindicale,care fara nici o rautate este ca o picatura de apa in ocean si spunem ca s-a marit nivelul,nu mai vad rostul ca sa fie uni remunerati din bani multimi...nu/ as vrea parerea nu celor care stau pe site dintre sindicalisi ci al multimi care nu au timp de calculator,hai sa vedem aveti curajul sa cerem parerea ...NU!!! sigur ca nu vreu uni sa renunte la bani...nu?
0 #59 ochiul 08-08-2011 23:03
Dumitrașcule, tu chiar nu vezi penibilul în care te afli?

Un fost director general adjunct de instituție centrală se pune președinte de federație sindicală.
La toate reproșurile care i se aduc pt ce a făcut rău în sistemul penitenciar răspunde că nu era toată puterea la el.
La reproșurile care chiar membrii săi i le aduc pe site FSANP spune că nu are el puterea de a rezolva, aceasta este la directorii generali din ANP.
Hotărăște-te cam ce funcție ai vrea să primești pt a putea demonstra că ești în stare să construiești(fa ci)ceva util societății.
Până acum nu ai demonstrat decât că ști să calomniezi,să ameninți, să denigrezi, să manipulezi adică ești 0 om.
O funcție de ministru sau măcar de secretar de stat te-ar aranja.
De acolo ai putea să faci și tu ceva bun pt. societate?

Înțeleg că ești disperat, bani de la INA ioc, de la Multiproduct ioc, de la ANP ioc, comisioane la achiziții aranjate ioc, doar ceva pe la firmele tale de consultanță dar subțire pt un obraz fin de oltean.
0 #58 Terente 08-08-2011 21:50
Citez pe Sorin Dumitrascu:
Intru mai tarziu, daca mai intru azi, sa vad ce-au mai scris Ochiul si/sau Terente.


Ufff...Dumitras cu ! Chiar imi pare rau de fierea ta ! Odata cu scoaterea ei, de ce nu ai renuntat si la amarul imprastiat prin toate venele ? Avea si fierea asta rolul ei.

Am folosit Sorinele un copy-paste din DEX pentru a-ti putea prezenta argumentu' perfect. Dar, stai linistit, TOT TU AI DREPTATE ! Ca de fiecare data !!!

Imi tot ceri argumente. Eu te studiez din punct de vedere psihobiografic dupa cum ti-am mai spus. Iar ca argument real nu gasesc altul decat propria-ti persoana. E prea greu pentru tine sa intelegi ? Daca da...te ajut un pic. Dupa cum ti-am recomandat si mai devreme, pune-te in fata unei oglinzi si da un verdict. Dar sa fii obiectiv cu tine insuti desi am mari dubii in acest sens.

Uite, iti spun una: Tu si cand te contrazici cu TINE, tot tu ai dreptate ! Nu intelegi ? E foarte simplu. In momentele in care psihoza isi face efectul sub diferite forme, tu devii mai multi de TU. Si, din pacate pentru tine, iti este cam greu sa alegi in unele momente cu care din acesti TU sa te afisezi.

Stefan a avut simtul dezvoltat al perceptiei personalitatii de care dai dovada. Esti contorsionistul perfect in stare sa se intoarca si pe dos daca e cazul.
0 #57 Ștefan Teoroc 08-08-2011 21:03
Viata bate filmul. Te asteptam inapoi.

Iarna nu-i ca vara. Na ca iar am dat-o-n presedinti...
+1 #56 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 21:01
Citez pe Stefan Teoroc:
Ma gandisem ca impreuna cu colecistu mai dai si din venin afara, dar te-ncarci repede

Se pare ca nu. O seara buna.
+1 #55 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:59
Ma gandisem ca impreuna cu colecistu mai dai si din venin afara, dar te-ncarci repede
0 #54 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:55
Citez pe Stefan Teoroc:
Sauron se uita la horror... Merge si-un sangerete la berea aia

Crud

N-auzi ca nu beau bere de cand cu guta. Nici macar carne nu mananc. Nu mai spun ca nu am fiere.
-1 #53 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:52
Sauron se uita la horror... Merge si-un sangerete la berea aia

Crud
0 #52 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:46
Citez pe Stefan Teoroc:
Scuze, am incercat sa retin si sa citez din memorie
Prea profund
Nu-i bai. ma bag la un film. Intru mai tarziu, daca mai intru azi, sa vad ce-au mai scris Ochiul si/sau Terente.

VAd Choice, merita descarcat. e un horror interesant, seamana putin cu ce facem noi. :)
+1 #51 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:44
Citez pe Stefan Teoroc:
O sa intram si-n dezbaterea asta stai linistit. Pui problema simplist. Deci e mai bine sa astept ca BNS sau Alfa sa lucreze pentru mine in loc sa construiesc impreuna cu ei. O federatie de sector este mult mai mult decat una de grup. O federatie pe administratia publica dovedeste viziune si tu stii asta. Nivel la care joci este dat de pozitia pe care o construiesti. Este ca si cum am inaltat un zgarie nori si acum tu vii si spui ca e mai bine sa ne multumim cu 10 etaje ca e mai simplu. Daca studiem putin efectele si posibilitatile care pana la urma se repercuteaza in interesul salariatilor, vom vedea ca e absurd ce propui. Si hai sa facem un pariu: atat Hossu cat si Costin imi vor da dreptate.

Marimea e un avantaj ar uite ca n-ajuta. Nu te grabi insa sa pui eticheta de absurd. E o idee care ar putea functiona cu putina bunavointa. Hai sa studiem inainte si sa dam cu concluzia dupa. sunt avantaje si dezavantaje si decizia poate ca apartine si celor care vor o reactie unitara.
-1 #50 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:42
Scuze, am incercat sa retin si sa citez din memorie
Prea profund
-1 #49 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:39
O sa intram si-n dezbaterea asta stai linistit. Pui problema simplist. Deci e mai bine sa astept ca BNS sau Alfa sa lucreze pentru mine in loc sa construiesc impreuna cu ei. O federatie de sector este mult mai mult decat una de grup. O federatie pe administratia publica dovedeste viziune si tu stii asta. Nivel la care joci este dat de pozitia pe care o construiesti. Este ca si cum am inaltat un zgarie nori si acum tu vii si spui ca e mai bine sa ne multumim cu 10 etaje ca e mai simplu. Daca studiem putin efectele si posibilitatile care pana la urma se repercuteaza in interesul salariatilor, vom vedea ca e absurd ce propui. Si hai sa facem un pariu: atat Hossu cat si Costin imi vor da dreptate.
0 #48 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:38
Citez pe Stefan Teoroc:
Mamaaaa, acu o vazui pe aia cu „valoarea legala ce decurge....”

Asta-i mai tare ca a lu Iliescu
Citataul e inexact, vezi ca esti adminsitrator si e mai simplu.

Citatul exact "FSANP va pune in valoare tot ceea ce decurge din repreentativita tea legala".

Parca e altceva?! Nu?! Hai, concentreaza-te sau hai s-o lasam pe maine. :)
0 #47 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:32
Mamaaaa, acu o vazui pe aia cu „valoarea legala ce decurge....”

Asta-i mai tare ca a lu Iliescu
0 #46 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:31
Citez pe Stefan Teoroc:
Te ascult. Ce planuri ai pentru sistemul asta, pentru miscarea sindicala, pentru toti salariatii? Noisuntem galbeni si ne taram prin mocirla duplicitara a ambiguitatii demersurilor interesate, ancorati in sinergia faptelor, cu toate ca recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului. Scuzati citatul partial iliescian. Ce sa-i faci ma fascineaza institutia presedintelui.

Planurile ti le-am spus.

Vad o federatie puternica la nivelul sistemului penitenciar si ti-am spus si cum vad unificarea.

Nu ma intereseaza o functie in viitoarea constructie, probabil ca vor fi alegeri si se va vota.

Nu cred ca Publisind ajuta mai mult decat ar ajuta BNS, Cartel Alfa sau Cartel ANS cum ii va zice in viitor.

Pentru sistem e mai complicat, si momentan nu e treaba mea, dar daca vrei o dezbatere pe tema asta cu draga inima.

PS Nu trebuie sa superi in chestiunea cu ingalbeneala, din pacate istoria si anumite alegeri facute in relatia cu ANP si MJ sunt discutabile.
0 #45 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:28
De galbeni ce eram il perpeleam pe premier la foc mititel. (cuvantul mititel doar s-a nimerit in context) :D

Cred ca mai bine trecem pe messenger ca am ramas doar noi pe aci.

Alooo
0 #44 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:24
Citez pe Stefan Teoroc:
M-ai spart cu reprezentativitatea FSANP. Te mai intreb o data: ce ai de gand sa faci cu ea, concret?

Concret FSANP va pune in valoare tot ceea ce decurge din repreentativita tea legala. Poate ca n-o sa elimine SNLP ca nu e niciun avantaj, daca asta era intrebarea., dar cine stie?!

Ideal ar fi sa rezolvi si tu problema chiar daca trebuie sa nu-ti strici apele cu Publisind-ul. Pentru noi e simplu.

Si, deocamdata am depus toate documentele peste tot. Ideea e ca suntem in regula la nivel de grup de unitati si ar fi bine sa fiti si voi, cum ar fi bine sa te mai gandesti la chestiunea cu unificarea indiferent ce ambitii ai pentru Publisind.

Dupa cum ti-am spus, obiectivele FSANP sunt la nivel de grup de unitati. Nu vade de ce te-ar deranja asta si care ar fi problema.

Problema insa e ca ANP si MJ isi permit acum ce nu-si permiteau in 2009 si nu pentru ca noi am aruncat cu caschete sau pentru ca voi ati ars papusi cu Boc.
0 #43 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:19
M-ai spart cu reprezentativit atea FSANP. Te mai intreb o data: ce ai de gand sa faci cu ea, concret?

Deci FSANP reprezentativa si PUBLISIND la fel. Asa, si? Ce urmeaza. Stiu nu-ti place PUBLISIND ca e mai mare, nu e doar din sistem, bla, bla, etc.

Te ascult. Ce planuri ai pentru sistemul asta, pentru miscarea sindicala, pentru toti salariatii? Noisuntem galbeni si ne taram prin mocirla duplicitara a ambiguitatii demersurilor interesate, ancorati in sinergia faptelor, cu toate ca recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului. Scuzati citatul partial iliescian. Ce sa-i faci ma fascineaza institutia presedintelui.
0 #42 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:09
Citez pe Stefan Teoroc:
Eleganta eschiva. Iar incepi?
Ca sa nu intru in ce tocmai ai deschis, ia spune: dupa ce FSANP obtine reprezentativit atea la nivel de grup de unitati, ce faci cu ea?
:-)

A doua comentarii la cele spuse e ochiul pe care nu mi le-ai aprobat. e important sa apara pentru ca virbeste prostii si i le-ai acceptat.

Poate n-ai inteles, FSANP a obtinut deja reprezentativit atea la nivel de grup de unitati in 2009 si e inca valabila conform legii pana in 2012.

Dar de ce nu vrei sa intri in discutie, e important. Ti se pare ca mai avem ceva de negoicat cata vreme nu mai avem procedura de negoiere utilizabila?
0 #41 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:06
Eleganta eschiva dar prea evidenta.

Iar incepi?

Ca sa nu intru in ce tocmai ai deschis, ia spune: dupa ce FSANP obtine reprezentativit atea la nivel de grup de unitati, ce faci cu ea?
:-)
0 #40 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:02
Citez pe ochiul:
Așa speram și eu. Realitatea însă nu confirmă că știi ce vorbești.
Interesul tău este să te menții în jurul MJ, doar doar ori veni vremuri mai bune și prinzi un ciolănel.
Așa cum ai zis : acum ai un job, ești președinte de federație :sad:
Credeam că a fi lider de sindicat este o vocație, dar se vede treaba că la FSANP este doar un loc de unde se încearcă plătitul polițelor catre MJ și o vacă de muls.


Realitatea dumneavoastra n-are nimic in comun cu realitatea. :) Nu ma intereseaza vreo demnitate in ANP si MJ. Deocamdata imi fac treaba si se vede ca destui sunt cei care se simt deranjati. ANP, MJ, SNLP.

Asta-i viata, nu sunt paltit ca sa fac pe plac nici MJ, nici ANP nici SNLP. Am niste atributii clare si obiective bine definite de catre Conferinta Nationala.

Nu vreti insa sa vorbim despre micile probleme de legalitate ale SNLP? Inteleg ca snt fascinant dar nu vi se pare util sa stiti ca SNLP nu este la aceasta ora eprezentativ conform legii la nivelul sistemului penitenciar?

Nu vi se pare util sa stiti ca desi aveti peste 50% nu veti putea negocia? Ati citit legea? Nu sunteti curios sa stiti de ce nu puteti deveni o federatie?
0 #39 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 19:57
Citez pe ochiul:
Mă uit pe exercițiul financiar al firmelor tale...
Pardon 200 de milioane nu 2 miliarde. I-am strans ca o furnicuta.

De la Multiproduct primeam 4 mil pe luna, bani declarati de altfel si falimentarea s-a produs independent de vointa subsemnatului.

Am incercat sa facem ceva din pacate deciziile politice au fost altele, iar eu eram doar unmembru in CA. afirmatia decie este absurda.

N-am distrus nimic, ba dimpotriva am mai construit pe ici si colo indiferent de ce vi s-a transmis de la centru.

Iar, FSANP e bine merci si va fi si mai bine din pacate SNLP are in prezent o micuta problema si vad ca asta nu va intereseaza.

Google Translate

Cauta in site

  • Cristian Tudorache 24.06.2017 08:38
    O analiza exista insa vor trebui identificate in mod clar neconcordantele ...

    Read more...

     
  • ??? 24.06.2017 07:39
    Domnule Teoroc, nu doriti sa iesiti cu un punct de vedere clar si concis ...

    Read more...

     
  • Cristian Tudorache 23.06.2017 22:16
    Un e-mail la snlp.tichilesti@gmail.com si te voi lamuri de unde sunt ...

    Read more...

     
  • Adi V. 23.06.2017 21:37
    Dl Stefan, ce parere aveti despre dezastrul calculelor acestor cresteri?

    Read more...

     
  • Un coleg 23.06.2017 19:47
    Agent sef principal,18 ani vechimi in sistem,gradatia a VII a,23 ani ...

    Read more...

Google AdS