Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

DUMITRASCU, directorul anti-personal – partea I

2006-2007 - anii marilor reduceri, anii marilor procese.

Daca il intreaba cineva pe Dumitrascu despre mari realizari, isi va aminti imediat ca pe serviciul sau a fost emisa OUG 64/2006 cu cresterea coeficientilor de salarizare. Sigur va omite sa spuna ca era o crestere naturala, chiar tardiva, care s-a produs in mod similar in toate institutiile din sistemul de aparare si ca la acel act normativ au lucrat altii si nu el. Va mai uita sa spuna si ca indexarea salariilor in sistemul penitenciar nu s-a facut niciodata pe serviciul sau cu toata inflatia galopanta din acea perioada. Oricum pentru acest „serviciu” pe care considera ca el l-a facut oamenilor, si-a tras parleala rapid, pentru a nu-i supara pe cei ce-l investisera in functie.

Scopul sau principal pe perioada de 2 ani cat ne-a onorat cu calitatea de top-manager a fost reducerea bugetului la capitolul cheltuieli de personal:

1. Echipament

Dumitrascu propune ministrei Macovei modificarea OMJ 1358/2007 si reduce articolele de uniforma cu 30%, implicit si norma de echipare. In perioada 2007-2009, banii pentru tinuta au fost mai putin cu o treime.

In 2009 SNLP reuseste dupa un an de presiuni sa readuca ordinul in forma initiala si apare OMJ 94/2009 care repara prejudiciul si aduce norma la valoarea corecta.

La interperalile SNLP, Dumitrascu a raspuns ca in opinia sa, banii de echipament reprezinta ajutoare sociale pentru ca personalul nu-si cumpara in realitate tinuta (numerosi martori pot sustine afirmatia / spunea tuturor acest lucru) oamenii folosind banii in alte scopuri (rate, alimente, etc). Isi declarase intentiile de a impune doar acordare de echipament in natura, fara restante in bani.

In 2 ani Dumitrascu a economisit pentru Guvern aproximativ 25,2 milioane RON (12.500 de salariati x 700 RON x 3 ani) doar din banii de haine. Economii furate salariatilor din sistemul penitenciar care acum il voteaza ca… lider sindical! Nu avem cunostinta cat a reusit Dumitrascu sa imbunatateasca conditiile de munca din acesti bani, dar sumele nu au fost niciodata folosite in sistemul nostru.

Ce sa discutam si despre calitatea echipamentului achizitionat de Dumitrascu si ai lui in 2006... Tinuta se decolora dupa 2 spalari. Doamne-fereste sa te prinda ploaia! Masurile erau pentru chinezi, aspectul, nu mai spunem. Insa problema caietelor de sarcini facute sub standarde nu au lamurit-o nici verificarile efectuate ca urmare a sesizarilor penale inaintate ulterior de ANP.

2. Sporul TBC

Generalul Binisor a suspendat acordarea sporului TBC in 2005 din lipsa de fonduri (afirmatie fara acoperire) dar Dumitrascu a fost mai smecher si in 2006 a emis dispozitii prin care modifica prevederile ordinului de ministru emis in baza unei hotarari de Guvern, ingradind acordarea sporului si diminuand bugetul alocat cu peste 90%. Masurile acestea nu i-au impiedicat pe oameni sa se imbolnaveasca, dar in plus macar au stat linistit ca nu vor primi in schimb nimic de la ANP. Din punctul de vedere al lui Dumitrascu bacilul Koch nu putea fi contactat decat daca te intalneai nas in nas cu el, strict in camera cu bolnavi TBC, iar sporul trebuia acordat doar pe minute de contact direct cu bolnavii.

Procesele castigate de SNLP pe problema sporului TBC totalizeaza peste 10 milioane de RON la care se adauga cautiuni depuse, penalitati, actualizari cu rata inflatiei!

In 2006 SNLP declansa greva de tip japonez la Jilava si Rahova pentru ca Dumitrascu impunea un mod de calcul al sporului care nu avea legatura cu legislatia. Era prima actiune de acest gen din sistem. Presa l-a intervievat si apoi a acceptat audienta cu liderii din cele doua unitati (Teoroc si Neacsu) pe care i-a ascultat pentru ca la final sa le spuna transant: asta e parerea voastra, a mea e diferita, sa decida instanta de judecata.

Si instanta a decis: ANP datoreaza oamenilor 100 miliarde de lei vechi din care a platit doar o mica parte. Dar nu mai este pe serviciul lui Dumitrascu… El e lider sindical acum.

3. Ore suplimentare. Fractiunile de zile. Pontajul real.

O alta „cheltuiala sociala” considerata anti-MJ de catre Sorin Dumitrascu a fost cea aferenta platii orelor suplimentare. Gudurandu-se pe langa mami Macovei, a ales sa o bucure cu inca o gaselnita, unica in Romania.

A emis o decizie, celebra decizie 307/2007, prin care orele suplimentare lucrate de cei din ture se compensau intr-un mod ciudat. Totalul acestora se impartea la 8 si fractiunile de zile se ignorau, iar fractiunile insemnau pentru cei din operativ si 80 de ore pe an.

Decizia 307/2007 este considerata de multi directori inca activa si in prezent, fiind cel mai longeviv act administrativ de acest tip, chiar spre mirarea declarata a emitentului - actual lider sindical la FSANP. In peste 4 ani de activitate, decizia a produs prejudicii incalculabile personalului din operativ.

Putem incerca o estimare aproximativa ca fiind echivalentul a 800.000 de ore de munca cu sporurile aferente (4.000 salariati x 50 ore x 4 ani) !!! In bani este greu de spus cat datoreaza Dumitrascu personalului din operativ!

Directorii de unitati erau avertizati in decizia 307 ca activitatea manageriala le va fi evaluata in functie de numarul de ore suplimentare efectuate de personalul din subordine. Evident ce a produs aceasta prevedere in planul pontajelor si al calcului orelor suplimentare. Limitari la maximum 12 ore/tura, si altele.

Tot decizia 307/2007 aprecia ca o parte din munca efectuata nu se considera… munca efectuata (alarme, perchezitii, si altele / exact, si altele – adica tot ceea ce vroiau directorii). Nicaieri in codul muncii nu se poate gasi justificare pentru o astfel de prevedere. Este unica in Romania ca si ignorarea fractiunilor de zile! Dar ministrul aflat in exercitiu atunci, ca ordonator principal, aprecia aceste economii.

4. Prima de vacanta

Tot printr-o decizie a lui Dumitrascu, prima de vacanta se acorda doar pentru salariatii care efectuau un minim de 15 zile de concediu de odihna consecutive, in contextul in care sectorul operativ avea restante uriase de zile de concediu, care se acordau in anul urmator in fractiuni mici, iar prima se pierdea sau se reusea incasarea acesteia cu mari eforturi si presiuni sindicale.

Niciodata pe tura lui Dumitrascu (in rand cu ceilalti directori ANP) nu s-au acordat:

  • Sporul de 100% pentru repaus saptamanal sau sarbatori legale
  • Dreptul la asistenta juridica
  • Dreptul la despagubiri de risc
  • Dreptul la sprijin pentru cumpararea unei locuinte
  • Dreptul la negocieri colective cu sindicatele
  • Indexari salariale corelate cu inflatia
  • Alte drepturi prevazute de legislatie si de statutul special

Nu intentionam sa-i imputam lui Dumitrascu tot ceea ce este mai rau in sistemul penitenciar, dar nici nu putem accepta ca acesta sa se laude doar cu realizari si succesuri cand in realitate a acordat o atentie deosebita drepturilor personalului diminuandu-le prin orice mijloace. Aparent va aminti pe blogurile sale actuale doar de bugete umflate si prime sau sporuri, dar sigur va uita prejudiciile enorme aduse personalului precum si faptul ca sistemul traversa pe atunci o perioada relativ confortabila din punct de vedere bugetar, iar el beneficia de sprijin deschis din partea ministerului.

Nu ignoram eforturile facute dar nici nu ne lasam pacaliti. ANP de atunci era o structura mult mai dura decat ANP de acum! Au fost linsati sute de salariati cu vechime in sistem pe motiv ca sunt dinozauri inutili si au fost angajati alti 1500 de salariati, trecuti prin filtre atente. A fost perioada cu cele mai multe sanctiuni si divergente, conflicte si dusmanii. O perioada al carei impact asupra sistemului nu s-a obosit nimeni sa-l evalueze. In ce evaluam? Caci banii pierduti oricum nu-i va mai vedea nimeni inapoi.

(va urma)

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #60 radu 13-08-2011 23:57
Dom'Dumitrascu vorbeste de realizari,de marea functie pe care a detinut-o la ANP.Dar...in momentul cand ,,primea''pe cineva in audienta nici macar nu se ridica din importantul sau fotoliu,asa de curiozitte sa vada cu cine vorbeste.. Cea mai tare BOMBA a fost cind i-a cerut unui salariat sa-i aduca copie xerox dupa citez ,OZEU''(insemna nd DZU)fara a cunoaste gradul de secretizare al documentului. A uitat cum pe vremea sa ANP-ul vorbea numai in dialect oltenesc ?

Dar atat el cat si acolitii lui sunt personaje decupate din,,Ai nostri tineri''
+3 #59 gavril 13-08-2011 22:35
Citez pe raileanu:

spune-mi si mie de ce sunt eu slab la BRAILA? dar fara porcisme asa cum sunteti obisnuiti voi. s.n.l.p-istii; vad ca detii situatia operativa din federatie, atotcunoscatorule!!

Pentru ca nu esti reprezentativ conform legii 62/2011 la nivel de unitate , pentru ca gura bate...."gura" , pt. ca Sindicatul Danubius iti este inainte....iar Asociatia Profesionala de la Penit. Braila este acolo unde nu este sindicatul pe care il reprez. dvs. , esti slab " pt.un fostul Vice- FSANP " , esti un tip care nu stie ce vrea (lasa pe altii care fac ce trebuie pt. membrii}
0 #58 Torente 13-08-2011 01:12
Citez pe Terente:
Domnule Dumitrascu,

Luandu-va in considerare teama pe care o aveti vis-a-vis de faptul ca cineva nu v-ar citi raspunsurile la diversele comentarii apeland la acele citate inutile, va aduc la cunostinta, ca si unor memebrii fsanp ce apeleaza la acelasi gest, ca nu aveti de-a face cu "ilustrii" dumneavoastra lideri ai sindicatelor federatiei dumneavoastra gen Raileanu sau Giovani Stere, noi intelegand prea bine spre ce va sunt orientate raspunsurile. bazati-va pe fina noastra perceptie.

Nu am vazut domnule Dumitrascu vreun argument atat de solicitat de catre dumneavoastra in ce ma priveste, fata de istoria pe care insuti dumneata Sorinele ai invocat-o. Exercitiul manipulator la care apelati combatandu-va adversarii cu propria dejectie va situeaza pe un loc nu tocmai onorabil pentru dumneavoastra.

In alta ordine de idei, dupa cum am mai afirmat, daca cultura dimneavoastra se rezuma la acceptarea de a include persoane intime ale adversarilor in diverse dispute, din punctul meu de vedere aceasta cultura consolidata pe astfel de principii nu denota altceva decat o atitudine penibila.
Sa va fie cultura prim-calauza pe traseul vietii domnule Dumitrascu. Veti ajunge departe !


2 la gramatica bre intelighentule! ! CATE VIRGULE!!! pacat ca nu sunt puse acolo unde trebuie!
+2 #57 Ce zici tu Raileanule? 12-08-2011 02:51
Citez pe raileanu:
porcisme asa cum sunteti obisnuiti voi. s.n.l.p-istii


Cine grohaie pe aici? Sa fie cumva Raileanu? De unde nu e, nici D-zeu nu cere!
+2 #56 Ștefan Teoroc 11-08-2011 21:22
Nea Marine, ce te-ai mai exorcizat...

VOI, senelepistii

Zici ca tu n-ai plecat din randurile noastre... gata format

:-)
-2 #55 raileanu 11-08-2011 20:43
[quote name="gavril"]quote]
spune-mi si mie de ce sunt eu slab la BRAILA? dar fara porcisme asa cum sunteti obisnuiti voi. s.n.l.p-istii; vad ca detii situatia operativa din federatie, atotcunoscatoru le!!
0 #54 Aghiuță 11-08-2011 19:38
Citez pe Sorin Dumitrascu:
Din pacate sunteti ca si ceilalti neinformati... neinformat. Nu, nu eram detasat. Eram angajatul ANP, transferat - e drept - de la MJ unde am ajuns printr-un foarte complicat concurs - ca sa nu sara domnul Terente. N-am fost niciodata imputernicit.

Problema mea cu imputernicirile e alta. O gramada de persoane de factura indoielnica persista acolo de ani buni. Este normal si firesc ca pozitie tranzitorie si de urgenta, dar trebuie organizate concursuri.


În ce privește unele afirmații pe care le-am citat, Dumi, două probleme punctuale dacă se poate:
- care era baza legală a transferului la ANP și pe ce funcție ai venit?
- despre ce concurs complicat de încadrare în minister vorbești? A fost publicat în vreun ziar, sau pe net? Ai avut contracandidați ? Pe cine? Există cumva procese verbale? Le putem cere de la Minister?
+2 #53 gavril 09-08-2011 20:14
Domnule Dumitrascu , tinzi sa devii penibil, un mare lider de sindicat daca a ales o asemenea strategie pentru a recruta noi membrii in FSANP...gresest e...de ce??
Pai ai putea sa pierzi si putinii membrii pe care ii mai are FSANP-ul datorita acestei atitudini extremiste care nu face bine nimanui. Iar ce s-a intamplat la Baia Mare este din vina liderului Sindicatului Mara Pop Mircea, un lider foarte slab (gen Talpos Marcel de la Satu Mare , Marin Raileanu de la Braila...si mai sunt), care avand sub 15 membri astepta ca SNLP Baia Mare sa ii ridice o statuie??...pai a facut foarte bine ce a facut , dar domnul Dumitrascu te-ai simtit lezat in amorul propriu???...in loc sa te deplasezi la Baia Mare si sa vezi unde este problema..., dar problema este ca dumneata ai devenit o problema. Acest scandal mediatic o sa iti aduca mari pierderi in randul FSANP , dar acceptul liderilor de sindicat il ai pentru acest razboi ???...mi-e (editat admin) de acest caracter (editat admin) care se numeste Sorin Dumitrascu.
0 #52 ochiul 09-08-2011 08:39
Dumitrașcule

ca întotdeauna cenzurezi comentariile la tine.
De ce nu ai curajul să le postezi?

Ințeleg că ai niște obiective stabilite de consiliul federativ pe care nu le-ai îndeplinit și vine scadența.
La anul vei fi analizat după realizări, astea nu sunt deloc și nu mai pupi mandat de președinte.

Disperarea ți se vede în toate acțiunile.
0 #51 Ștefan Teoroc 08-08-2011 21:02
Nu-mi lua toate subiectele pregatite. Ajungem la toate, pe rand.
0 #50 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:35
Citez pe Stefan Teoroc:
Yeah right, intelegere in urma careia MJ s-a ales cu 826 de militanti SNLP pe trotuarul din fata ministerului. probabil tot a ta a fost si ideea cu Acordul pe transparenta.

Ma refer la momentul decembrie 2009 cand ati ales sa ne lasati in offsie dupa o intelegere cu MJ desi decisesem ca mergem impreuna. Momentul a fost destul de penibil si ati fost in situatia de a retrage cateva declaratii.

Habar n-am cine e autorul ideii cu Acordul pe Transparenta. Daca vrei sa ti-ao treci undeva nu ma deranjeaza. Imi amintesc ca a fost o revendicare comuna si ca am reusit. Dupa, a urmat intelegerea din decembrie.
0 #49 Ștefan Teoroc 08-08-2011 20:26
Yeah right, intelegere in urma careia MJ s-a ales cu 826 de militanti SNLP pe trotuarul din fata ministerului. probabil tot a ta a fost si ideea cu Acordul pe transparenta.
0 #48 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 20:18
Citez pe Stefan Teoroc:
Sorin as traduce putin aia cu momentele diferite, pe stilul tau: „momente, interese si alegeri diferite”.

Ba e bun SNLP, ba e galben. Ba te bati cu ei ca dir adj si ajungi prin instante de plateste acu ANP zeci de miliarde pe procesele incepute atunci, ba te trezesti cu lideri SNLP la usa cu banderole pe mana, ba te bagi membru, ba le dai la cap, ba ii faci galbeni...

Nici tu nu mai stii


Ok. Pentru ca celalalt a fost cu culori si n-a fost bun revin cu unul fara.

Momente diferite, pozitii diferite, experiente diferite, alegeri diferite.

Nu uita ca a fost valabil si in 2009, moment in care cineva a facut o intelegere privata cu MJ. Si n-a fost FSANP.
0 #47 Ștefan Teoroc 08-08-2011 19:58
Sorin as traduce putin aia cu momentele diferite, pe stilul tau: „momente, interese si alegeri diferite”.

Ba e bun SNLP, ba e galben. Ba te bati cu ei ca dir adj si ajungi prin instante de plateste acu ANP zeci de miliarde pe procesele incepute atunci, ba te trezesti cu lideri SNLP la usa cu banderole pe mana, ba te bagi membru, ba le dai la cap, ba ii faci galbeni...

Nici tu nu mai stii
0 #46 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 19:45
Citez pe ochiul:
De ce ai fugit Dumitrașcu la alt minister, ți-a fost frică să răspunzi pt multele măgării pe care le-ai făcut.
Degeaba pozezi în victimă, ANP ar trebui să trimită sesizările la Parchet și să răspunzi pt răul pe care l-ai făcut acestui sistem.

Am stat stimabile, n-am fugit nicaieri pana m-au dat afara. Au fost comisii si corpuri de control si nimic din toate acuzatiile nu s-a confirmat.

Ca intelegeti dumenavoastra sau nu ca ministrul imi cauta nod in papura e cu totul si cu totul alta discutie. Adevarul insa e altul si cei care nu si-au pierdut memoria inca n-au dubii.
0 #45 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 19:43
Citez pe Stefan Teoroc:
Mai sunt cateva ciudatenii. Cand ai fost prigonit ai venit la SNLP, dar cand ai vrut sa te intorci ai preluat FSANP. Sau te-ai decis brusc ca vrei sa te rescrii ca lider sindical si sa te pensionezi din meseria asta? Poate explici putin.

Nu e deloc o ciudatenie. Momente diferite in viata inseamna alegeri diferite.
0 #44 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 19:37
@ Stefan
Corect, Marcelina m-a aparat mult dupa insa cu spalarea rufelor in public si cu initiativa nu sunt de acord.

Da. Ai intuit bine. N-am facut nici o diferenta, desi e drept ca Vasilescu nu era foarte implicat fiind preocupat de pensionare.
-1 #43 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 19:35
@ochiul

Declaratia e publica n-ati facut nici o decoperire. Mai putin concluziile. Nu s-au descoperit ilegalitati, a fost o magarie ANP-ista si nu m-am transferat la INA, ca sa vedeti cat de parsiva e memoria.

In realitate m-am certat cu Quariu, motiv pentru care mi-a cautat nod in papura si intr-o noapte s-a dat un HG care mi-a desfiintat postul de la ANP. Se poate verifica in Monitorul Oficial daca nu va mai amintiti.

De genul asta de prostiute discutam. Nu stiti, dar va dati cu parerea fara sa intelegeti contextul.
+1 #42 ochiul 08-08-2011 19:04
Continuăm cu declarația ex-dga
,,"Cunosc, deşi nu am fost vreodată informat oficial, că se vehiculează o serie de acuzaţii referitoare la situaţia mea profesională şi alte aspecte conexe. Unele au făcut obiectul unor verificări, însă niciuna dintre acestea nu au fost confirmate. Dacă însă ministrul Justiţiei sau cei care au determinat această decizie din partea dânsului, ştiu de anumite nereguli şi cred sincer că nu sunt simple pretexte, îi invit să le facă cunoscute şi eventual să solicite declanşarea procedurii disciplinare."

Zis și făcut. Se sesizează comisia de disciplină, se fac verificări și ce se constată o grămadă de ilegalități:num iri de directori de unitate, împuterniciri, exerciții de alarmare ilegale in miez de noapte,emitere de documente clasificate deși nu deținea certificat ORNIS și multe alte fapte cu iz penal.
Comisia propune sesizarea parchetului pt a se lămuri toate faptele pe care ex- directorul le săvârșise.

Dar ce să vezi, între timp Dumitrașcu trage sforile și se transferă la INA, institut aflat în subordinea MAI și astfel nu mai pote fi finalizată cercetarea administrativă.

De ce ai fugit Dumitrașcu la alt minister, ți-a fost frică să răspunzi pt multele măgării pe care le-ai făcut.
Degeaba pozezi în victimă, ANP ar trebui să trimită sesizările la Parchet și să răspunzi pt răul pe care l-ai făcut acestui sistem.

Materialul din care am citat este public.
0 #41 Ștefan Teoroc 08-08-2011 18:55
Nu numai ca ai fost membru SNLP dar imi amintesc ca ne-am ocupat putin si de apararea ta iar Marcelina, avocata noastra chiar si-a dedicat o parte din timp acestui scop.
0 #40 Ștefan Teoroc 08-08-2011 18:54
Nu zic ca nu sunt destui care sa bage strambe. Daca ar fi fost sa aplec urechea la tot...

Nu eu am ales sa iesim la spalat rufe in public si vad ca tot trebuie sa repet asta.
0 #39 Ștefan Teoroc 08-08-2011 18:52
Cum iti mai alegi tu sectiunea de intrebare la care poti sa raspunzi...

Deci nu ai manifestat nicio apropiere fata de FSANP. Erau pentru tine 2 organizatii similare ???

Mai sunt cateva ciudatenii. Cand ai fost prigonit ai venit la SNLP, dar cand ai vrut sa te intorci ai preluat FSANP. Sau te-ai decis brusc ca vrei sa te rescrii ca lider sindical si sa te pensionezi din meseria asta? Poate explici putin.
+1 #38 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 18:48
PS Stii prea Stefane bine ca dupa mazilire cand am fost data afara de la ANP si nu m-a ajutat nimeni am fost membru SNLP. Nu mai aveam motiv sa ma intorc e drept, dar nici sa ma suspectezi de uneltiri cand nu s-au intamplat nu e corect.
+1 #37 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 18:36
Citez pe Stefan Teoroc:
In perioada aia am pierdut ceva oameni dar ne-am revenit. Imi amintesc si adresele pe care le semnai si prin care puneai presiune pe directori fugarindu-i pe unde-i prindeai pe liderii SNLP. Dar nici macar atunci FSANP nu era organizatie galbena. Nu numai ca aveai o relatie excelenta cu liderii FSANP care ti-au si predat stafeta ulterior, dar lucrai intens la extinderea FSANP fiind dir gen adj. FSANP si-a dublat atunci randurile dar ulterior le-a mai ingustat putin.

Ati pierdut pentru ca-l aveati pe Vasilescu si FSANP era mai activ. Nu i-am ajutat deloc si totul e doar fabulatie. Ah, ca se intampla ca voi sa primiti bani de la sindicat si sa nu prea fie legal,si ca se intampla ca voi sa fiti si functii de conducere si lideri de sindicat asta e alta discutie. Asta era legea. Care-i supararea si unde a fost masura abuziva? Despre ce vorbesti? Asa pareti poate sa aiba oricine...
+1 #36 Sorin Dumitrascu 08-08-2011 18:27
Citez pe Stefan Teoroc:
Dom Sorin, acum imi spui pe site-ul propriu ca e vara...
Ai dreptate Stefane, e totul o conspiratie si tu ai picat victima. Nu mai spun ca acum mai pe dimineata nu-ti aminteai sa te fi imputernicit pe la Jilava :). Ce sa-i faci?! Asa e omu' mai uita.

Google Translate

Cauta in site

  • Ștefan Teoroc 22.09.2017 18:42
    se mai fac iar norma e n jur de 1000 lei

    Read more...

     
  • E4 22.09.2017 12:28
    Ministrul de interne da pe repede inainte cu adoptarea unor articole ...

    Read more...

     
  • simona 22.09.2017 11:56
    cred că, în lumina celor postate de colegi aici, trebuie revizuită ...

    Read more...

     
  • acces 22.09.2017 11:55
    Pentru mai multa exactitate , inteleg ca pentru norma de hrana nu se ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 22.09.2017 11:05
    La ce compensatii te referi? Decizii CEDO? Daca a avut o astfel de ...

    Read more...

Google AdS