Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Nemuritoare dar imposibil de resuscitat

Dupa adoptarea ordonantei de Guvern nr. 64/2006 privind salarizarea personalului din penitenciare, a fost emis celebrul ordin de ministru nr. 399/2007, ordin care a oferit normele de aplicare a ordonantei, precum si cateva surprize restrictive care au devenit motiv de studiu si mirare pentru specialisti din afara sistemului si de frustrare pentru propriul personal. In completarea ordinului, ANP a emis o decizie privind plata orelor suplimentare, luand nastere astfel celebra, nemuritoarea decizie 307/2007.

De ce am denumit decizia 307 nemuritoare? Pentru ca acest act administrativ care inca din titlu reglementa plata orelor suplimentare ar fi trebuit sa dispara automat in 2010 la intrarea in vigoare a legislatiei care printre altele... interzice tocmai plata orelor suplimentare. In urma cu putin timp, in al doilea trimestru al lui 2011, in cursul unei sedinte la ANP, am intrebat un factor de raspundere DEA ANP ce parere are despre aplicabilitatea deciziei 307 si raspunsul a fost ca... se aplica pentru ca nu a fost abrogata expres si nici nu avem alta. Tragi-comic!

Prin urmare, multi directori de unitati permit in continuare artificii cum ar fi impartirea timpului de munca la 8 (ore) si neglijarea fractiunilor de zile, pontarea limitata la 12 ore/tura, plata recuperarilor fara sporuri si neluarea acestora in calcul la numarul de ore din luna respectiva, precum si alte interpretari pe care le putem numi fara ezitare abuzive.

Chiar si in luna august 2011, cele doua acte susmentionate si cam abrogate, inca produc efecte, in lipsa altui set de norme aplicabil. Cu toate ca legislatia unitara de salarizare a abrogat tot ce era anterior datei de 1 ianuarie 2010, prin acte tranzitorii anuale (OUG 1/2010, L 285/2010) se stabilesc reguli ciudate si apar prevederi prin care se urmareste o aplicare etapizata a legii unitare (nu stim cati ani va dura acest proces) pentru ca bugetul nu ar putea sustine o aplicare imediata.

Salariile noastre sunt inghetate la nivelul lunii decembrie 2009 (din punct de vedere al compunerii, ignorand diminuarea din 2010 si semirevenirea din 2011). Ce ne facem insa cu cei care in decembrie 2009 nu erau angajati in sistem? Cum se compune salariul acestora? O prevedere tranzitorie de genul celor la care faceam referire mai sus este art. 2 din Legea nr. 285/2010 (iesirea de urgenta in cazul absentei normelor):

„În anul 2011, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat.”

Dar despre lipsa normelor de aplicare a noii legislatii salariale am mai vorbit. De data aceasta vrem sa scoatem in evidenta situatia muncii suplimentare. Dupa nenumarate interpelari sindicale, ANP decide sa faca ceva cu nemuritoarea decizie 307 si anume... sa o modifice, ca de anulat nici vorba. Doar e imortela. Ne-am intalnit, am elaborat, am convenit pe o forma finala si nimic. Au trecut mai mult de 2 luni de cand asteptam emiterea noii decizii care ar trebui sa aduca clarificari necesare pentru operatiuni de planificare/pontare/plata corecte.

Ne-am interesat ce se intampla si am aflat. Este vorba despre o disputa sindicate-ANP pe tema pontarii alarmelor de exercitiu. In perioada de elaborare a proiectuli deciziei, sindicatele au acceptat neplata alarmelor reale cu toate ca nicio prevedere din Codul muncii nu sustine aceasta neplata (insa statistic sunt foarte putine), dar cel putin alarmele de exercitiu ar trebui pontate si platite. ANP se pare ca nu este de acord cu plata orelor afectate alarmelor de exercitiu si iata cum actul a devenit... inoportun. Sindicatele, de comun acord, au transmis ANP sa emita decizia cum doreste, cu neplata alarmelor de exercitiu (putem transa situatia in instanta), insa se pare ca exista ezitari si in acest sens avand in vedere avertizarile celor de la juridic.

Suntem de parere ca directorul general ANP ar trebui sa renunte la ezitari si sa decida in conformitate cu legislatia muncii. Nu este deloc normal sa acceptam ca o decizie din 2007 este aplicabila doar pentru ca nimeni nu si-a amintit sa o abroge expres iar tehnica legislativa nu prevede abrogarea automata a actelor a caror baza a disparut. Emitentul trebuie sa se sesizeze, iar daca nu o face isi asuma absolut toate consecintele.

Document atasat:

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #40 mai sa fie 28-08-2011 14:00
salut. ia uitati dragi colegi cum se prezinta mogildea pe ro.netlog.com/ionutmogildea

cauta prietenie, nu spune cum sta cu dragostea asta cu toate ca e casatorit si are si copil, si prefera, ce credeti - femei (ar fi fost culmea sa prefere barbati) :D . dar de ce nu prefera si barbati daca doreste prietenie?
cam asa seprezinta unul care mai e inca, zice el, vicepres.....la un sindicat. mai sa fie , am asa un lapsus, cum ii zice domne la sindicatul ala, oare ....sau ........ e, chiar nu are importanta. ocupa timpul sa vorbim despre ce nu prezinta interes. parerea mea
+2 #39 Tepes 28-08-2011 13:34
Felicitari membrilor SNLP Giurgiu si presedintelui,v iceprersedintel ui de filialal,buna initiativa,vrea u sa ma inscriu ca utilizator.Inca odata felicitari!! :lol:
+1 #38 Terente 27-08-2011 16:07
Felicitari !
Era si cazul sa-i aratati lui Mogaldea ca se poate si altfel....
+2 #37 coco linux 27-08-2011 11:59
ASTAZI S-A NĂSCUT UN NIU SITE AL COLEGILOR NOSTRII DE LA GIURGIU. SITE-UL ESTE: WWW.SINDICATULNOSTRU.RO. PERSONAL UREZ MULT SUCCES ÎN ACTIVITATE COLEGILOR, ARTICOLE SI COMENTARII CARE SA PROMOVEZE ACTIVITATEA SINDICALA ADEVARATĂ ŞI UNDE SĂ NU-ŞI GĂSEASCĂ LOCUL ARTICOLE GEN CELE PUBLICATE PE SITE-UL sind. fraternitatea. ATUNCI CÂND AI CEVA DE SPUS SPUI CU ARGUMENTE ŞI FOLOSIND O EXPRIMARE DECENTĂ ŞI ADECVATĂ CARE SĂ NU JIGNEASCĂ COLEGII DIN SSTEM. NUMAI ATUNCI CÂND NU AI NICI UN ARGUMENT DAR DOREŞTI SĂ FII BĂGAT ÎN SEAMĂ, SINGURA SOLUTIE ESTE JIGNIREA, ATACUL LA PERSOANĂ ŞI ALTE ASEMENEA PROCEDEE CARE DE FAPT NU FAC ALTCEVA DECÂT SĂ ARATE CALITATEA CELOR CARE O FAC, LIMITA LOR UMANĂ ŞI INTELECTUALĂ. ÎNCĂ ODATĂ MULT SUCCES COLEGILOR DE LA GIURGIU
0 #36 ochiul 25-08-2011 21:43
Ai fost lipsit de inspirație când ai ales ID-ul „bun simț" sau poate ai vrut sa te consideram interesant.
Inițial credeam ca ești un jurist aciuit în sistem, dar după ultima postare sunt sigur că ești doar un emanat cu pretenții.
1. Prima de vacanță a fost dată tuturor funcționarilor publici , inclusiv celor cu statut special,în urma unei soluții in interesul legii , acțiune promovată de Procurorul General.

Acest lucru s-a intâmplat după ce mii de procese au fost câștigate și astfel a fost necesară această soluție pt că se blocaseră instanțele de judecată prin numărul mare de procese.

2. Majoritatea grupelor SNLP au luat banii pe prima de vacanță cu un an înaintea celor care au stat pe bară și mai mult, au obținut și cheltuieli de judecată, deci cei care au plătit avocat și-au recuperat banii.

3.Pe același principiu al statului pe margine mai au fost unii care acum își rod unghiile.

Credeau ca și tine ca dacă într-o unitate sindicatul obține drepturi salariale printr-un proces, vor beneficia și ei.

Complet fals și cel mai bun exemplu este Penit. Rahova, unde in luna iulie 2011,fiecare membru de sindicat SNLP a primit 1000 lei din creanța pe care o are de primit din dosarul câștigat pt sporul TBC și până la sfârșitul anului sperăm să mai obținem 16 miliarde din cele 56 plus inflația pe care trebuie să le primim.

Adică, pt ca tu să înțelegi mai bine, media sumei pe care fiecare membru SNLP o are de primit este de 10.000 lei.
In vremurile astea crezi că banii ăștia le-au prins bine membrilor SNLP?

Dă-ne un exemplu similar de la concurență :lol:
+2 #35 Ștefan Teoroc 25-08-2011 20:51
Scuza-ma ca nu m-am adresat cu „stimate domnule Bunule simt”. M-am gandit ca o vei interpreta ca ironie.

Am postat 5 fraze decente cu un ton relativ proportional cu postarea ta si cu o nuanta explicativa.

Nu te-am jignit, nu te-am ironizat. Am replicat. Asteptai umilinta sau ce, din partea mea?

Acum tu jignesti si ironizezi din nou, te straduiesti sa postezi stufos dar derapezi inca de la prima afirmatie importanta.

In primul rand te felicit pentru inrudirea cu familia Prunariu si apoi te corectez. Pai tocmai organica este speciala! Dar aici avem intr-adevar o situatie delicata si daca nivelul tau de expertiza este atat de sensibil la leziuni, si ne decidem impreuna sa aprofundam speta, ma astept de la tine sa ne semnalezi esenta problemei, insa pana in prezent ai fost ocupat sa dai capace.

Daca te simti mai bine asa, nu-i bai. Este o tara libera, postarea pe acest site - la fel.

Despre tactici de negociere poti cere referinte, nu-mi permit sa ma apreciez singur. Sunt un simplu epigon...
0 #34 coco jambo 25-08-2011 20:12
pentru bunul simt.

Numai bun simt nu e comentariul tau. oi fi si tu vreun expert in probleme juridice? Dar din c]te vad eu esti de pe la alt sindicat si incerci sa faci pe desteptul. Verifica cine a introdus mai multe dosare care au fost pierdute, SNLP sau celalat sindicat? Eu zic sa faci astfel de comentarii daca stii ce vorbesti si ai si argumente. Asa ca sa faci discutii cu citate din legi, oricine o face. Vorbeste mai argumentat, vino cu exemple concrete, nu mai spune povesti. Daca-ti plac povestile, am c]teva carti interesante si sa stii ca le imprumut. Bineinteles nu pe gratis :D
-3 #33 Bunul simt 25-08-2011 17:35
Stefane, daca tot insisti sa-mi impartasesti camaraderia ta, iti voi raspunde pe masura, acceptandu-ti tutuiala.
1. Lasa, te rog, afirmatiile in domenii la care te pricepi, oricat ai incerca sa salvezi aparentele, exact cat bunica-mea la calculul traiectoriei navetelor spatiale. Poate fi si mama (an)organicului acel act normativ. Specialul il va... bate.
2. Exemplul cu primele de vacanta (pana in 2006 inclusiv) e stupid (si insisti in a-l promova). Ai in intrebare ta si raspunsul: acel drept era SUSPENDAT. Si era normal ca dupa incetarea acestei suspendari sa se achite acele drepturi. Apropo, stii diferenta dintre suspendare si intrerupere? Daca da, tocmai asta e si diferenta dintre acea situatie si cea de acum.
3. Nu duc in derizoriu acele actiuni - pentru ca ele au avut rolul lor (deci, si utile, si eficiente)de a forta mana celor care trebuiau sa interpreteze si sa aplice legea, acordand automat acel drept dupa disparitia cauzei de suspendare - ci doar scot in evidenta faptul ca s-au cheltuit sume mari, uneori exorbitante - pentru un tip de actiune ce se putea castiga "din fotoliu". Spun asta in cunostinta de cauza si cu exemple (exemplele nu-ti sunt favorabile deloc, de aceea nu insist).
Nu-mi place deloc cum reactionezi atunci cand intrebarea (de fapt, raspunsul) iti este incomod(a). Nu-mi place cum (exact ca la puscarie) schimbi cursul discutiei in alt plan, incercand, astfel, sa pui presiune pe interlocutor, jignindu-i inteligenta. Un astfel de comportament nu-ti face cinste si nici nu sade bine unui lider de sindicat. Daca asta iti este "tactica" de negociere cu "anagajatorul", atunci nu-i de mirare...
P.S. Depinde de unde si din ce unghi privesti atunci cand spui despre cineva ca sta pe... margine. E atat de relativa aproximarea incat, unii, mai rautaciosi din fire, ar spune despre tine ca... din afara asa se vede...
Cu reciprocitate,
Semper idem
0 #32 Terente 25-08-2011 16:24
Pentru Bunul simt:

Pe de o parte aduceati in discutie neimplicarea SNLP in actiuni concrete de obtinere a unor drepturi prin instantele de judecata iar acum veniti cu acuzatii de genul ca SNLP angajeaza o suita de avocati pentru foarte multe procese.
Dumnezeu sa va inteleaga calea ! In fapt, eu nu consider altceva decat ca rea-intentia de care dati dovada se bazeaza pe o doza mare de necunoastere a realitatii, asta ca sa nu fiu un pic mai rautacios cu dumneavoastra...

Este firesc ca atat timp cat exista portite sau cel putin mici brese prin care unele legi pot fi interpretate in favoarea noastra, sa actionam ca atare.
Dumneavoastra "Bunul simt", v-ati obisnuit doar cu aruncarea unor sepcute de militian fara a mai vedea si alte cai ? Doar prin ochii unui astfel de individ se pot trage concluzii pripite si rau-intentionat e. Cereti lamuriri si abia apoi faceti o analiza. Obisnuinta de a arunca cu mizerie inainte de a va informa va este caracteristica. Ai dat iar cu o bata mare-n balta, sir "Bunul simt" !
0 #31 Terente 25-08-2011 16:11
Inca o incercare :)

Pentru "avem voie":
1. Sustin "chinuirea" limbii romane daca din aceasta chinuiala reies probleme ale sistemului sau ale unui singur penitenciar;
2. Manevra "nu mai suntem colegi" reprezinta o mica manipulare menita sa distraga atentia cuiva din varful snlp-ului de la adevaratele probleme cu care se confrunta in materie de reprezentare sindicala;
3. Niciodata nu pot crede ca in baza unui orgoliu mult prea infantil legat de supararea pe anumite comentarii mai mult sau mai putin rautacioase, un membru snlp sau chiar un presedinte de filiala ar recurge la atitudinea insinuata de dumneavoastra domnule "avem voie".

Si, cu ocazia inca a unei noi incercari de raspuns ;), va doresc o seara placuta domnule "avem voie" !
0 #30 Ștefan Teoroc 25-08-2011 15:55
Nu stiu ce n-ai inteles.
Avem un conflict intre 2 legi dintre care 293 este organica!
Pot exista instante care sa aprecieze ca ar trebui sa primeze legea speciala...

Cum crezi ca Guvernul s-a decis in final sa recunoasca dreptul la prima de vacanta pentru anii in care a fost suspendata? Stii?

Tocmai in urma numarului mare de procese castigate. Astfel a devenit posibil si pentru cei care nu erau membrii de sindicat sa incaseze banii.

Este simplu de plasat in derizoriu cand stai pe margine si astepti.

Indiferent ce actiuni sau demersuri ar face sindicatele sigur ca pot fi descrise ca inutile sau ineficiente.

Important este sa nu te trezesti ca ai nevoie vreodata.
0 #29 Bunul simt. 25-08-2011 14:36
Citez pe Stefan Teoroc:
SNLP a recomandat solicitarea chiar daca dreptul nu mai este prevazut de legislatia unitara.

In cazul fpss din sistemul penitenciar avem un atuu in plus: prima este prevazuta de statutul special - L 293/2004 republicata.

Chiar daca in realitate nu sunt mari sanse de castig intr-un proces de revendicare, merita incercat.

Pe de alta parte nimic din noua legislatie nu interzice acordarea primei de vacanta, prin urmare dreptul are ceva sanse de negociere in cadrul unor contracte colective viitoare, dar aici intram in alt domeniu, mult mai sensibil.


Serios? Domnule Teoroc, dumneavoatra, in calitate de lider de sindicat, ati citit Legea 285/2010 - privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice? Sau nu o considerati ca facand parte din "noua legislatie"?

Art 9 din "nesemnificativ ul" act normativ, reglementeaza:
"(1) În anul 2011, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător.
(2) În anul 2011, ordonatorii de credite nu vor acorda premii şi prime de vacanţă."

Cu astfel de dosare - ce au ca principal scop cantitatea - nu faceti decat sa va scadeti procentul de "izbanzi", si asa mult prea umflat. Umflat si prin faptul ca multe din dosare se castigau oricum , ca exemplu: primele de vacanta (au fost castigate de toata lumea), si nu era necesara cheltuirea unor sume considerabile din fondurile sindicatului pentru angajarea unor armate de avocati. Si ce de bani cheltuiti!
0 #28 Terente 25-08-2011 13:47
Pentru "avem voie"

Incercarea de auto-compatimir e, in situatia dumneavoastra, nu prea va iese. Si, in plus, nici nu prea va sta bine in postura asta. Nu am denigrat pe nimeni in sensul ca nu ar cunoaste limba romana. Din contra, am sustinut ca, din orice "chinuit" mod de exprimare se pot extrage lucruri de fond ce pot argumenta prezenta unor probleme la nivel de sistem si particularizand , la nivel de unitate.

Dar, stati linistit ! V-am prins joculetul ce incercati sa-l faceti, mai ales din expresiile de genul "din momentul de fata nu mai suntem colegi".... Ma astept chiar sa incercati postarea unor anumite comentarii usor manipulatoare, constatand ulterior ca nu va sunt acceptate sau in mare parte moderate. Si toate astea pentru a transfera "vina" snlp pe site-ul fsanp-ului.

Chiar de sunteti un mic lucrator de pe la prevenire, va aduc la cunostinta ca sunteti extrem de "citet" iar meseria din acest punct de vedere va este un pic straina. In alta ordine de idei, chiar daca sunteti un membru/presedin te in interiorul snlp, orgoliul prezentat prin prisma neacceptarii unor comentarii mai mult sau mai putin rautacioase, ar fi prea pueril ca sa nu spun altfel, pentru a va retrage de pe traseul actual.

Acetea fiind spuse, va doresc o zi extrem de frumoasa ! ;-)
0 #27 avem voie 25-08-2011 08:21
Nu va mai deranjam domnule TERENTE,sunteti deasupra tuturor.Accepta m sa fim anexele altora,dar nu a dumneavoastra.A veti dreptate,putini lucratori din sistem au calitatile iesite din comun de care va folositi ptr. a denigra pe toata lumea.Ne-am permis sa angajam un profesor de limba romana,ca sa ne putem ridica la nivelul de cunostinte la care a-ti ajuns.Oricum din momentul de fata nu mai suntem colegi si nu mai raspundem la comentariile dumneavoastra.N u ar strica o detasare in unitatea noastra,poate ne aduceti cu picioarele pe pamint,noi suntem straini de munca asta, pe care o facem zilnic.Este adevarat ca sunt mai nou in sistem,dar odata cu trecerea timpului,cel putin sa reusesc sa invat fisa postului.AL DUMNEAVOASTRA NOU INCADRAT
0 #26 Terente 24-08-2011 21:23
Accept orice sfat prietene. Numai un idiot nu ar accepta un sfat. Dar, acceptandu-l, nu inseamna ca pot fi de acord cu tot ce m-ai sfatui. Ar ramane la latitudinea mea sa decid ce pot pastra pentru mine si ce nu.

Din ce ai spus tu, am inteles chiar totul desi tu ai dubii in acest sens. Daca ai fi avut "o aplecare" mai mare asupra a ceea ce am scris anterior, ti-ai fi dat seama de ce vorbesc acum.

Mi-ar face o deosebita placere sa ne rezumam la subiectul articolului, nuantele ce definesc alte aspecte sa fie anexe comentariilor.
0 #25 Pune mana pe carte 24-08-2011 20:11
Citez pe Terente:
Sunt de acord cu folosirea corecta a gramaticii limbii romane si a modului de exprimare coerent

Ma bucur ca esti de acord cu mine asupra acestor lucruri. Nimeni nu este perfect, oricine este supus greselii, dar... de aici si pana la a stalci, voit parca, limba romana este cale lunga.

In rest, te asigur ca-mi pun oricand la bataie capacitatea mea psihica relativ la exercitarea atributiilor specifice fpss. Dar asta e o alta poveste.

In final, fara sa am pretentia sa-ti dau sfaturi, nu uita ca nu orice zboara se mananca. Aparentele inseala. Sunt convins ca nu ai inteles, din cauza faptului ca te-ai cam lasat luat de val presupun, cam ce am avut eu de spus. Pacat ca nu am timp sa dezvolt acum. Oricum voi reveni. Discutia cu o persoana inteligenta este intotdeauna o placere.
0 #24 Tepes 24-08-2011 19:12
Cred ca SNLP revine la linia corecta si serioasa de sindicat pe care a avut-o inainte de micul conflict cu "colegii de dincolo" si sesizeaza,se ocupa rezolva problemele reale ale membrilor de sindicat .FELICITARI!
Din conflictul artificial care nu cred ca s-a incheiat FSANP coace ceva,ati dat dovada totusi de o decenta chiar daca ati coborat la nivelul partii beligerante.Nu fac bine aceste lupte,recunosc dar nu trebuie sa plecati capul nici-odata nu aveti de ce..! 8)
+1 #23 Tepes 24-08-2011 19:08
Calin on 20 august 2011 at 10:29 said:

"Domnule Dumitrascu , vad ca lumea s-a mai potolit , si-a dat seama de realitate, se pare ca in acest sistem unii muncesc in draci si altii la pacanele, le vaneaza lsa zisele greseli si le dau pe site sau la corpul de control ( pe site cu anonim si la corpul de control cu nume de…ppl). Oricum sa stiti ca numai cine nu munceste nu greseste…. aviz postacilor de meserie.Exista unitati unde sefilor le este frica sa dea anumite sarcini cadrelor cunscute ca inraiti postaci de frica sa nu apara pe acest site."citat de pe site-ul FSANP.
Nu trebuiesc transformate site-urile sindicatelor in mijloace de presiune si folosite in scopuri obscure,insa multe care se scriu sunt si adevarate,unele nu altele da..
+1 #22 Terente 24-08-2011 08:03
Legat de subiect,
Personal, ma pot bucura de recuperari si de cumulul de ore suplimentare fara a fi privat de fractii. Ce ma supara insa, este faptul ca penuria de oameni determina un numar foarte mare de ore suplimentare pe care nu stiu daca apuc sa le recuperez in interval de un an. Cam 120 de ore cumulate anul trceut deja le-am pierdut. Numai un proces imi poate da speranta ca-mi vor fi platite macar.

Pe de alta parte, disperarea care a cuprins pe multi dintre sefii ierarhici de a da recuperari, ne aduce in postura in care sa nu apucam sa ne luam CO de anul trecut. Si la felul cum sunt organizate lucrurile, exista toate sansele ca 80%-90% din zilele de CO sa le luam in 2012. In acest fel, travaliul oamenilor poate determina anumite stari de spirit extrem de tensionate...
0 #21 Terente 24-08-2011 07:46
Pentru "Pune mana pe carte":

Iti inteleg doleantele dar ceea ce propui intra in cu totul alta sfera de tratare a lucrurilor.
Din propunerile tale am extras un aspect indeajuns de dubios incat te-ar putea determina sa nu mai insisti asupra rezolvarii lor. Si anume: "1. sa fie verificata valabilitatea diplomelor de liceu" in raport cu "3. toti fpss sa fie supusi unui examen psihologic, daca nu chiar psihiatric."
Intrebare: Ce capacitate psihica ai putea sa ai cand propui sa fie verificata o diploma de liceu obtinuta in urma cu 10-15 ani spre exemplu ? Ce metode de verificare a acestor diplome ai propune tu ?
O alta intrebare: Ce capacitate psihica ai putea sa ai considerand ca o structura sindicala s-ar putea ocupa de o asemenea propunere, in conditiile in care haotica realitate a vremurilor ce le traim impune in tot timpul plierea pe legi alambicate si tratarea in acelasi timp cu maxima atentie a acestor legi fara a ne scapa elemente ce ar putea sa ne "ongroape" ca sistem ?

Sunt de acord cu folosirea corecta a gramaticii limbii romane si a modului de exprimare coerent dar, pe de alta parte, fara a sta sa analizezi textul unui comentator, ar trebui sa-ti dai seama de faptul ca din orice exprimare "chinuita" se poate extrage fondul unor probleme reale ale sistemului sau, particularizand , ale unui penitenciar.
0 #20 chiar ca pun mina pe carte 24-08-2011 05:46
Imi cer scuze,dar daca nu scriam asa nu aveam o reactie din partea dumneavoastra.M i-am atins scopul,va multumesc foarte mult.Chiar va rog sa-mi trimiteti DEX-ul,ptr. a intra si eu in rindul celor care au fost botezati de acest sistem performant.Va doreasc sa aveti parte numai de lucruri frumoase si placute pe masura capacitatii dumneavoastra de asimilare a cunostintelor.S A FITI IUBIT.........
-1 #19 Pune mana pe carte 24-08-2011 00:08
Citez pe Stefan Teoroc:
Chiar voi face o centralizare.

Am si eu o rugaminte, Stefan: Pana faci centralizarea, nu vrei sa te ocupi si de propunerile mele?
-1 #18 Pune mana pe carte 24-08-2011 00:05
Citez pe generatia de sacrifi:
Apropo DEGABA VA SPUNETI OFUL AICI,EI HOTARASC

Normal ca ei hotarasc. Ai vrea sa hotarasti tu? Doamne fereste de prostia omeneasca...
0 #17 Pune mana pe carte 24-08-2011 00:03
Citez pe generatia de sacrifi:
ZERO OPINII


Ba eu am o opinie! Citeste postul de mai jos!
+1 #16 Pune mana pe carte 24-08-2011 00:00
Bai "Polisportivule ", tu cum ai reusit sa treci de BAC? Sau, poate, vei fi si tu dintre nenumaratii "absolventi" de facultate care misuna prin puscariile patriei! Nu vezi ca nu esti in stare sa legi doua cuvinte?
Dupa "lectura" comentariului am cateva propuneri:
1. sa fie verificata valabilitatea diplomelor de liceu
2. fiecare dintre cei care revendica ore suplimentare sa demonstreze ca nu au timp sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu din motive independente de "potenta" lor intelectuala sau puturosenia care tinde sa se instaureze in sistem
3. toti fpss sa fie supusi unui examen psihologic, daca nu chiar psihiatric.
4. ma voi gandi si la alte propuneri pe care ma astept ca sindicatul sa le promoveze

Pana la urma nu inteleg de ce trebuie ca Stefan sa-si piarda timpul cu tot felul de solicitari cretine si nu ar trebui sa-mi sustina si mie propunerile.

Google Translate

Cauta in site

  • politist de penitenciare 26.07.2017 21:49
    cine te-a adus ,ma,in sistem?pleaca,f ara sa spui,ia si legitimatia ...

    Read more...

     
  • Ady 26.07.2017 18:33
    Daca in urma unui concurs din sursa externa am trecut pe o functie ...

    Read more...

     
  • alxx 26.07.2017 16:31
    Buna ziua, am si eu o intrebare, la sfarsitul lunii viitoare plec in ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 26.07.2017 14:36
    La Sp jilava, ANP a recomandat recorectarea lucrarilor avand in vedere ...

    Read more...

     
  • Marian 26.07.2017 13:39
    Dl Negru, fără sa facă nota discordanta cu genul de colegi pe care ...

    Read more...

Google AdS