www.snlp.ro Web analytics

Acte normative de interes adoptate recent

Atasam 3 legi de interes pentru sectorul public, adoptate recent.

Documente atasate:

14 COMMENTS

  1. Ai prefera sa fiu cinic Generatie de sacrificiu ? In regula, voi fi. Cele 60-90 de minute pana acasa reprezinta o optiune de-a ta. Daca te-ai deplasa cu un autoturism, totul ar fi mai bine. De asemeni, daca ai opta pentru un job in apropierea casei ar fi si mai ok.

    Se pare ca interpretarea lucrurilor intr-un mod extrem de brut este specifica unor categorii de lucratori. Despre ce vorbeam Florine ? :))

  2. Acele 15 minute ,poat enu conteaza pentru cel care mai are pana acasa 15 minute ,dar unii dintre noi ,multii mai au de mers inca vreo 60-90 de minute cu RATB .
    Acum aduna acele minute si vezi cat iti da ,,Suplimentara”

  3. Cata acuratete Tepes in prezentarea acelor calcule…Daca citesti cu atentie ce am scris vei observa ca am expus lucrurile vis-a-vis de ce vor oamenii. Florin spune ca sunt putini acei oameni nehotarati. Eu zic ca, atunci cand intervine ceva in timp ce are legatura cu relationarea in cadrului schimbului, brusc isi aduc aminte ca era in regula un soi de minima pregatire inainte de intrarea in serviciu pentru lamurirea unor aspecte gen: corectitudinea acordarii recuperarilor, concediilor si alte aspecte legate de „solidificarea” schimbului in general.

    Sa fim sinceri cu noi insine domnule Tepes, uitandu-ne in jurul nostru, la societate in general, efortul acela de 15 minute nu are nicio o valoare. Ar fi apelat la el cu mare placere politistii, pompierii si multe alte categorii sociale disponibilizate in conditiile actuale.
    Exista o realitate in ceea ce tu ai prezentat si nu o ignor. In schimb, ma las agatat de ideea ca imi este bine deocamdata in sistemul care lucrez. In mare parte acest bine fiind datorat unei structuri sindicale solide care a stiut sa joace cea mai importanta carte in conditii de criza.

  4. Pt.#9 Suplimentara 28-12-2011 10:27
    Draga domnule/doamna vorbim de 15 minute de 15-17 ori pe luna x 12 luni=2880 minute/an = 48 ore/an plus perchezitiile 5-8 ore/luna x 12=96 ore/an,tragerile 4x 4=16 ore/an si in final vreau sa va aduc aminte ca apelul se efectueaza de doua schimburi impreuna de cel care preda si cel care primeste,pe acesta facandu-se in medie in 30-40 minute,schimbul care preda servicuiul pierde lunar in medie 525 minute=17.5 ore x 12 luni =210 ore ,total in medie 370 ore anual (in cel mai fericit caz) : 12 ore/tura = 31 ture de 12 ore adica 2 luni de zile lucreaza nepontat uneori,neplatit,nerecuperat fpss din ANP iar dvs. vorbiti de pregatirea intrarii in serviciu,care poate fi inlocuita cu instruirea dupa primirea serviciului de catre ST,SS etc,unde in 3 minute transmite problemele operative din unitate (ppl au introdus peste gardul dintre postul1-2 un pachet cu tel,sau ppl cutare a amenintat ca se sinucide,supravegheatil atent etc) va rog sa ma lasati cu pregatirea,problema noastra este ca lucram fara schimbatori,ca lucram 1 in loc de 2 pe sectii,ca la logistica facem parte din cate 5-6 comisii pe luna suplimentar fata de fisa postului nefiind nici specialisti in domentiile respective ale comisiilor,la financiar suntem sub schema si de la ANP se cer 10 de situatii…etc,acestea sunt probeleme de sistem,consider eu..pontaj nereal=infractiune,planificari neconforme cu regulamentele=abatere disciplinara,birocratie excesiva=management deficitar,etc…La multi ani colegilor cu caracter ofietri si agenti,conducerilor din unitati care tin aproape de oameni (mai exista si zane),restul……..!!!!! 😳 😡 😕 😀 😆 😉

  5. De ce nu se ponteaza timpul de asteptare pentru shimbul care iese din serviciu?
    Nu executa ei serviciu in acest timp?
    Nu au dreptate deloc directorii cu pregatirea, iar ce s-a facut pana acum nu era pregatire sa fim seriosi. Dar pentru asta avem ofiteri la formare profesionala, pentru asta avem directori si sefi de tot felul.
    Ai dreptate „suplimentara” scz nu stiu cine esti sunt oameni si oameni, azi spun una, maine alta, dar sunt putini, majoritatea sunt oameni de toata isprava pentru care am tot respectul.
    Vezi ca am dreptate cu frica de ore suplimentare?
    Cum sa nu facem ore suplimentare cu asa oameni putin mai ales in operativ?
    Serviciul trebuie facut si-l facem in orice conditii.

  6. Pai or avea dreptate si directorii astia cu privire la pregatirea asta.
    Florin, esti perfect constient de faptul ca tot oamenii sunt aceia care tipa in gura mare ca pregatirea nu are sens si tot acestia tipa ca nu mai exista relationare in interiorul schimbului.
    Dupa parerea mea, sa se decida oamenii ce vor si atunci va fi ok. Daca ei doresc pregatire, atunci asa sa fie. Dar sa fie constienti ca timpul petrecut la pregatire nus e ponteaza ca ore suplimentare pentru cei care asteapta iesirea din serviciu.

    In unitatea mea, cu sau fara pregatirea inainte de intrarea in serviciu, tot asa se pleaca acasa. Sa zic cu o diferenta de maxim 15 minute. Si sa fim seriosi. Pentru 15 minute in plus n-ar muri nimeni dar ne-am invatat sa tipam din orice si pentru orice fara sa mai tinem cont de un minim si rezonabil bun simt cateodata fata de munca pe care o prestam….

  7. Stefan cum spuneam si in alte comentarii sa nu ne asteptam niciodata ca adminstratie sa depuna eforturi pentru interpretarea in favoarea personalului a vreunui act normativ cu impact financiar.

    Din acelasi motiv decizia cu privire la munca suplimentara nu a fost scoasa din sertarul in care a fost ascunsa. Dupa cum am vazut din noul regulament de paza a fost scoasa acea pregatire inaintea intrarii in serviciu.
    Unii spun ca era buna, altii ca nu. Sunt de acord si cu unii si cu altii, dar adevarul este altul, frica tuturor directorilor de unitati de a efectua ore suplimentare.

    De frica acestor catorva minute de pregatire toti dar absolut toti directorii ar prefera chiar sa nu se mai predea nici serviciu, asa cum s-a intamplat dintodeauna in sistemul penitenciar. Dupa parerea mea si am spus dintotdeauna este absolut necesar sa se revina la acea scurta prezenta la sala de pregatire din urmatorele considerente:

    – asa se pot lua la cunostiinta despre toate problemele si situatiile petrecute in unitate si nu numai,
    – fiecare om stie unde lucreaza, nu cum se intampla la Jilava cand se prezinta fpss pe sectie si afla ori ca e pe alt loc de munca ori si mai grav e liber,
    – seful de tura impreuna cu schimbul relationeaza si socializeaza asa cum ar fi corect si nu pe apucate in timpul zilei, printre atatea si atatea sarcini de serviciu,
    – la sala de pregatire se aduc in discutie toate problemele pe care le intampina fpss in timpul serviciului si nu numai,

    As putea enumera o multime de motive pentru revenirea la pregatirea dinaintea intrarii in serviciu, dar cine sa le asculte?

    Pot spune ca am propus acest lucru conducerii dar fara rezultat, orele suplimentare genereaza teama, frica. Evaluarea managementului de catre ANP se face in functie si de orele suplimentare.

    Stiti ca lunar ANP solicita situatia orelor suplimentare efectuate, acordate, neefectuate etc.

  8. Petitie SNLP (inaintata astazi):

    [b]Catre
    DEA ANP, DMRU ANP, DCEAN ANP[/b]

    Referitor: actualizare valoare financiara norme hrana / adoptare reglementari proprii

    Stimati domni/doamne directori

    Desi anticipez raspunsul („ANP este institutie din structura de aparare, MApN modifica normele de hrana si noi adaptam, nu este de competenta noastra, etc”), fac totusi incercarea de a va propune sa ne indreptam putin atentia asupra urmatoarei probleme: actualizarea valorii financiare a normelor de hrana care se acorda personalului din sistemul penitenciar.

    Marturisim ca este un aspect pe care SNLP l-a avut in vedere in trecut dar nu a reusit sa gasesca receptivitate, tema parasind ulterior pozitiile prioritare din agenda noastra, dar ne-am reamintit de problema cu ocazia emiterii Legii nr 250/2011 prin care se modifica OG 26/1994, marindu-se norma 8 de hrana.

    In speta, OG 26/1994 include un articol care creeaza obligatia pentru MApN (impreuna cu celelalte institutii publice) si respectiv MJ, de actualizare trimestriala a valorii financiare a normelor de hrana, oferind instructiuni in acest sens. Cele doua ministere sunt prevazute distinct si enumerativ in ordonanta, fara a se putea interpreta ca demersul trebuie sa fie comun intre cele doua ministere.

    In acest sens, nu suntem siguri cu privire la demersurile trimestriale facute de MApN pentru actualizarea valorii financiare a normelor dar adresam administratiei intrebarea: prevederile distincte care nominalizeaza ordonatorul principal ca autor al demersului nu pot fi interpretate in favoarea personalului din sistem in sensul ca se pot emite trimestrial acte in vederea respectarii ordonantei si modificarii valorii normelor, fara sa mai asteptam actele emise de MApN pe care sa le aplicam in virtutea prevederilor care permit sistemului ANP sa se alinieze la drepturile castigate de celelalte institutii din structura de aparare nationala?

    Propunerea SNLP are legatura cu observatiile pe care SNLP le face cu consecventa in ultimii 3 ani privind dinamica cadrului legislativ cu incidenta in sectorul de aparare nationala, cadru care a inceput de mult sa aiba aplicabilitate fractionata pe ordonatori, cu norme elaborate distinct de institutiile din structura. Apreciem ca este cazul sa ne gandim din ce in ce mai mult la propriile norme, iar faptul ca ordonatorul principal este Ministerul Justitiei, ar trebui sa fie un argument favorabil si nu un impediment, laund in considerare disponibilitatea si receptivitate ordonatorului pe aceste subiecte.

    [b]Cadru legal: [/b]
    LEGE Nr. 250 din 5 decembrie 2011
    pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi
    siguranţă naţională
    EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
    PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 866 din 8 decembrie 2011
    (…)_____________________________________________
    [b]ORDONANŢA Nr. 26 din 22 iulie 1994[/b]
    privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională
    EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
    PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 198 din 29 iulie 1994
    (…)
    ART. 5
    (1) Valoarea financiară a normelor de hrană aprobate prin hotărâre a Guvernului se stabileşte şi se actualizează, în mod unitar, de Ministerul Apărării Naţionale împreună cu celelalte instituţii publice, [b]respectiv de Ministerul Justiţiei[/b], în funcţie de preţurile medii cu care se aprovizionează sortimentele de produse cuprinse în structura normelor de hrană.
    (2) [b]Actualizarea valorii financiare a normelor de hrană se face trimestrial[/b], pe baza evoluţiei efective a preţurilor la care se aprovizionează produsele agroalimentare, dacă rezultă diferenţe de peste 5% faţă de trimestrul în care s-a stabilit ultima valoare.

  9. Da, este vorba despre normele pentru cursanti / da, se pare ca se vor impozita / nu, nu avem ce spera bun de la acest guvern

  10. sa inteleg ca norma de hrana se mareste doar la elevi (N 8) noi fpss beneficiem de N 6,restantele de cativa banuti/zi s-au dat,cei de la MAI urmeaza sa le primeasca ei fiind in urma noastra,despre impozitarea Normei de hrana ,asteptam codul fiscal sa inetelg..e posibil dar putin probabil,asteptam macar o veste bu8na de sarbatori dar se pare ca guvernul nu vrea si pace decat sa taie,sa-i taie Dumnezeu de pe fata pamantului.

  11. ” LA MULTI ANI”, de Sf. Stefan! In alta ordine de idei, am informatia conform careia, la MAPN, incepand cu 1.01.2012, se va impozita norma de hrana cu 16% Ne paste si pe noi napasta asta cu iz PDL-ist?

  12. Da, influenteaza si normele din sistemul penitenciar dar trebuie tinut cont ca este vorba despre o anumita norma , respectiv norma 8.

    [b]L 293/2004 republicata (statut special)[/b]

    ART. 87
    Funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare beneficiază în continuare de drepturile dobândite anterior, precum şi de cele care vor fi stabilite pentru personalul din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

    [b]HG 1848/2004 (normele de hrana din sistemul ANP)[/b]

    ART. 3
    Hrana personalului administraţiei penitenciare se asigură în conformitate cu prevederile actelor normative care reglementează acordarea drepturilor de hrană, în timp de pace, ale personalului din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.

  13. Spuneti-mi va rog daca in urma legii acesteia noi privind actualizarea normei de hrana fpss va mai primi ceva in plus la salriu,nu stiu daca numarul de calorii s-a marit,insa as vrea sa-mi spuneti daca aceasta lege aduce o marire a normei de hrana.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)