www.snlp.ro Web analytics

Bacilul Koch a fost infrant?

koch-killsAstazi a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei ordinul Ministrului Justitiei prin care se rescrie modul de acordare a sporului pentru TBC-HIV/SIDA. Vom posta si ordinul la momentul intrarii in posesie. Pe scurt, vor fi afectati in primul rand salariatii penitenciarelor-spital Jilava si Targu Ocna. In temeiul prevederilor legale in vigoare pana astazi, aceste unitati acordau salariatilor spor de 100% pentru salariatii care lucreaza in sectiile de pneumoftiziologie, spor de 75% pentru cei care intra temporar in contact direct cu persoanele infectate cu ocazia unor misiuni si spor de 50% pentru restul personalului din perimetrul unitatii in care se afla o sectie de pneumoftiziologie.

Prin noul ordin mult dezbatut si foarte controversat, care nu a primit acceptul sindicatelor, ministerul justitiei aluneca pe panta masurilor hazardate luate din lipsa de fonduri si taie sporul care se acorda personalului din unitatile susmentionate, care nu lucreaza in sectiile cu bolnavi sau care nu au contact direct cu acestia, respectiv sporul de 50%, spor care se acorda in aceasta forma de 10 ani, in conformitate cu OMJ 399/C/2007 si cu buletinele de determinare efectuate anual.

Putem intelege preocuparea ministerului justitiei pentru o proportionare corecta a drepturilor de natura salariala cu riscurile intr-un context economic labil, insa nu putem accepta fortarea unor decizii exclusiv pe criteriul austeritatii. SNLP a explicat MJ/ANP atat in scris cat si in cadrul dezbaterilor purtate in cadrul unor sedinte sau intalniri, ca legislatia salariala tranzitorie stabileste un moment clar pentru activarea obligatiei angajatorului de a emite norme care implica conditii de lucru si sporuri, respectiv 1 ianuarie 2013 (art. 21 din Legea nr 283/2011), fara sa stim daca legea care se va aproba pentru salarizarea pe anul 2013 nu va include o prevedere similara privind prorogarea datei de la care se pot emite norme pentru conditii de munca.

In sensul respectarii prevederii susmentionate, precum si in contextul unei incadrari tranzitorii a domeniului salarial, la nivelul unitatilor a fost aplicat OMJ 399/C/2007 (pe principiul ultraactivitatii legii), ordin in temeiul caruia au fost realizate buletinele de determinare care sunt inca valabile pana la finele anului curent.

Prin urmare, dincolo de demersurile sindicale care se vor decide in continuare, angajatorul trebuie sa gestioneze o situatie interesanta. Emiterea ordinului obliga la o ajustare a modului de acordare a sporului dar strict in temeiul determinarilor. Vor fi reluate determinarile existente, cu o luna si jumatate inainte de a expira? Vor fi acestea in conformitate cu asteptarile ministerului si administratiei astfel incat la data salariului din luna decembrie (pentru noiembrie este cam tarziu) sa fie posibila diminuarea de drepturi? Ramane de vazut si o hotarare a instantei intr-o actiune care se va depune pentru aceasta speta, in viitorul foarte apropiat.

Document atasat

59 COMMENTS

  1. ics-menule…daca nu ai inteles ce am vrut sa subliniez ti-as putea desena…o sa-ti povestesc totusi pentru ca printre multele scoli absolvite de tine sunt sigur ca nu se afla si cea de arte. asa ca ti-ar fi foarte greu sa intelegi „pictura” mea. am vrut sa spun ca bacilul asta umbla nestingherit indiferent de compartimentele unei unitati. el nu tine cont ca a ajuns la usa unui birou si face cale intoarsa. nu poate fi „detinut” intr-o camera, deci…, intr-un loc in care exista n bolnavi exista n sanse ca oricine sa-l contacteze. sper ca am fost destul de explicit… flit 😛

  2. Pentru desavarsitul Xman:

    Mai bun-simtitule, observ ca te erijezi intr-un inteligent ce nu a vazut sistemul penitenciar. Iti inteleg apetitul pentru controverse, pentru un dialog lipsit de maniere, caracter, s.a.m.d., insa trebuie sa o faci prin alte parti.
    Inteleg si atitudinea ta date fiind conditiile precare in care te dezvolti insa optiunea de a bori din tine toate dejectiile o poti manifesta pe blogurile de profil. Aici este un site in care se discuta, sau cel putin se incearca, intr-un cadru de bun simt si mai putin ironic. Daca crezi ca dai savoare prin interventiile tale, te inseli, nu emani decat un miros greu de suportat.

    Uite, eu am o optiune pentru tine: flit ! Acum te poti desfasura in voie. Da din tine tot ce poti !

  3. Alooo domnu` Koch,imi cer scuze ca te-am bagat in seama(pentru tine asta este o realizare extraordinara – singura dealtfel – si poti sa te lauzi cunoscutilor tai sau chiar s-o treci in C.V.-ul personal )!!
    Mai straduieste-te!Te astept si cu o replica mai desteapta sau deja iti cer prea mult??

  4. Xmann,
    In afara de faptul ca ai luat toti userii la rand, altceva ? As dori sa-ti tuf si eu fericirea in stil propriu dar nu cred ca meriti efortul.
    Eu te-as ruga sa lasi fsanp-ismele si sa fii un om rational. De caterinca suntem toti in stare dar nu e locul…

  5. Xman
    Pe ordinul cu sporul TBC avem mai multe planuri de actiune. Este aproappe finalizata actiunea de anulare in instanta a ordinului (postam dupa depunere) si incercam organizare rapida sedinta la MJ (postez solicitarea in scurt timp). Nu facem corespondenta scrisa, vrem pt inceput intalnire directa. Nu in ultimul timp, ne instruim liderii intensiv privind pozitia care trebuie adoptata in comisiile care incep sa activeze conf noului act cu carcater normativ.

  6. Pentru final o dedicatie speciala pentru Finu` A.:
    Daca viata-i trista si scurta ,atunci macar s-o facem lata!!!! 😀 Sus paharu`!!!!

  7. Domnule Stefan inca nu mi-ati raspuns la intrebarea legata de contactul/activitatile directe cu ppl bolnavi….
    Daca ati cerut un raspuns oficial de la ANP/MJ…atunci va inteleg si ma inarmez cu….rabdare!

  8. Domnu` Koch (intre noi fie vorba urat nick ti-ai ales si ca sa citez aproximativ:-ai grija ce-ti doresti ca poate ti se indeplineste….).Cred ca inca esti fericit ca „m-ai prins” 😛
    Hai sa-ti….tuf putin fericirea!!!! 😆 😆
    Dupa stiinta lu` matale,cu cat timp inainte de a fi confirmati (bacteriologic finule 😆 !!),bolnavii de tbc sunt contagiosi,si daca ar trebui acordat spor si anterior confirmarii ca bolnav de tbc ( a unui detinut in cazul nostru)
    Astept pareri…???

  9. Finule nu ma flata ca mi se urca….la cap…Multumesc oricum…Sa sti ca si Goagal-ul meu functioneaza,da` nu-i cazul sa comparam al cui este mai „destept”…

  10. Domu`kolonel ce legatura vedeti dvs. intre distanta (50m) intre popota si sectia tbc,si boala hotului,hai ca m-ai facut curios!!!Poate fara sa vrei/sti ai descoperit ceva demn de acordarea unui …premiu,poate chiar Nobel(i) 😆 pentru medicina!!

  11. Am ramas dator domnului Cobra 09.11/19:41 & 10.11/16:04- cu niste precizari&intrebari (cred 😉 )
    1-Hepatita NU se transmite ca si tbc-ul ( NU este mai periculoasa decat HIV/SIDA, insa-i este”sora buna” intr-adevar….in ceea ce priveste modul de transmitere)…
    2- de ce chiria nu se acorda in suma fixa (aceeasi pentru agenti si ofiteri) ci procentual? Asta este o alta discutie care „ne doare” 😆
    3.-ce sti d-ta de preventie exceptand mastile de protectie,hai ca mai vrem…..amanunte!! Se pare ca ai cunostinte muuuuuulte despre alte sisteme penitenciare,or esti si d-ta un soi de….. Pavel????
    $-dincate cunosc bolile despre care se face vorbire aici,intra in categoria bolilor profesionale,sau ma insel??

  12. Diferenta dintre operativ si adm,este cea dintre minerii din subteran si personalul TESA.Deosebirea este ca personalul TESA nu ramine in „adincuri” si nici nu ia sporurile ortacilor!

  13. Pentru Xmann:
    – raspunsul ti l-ai dat singur. 🙂 Pai tocmai pentru perioada in care bolnavii sunt confirmati, adica pot transmite boala, adica sunt contagiosi…iei spor.
    Pentru perioada in care acestia nu pot transmite boala pentru ca s-au folosit de un tratament, pentru ce sa iei spor ?

  14. Diferentele dintre bacterii si viusuri,sint multe-In afara de configuratii,primele au tratament specific,celelalte ,nu;apoi virusurile isi modifica configuratia-virusuri mutagene-si au o agresivitate mai mare ,pe linga transmiterea mult mai usoara-in special aerogena.Ele produc efecte rapid pe un organism tarat-betivii,boschetarii, cei cu boli cronice ,cei epuizati.etc Mai departe va las pe dvs..

  15. Stimate Xmann
    Recunosc ca esti tare! Felicitari!.Cu repect imi permit sa-ti raspund la o chestiune:Bolnavii tbc chiar daca iau tratament,este posibil sa nu se negativeze,adica microbul nu a fost omorit si ei sint purtatori sanatosi.Se stie de rezistenta din ce in ce mai crescuta(sint situatii cind tubercolostaticele nu au efect)iar tratamentul dureaza mai mult de 9 luni.Negativarea’,se evidentiaza prin examenul bK al sputei si radiografii. Sigur..putem vorbi si de tbc osos,intestinal..etc Dupa aceasta urmeaza tratamentul de consolidare.Mai exact,astea sint normele MS si OMS

  16. Pentru Cobra:
    Prietene, nu e cazul sa-ti refulezi tata frustrarea aici doar pentru simplul motiv ca ai pierdut niste alegeri pe la Sinana. 🙂 Doar presupun persoana…se poate sa am dretate !
    Asa, ca pentru un mare „conducator” cu multi subalterni cum te-ai prezentat odata, iti transmit urmatoarele:
    – munca de sindicat nu consta in decizia doar a 1-2 persoane asa cum insinuezi. In munca asta de sindicat, daca te implicai fara a tine cont numai de interesul propriu pentru a recurge la ea, realizai ca argumentele de acum sunt total dezaxate;

    – sistemul asta de PREVENTIE de care amintesti tine exclusiv de educatia salariatului de a se conforma unor reglui asa cum afirma si Stefan dealtfel. Si daca tot iti pasa de [reventie, vin-o cu un proiect in care se regasesc metode eficiente de investitie intr-un astfel de demers. Fii tu creatorul unui proiect pe fonduri europene spre exemplu.

    – cand afirmi ca sporul trebuie sa fie unic a si suma pentru toti salariatii….waw….aproape ca nu am cuvinte de a cataloga o astfel de idee. Suntem egali indrepturi mai Cobra (presupun ca veninul iti este folosit strict ca materie prima in farmacie, nu si in alte imprejurari, nu ? 🙂 ) insa cu ierarhia ce ar trebui sa facem ? Stefan ti-a sugerat niste argumente sanatoase dar te ambitionezi sa ramai un perfid rastalmacitor al unui cadru rational.

  17. Nu ca m-as pricepe dar…..
    -Pentru domnul Koch:906.11/15:28)
    -bolnavi confirmati sunt si cei care urmeaza tratament si care dupa o perioada de tratament nu mai sunt contagiosi …ma intreb atunci de ce se mai acorda spor pe toata perioada cat astia iau tratament?
    -Pentru domnul Alexandru(06.11/20:36)
    -Nu ai fost foarte atent la convocare,altfel ai fi inteles ce spune doamna Mihailescu,ai fi inteles diferenta intre bacterie si virus(este cam ca aceea intre operativ si administrativ 😆 ),ai fi inteles modul de transmitere al tbc-ului si care sunt persoanele mai expuse(cu siguranta NU cei de la birouri!!!!!)
    -Pentru domnul Stefan (08.11/11:30)
    -ce inseamna totusi „activitati directe”?Hai ca ash fi curios sa aflu…ce definitie dau cei care au scos din ….”putul gandirii” acest ordin…Oare nu era corect sa consulte si persoane cu pregatire de specialitate (pe doamna Mihailescu de exemplu!!!)inainte sa se pronunte??
    Pentru domnul Cobra(09.11/19:41)
    -cati bolnavi de SIDA care sau vindecat cunosti,dar cu hepatita fie ea B sau C..?

  18. Nu, draga cobra, dar se pare ca nu deduci finetzurile desi speram sa avem o aparitie noua, incitanta si stimulatoare de dialog, in persoana ta / doar ai spus despre mine ca ti-am „raspuns in sictir” / genul asta de formulari nu sunt incurajate, deci comentariul n-a fost autorizat / chestie de ajustare a nivelului de politete / mi-am racit gura degeaba / chiar m-am straduit sa ating fiecare problema pe care ai ridicat-o / desi probabil te asteptai sa dau citate si sa-mi dau vreo dizertatie pe intrebarile tale profunde.

  19. I-am spus ceva grav vicelui de nu aţi aprobat comentariul? Dacă pentru un comentariu banal vă pretaţi la aşa ceva e grav.

  20. Chestia cu wc-ul o spui din experienta, doar cine face asa ceva poate sti cum e,esti tare de tot, imi e mila de tine ca faci asemenea lucruri si mai esti si fpss.
    Stiu sigur cine esti, un nimeni barat care are o functie de conducere luata prin slugarnicie si isi da cu parerea fara sa aiba habar de munca de sindicat si de ce poate face sindicatul.
    Acesta e un drept la replica si e necesar sa fie reprodus la fel ca al DOMNULUI COBRA.

  21. @ Şarpele cu ochelari tu ai nişte probleme pe care nu eu ţi le pot rezolva. Prima dată mă iei cu „Domnul Cobra”, iar a doua oară cu „mă”. Cred că faci parte din aceeaşi categorie cu un „cadru de nădejde” care, după ce a ieşit de la WC, a pus doar 3 degete sub chiuvetă pentru că „doar alea au fost afectate”. Chestie de educaţie, mai pe înţelesul tău.
    Stimabile, n-am promovat acest ordin care, din punctul meu de vedere, rezolvă parţial şi rudimentar problema. În loc să-ţi consumi energia aflând cine sunt, unde lucrez şamd, mai bine ai veni cu propuneri concrete de îmbunătăţire a situaţiei. Dacă eşti membru de sindicat (şi nu numai) ar trebui să înţelegi că puterea unei organizaţii nu stă numai în 1-2 oameni din conducerea acesteia, ci în capacitatea TUTUROR membrilor de a-i ajuta pe cei din fruntea organizaţiei. Dacă în acest sindicat muncesc doar cei 1-2 de care am amintit înseamnă că voi, ceilalţi sunteţi zero barat. Dovediţi prin FAPTE, nu prin VORBE că greşesc şi atunci veţi avea cu toţii de câştigat. Gargaragii ca tine sunt pe toate drumurile.

  22. @ kolonelu Cred că propunerea mea răspunde corect la speţa menţionată de tine. Banii să fie alocaţi pentru prevenţie şi pentru cazurile concrete care apar (ca să mă exprim foarte succint).

  23. Domnul Cobra tu pana acum unde Dumnezeu ai fost de ai descoperit abia acum apa calda?>
    Ma tu esti unul din cei care au promovat si sustinut actualul ordin?
    Crezi ca ar trebui sa-ti dezvalui identitatea sa le explici COLEGILOR TAI din spitale si nu numai cum e sa incalci legea si cum e sa pierzi un drept dar sa fi expus unor asemenea riscuri de imbolnavire?
    Te gandesti oare ca noi ducem acel microb familiilor noastre acasa?
    Tu sigur nu, ca lucrezi la birou.

  24. Toti suntem experti in a pune intrebari si a le face cat mai incuietoare.Cand e vorba de solutii….sa le gaseasca liderii, ca de-aia sunt lideri.Noi ne-am facut datoria, ,,am ridicat” problemele si chiar avem dreptul sa fim nesimtiti daca nu ni se raspunde asa cum vrem.
    Felicitari, Stefan, pentru tact!
    In ce priveste OMJ-ul in discutie,probabil va fi impus asa cum au fost impuse si celelalte masuri de austeritate.Asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam la lupta.
    D.Rotariu,Oradea.

  25. vad k nu doriti sa comentati aspectele prezentate de mine. Va mai propun o speta totusi: cu numai doua luni in urma, un ppl ce lucra in popota unei unitati penitenciare din tara noastra scumpa si draga s-a imbolnavit de tbc in conditiile in care popota se afla la 50 de metri de o sectie tbc. La fel de bine se mai pot da exemple ori se mai pot imbolnavi alte persoane indiferent de statutul lor. Deci? Cum facem cu bacilul asta sa-l tinem doar in sectia unde se ia sporul? Astept un raspuns!

  26. 4bis=5 (mea culpa). Nu m-am exprimat clar? Vedeţi câte sisteme penitenciare au spitale şi în câte din ele se aruncă cu bani ca la noi. Vedeţi câte din ele au bolnavi de natura celor de mai sus şi ce fac pentru micşorarea numărului acestora.
    Ideea este că, înainte de a vă aventura în procese consumatoare de timp şi bani, să vedeţi cum este în alte sisteme penitenciare, astfel încât să puteţi găsi soluţii cu efecte pe termen lung, nu paleative. Pentru că acordarea acestui spor în această formă este un mod de a acoperi rahatul cu nisip. Şi… tot pute.

  27. 1. Ar fi interesant pentru toţi, nu doar pentru mine.
    2. Mda, argumentul că “aşa prevede legea-cadru privind salarizarea” este subţire. Orice act normativ poate fi modificat. Personal, nu cunosc un spor în România în sumă fixă, dar ca să justifici că acest spor este procentual pe considerentul că şi legea anterioară a prevăzut acelaşi sistem, că nici salariile nu sunt în sumă fixă, este aberant. Oamenii sunt egali în drepturi (iar aici este vorba de protecţia medicală) şi trebuie să beneficieze de drepturi egale în protecţia propriei sănătăţi.
    3. Are legătură cu comentariul #6 al lui alexandru.
    4. Păi, marşaţi pe bani alocaţi pentru PREVENŢIE, nu pentru SPORURI care se acordă arbitrar sau, mai degrabă cu grad ridicat de subiectivitate. Nu e de ajuns să AUZI de prevenţie şi nici să stai IMPASIBIL că personalul din spitale nu doreşte să stea cu masca timp de 12 ore (asta este altă exagerare). Nu vi s-ar părea corect ca banii să fie alocaţi pentru aceste banale măşti, pentru substanţele dezinfectante din spitale şi pentru tratamentul concret al unui angajat care a avut ghinionul de a “beneficia” de o astfel de afecţiune? Avantajul: simplu. Ar putea intra în categoria bolilor profesionale şi… ar trebui să ştiţi mai bine decât mine ce obligaţii ar implica acest fapt pentru angajator.

  28. [quote name=”Stefan Teoroc”]Aveam senzatia ca discutam despre spitale dar observ mai degraba resentimente si dorinta de razbunare pentru ceva din trecut.[/quote]
    Nu e vorba nici de resentimente şi nici de vreo răzbunare, dar ai tratat răspunsul meu ca fiind lipsit de maniere pentru o vină care-ţi aparţine. De aceeaşi lipsă de respect din partea ta m-am lovit şi în trecut cu deosebirea că atunci nu ţi-am amintit. Acum plăteşti tribut unor interpretări (unele ciudate, altele exagerate). Ca să te faci înţeles CORECT, trebuie să te exprimi CORECT. Nu puteam şti ce INTERPRETARE dai tu frazei care începe cu „înţeleg”. Eu ştiu că o întrebare se termină cu semnul specific pe care eu nu l-am văzut. În acelaşi timp, era bine să răspunzi de prima dată la întrebări (nu în doi paşi) făcând referire strictă de la început la problemele ridicate şi atunci evitai să primeşti astfel de răspunsuri. Eu n-am nici-un parti pris nici cu Mona Pivniceru, nici cu liderii de sindicat indiferent care sunt ei. Mă interesează ca soluţiile finale să fie corecte, echilibrate, pentru ambele părţi.

  29. Aveam senzatia ca discutam despre spitale dar observ mai degraba resentimente si dorinta de razbunare pentru ceva din trecut. Nimeni nu este perfect insa in general nu ma port urat cu nimeni. Este posibil sa te fi deranjat vreo decizie, dar asta intra in alt domeniu. Cred ca stiu despre ce e vorba. Hai sa ramanem la subiectul tratat, spre binele tuturor. Ti-am vorbit frumos si ti-am raspuns. Cand incepi o fraza cu „inteleg”, semnul intrebarii nu are ce cauta la final, dar din formularea frazei era evidenta incertitudinea care indemna la dialog.

  30. [quote name=”Stefan Teoroc”]Inteleg ca esti de acord cu ordinul dnei Pivniceru.[/quote]
    [quote name=”Stefan Teoroc”]A fost o intrebare sincera, nu un atac.[/quote]
    N-am văzut semnul întrebării ca să tratez fraza ca o întrebare. Iar stilul de a ocoli (în primă fază) răspunsul trăgând concluzii pripite l-am tratat ca atare.
    Despre lipsa de maniere nu vorbi tocmai tu. Am “beneficiat” în mod direct de ele cândva.

  31. Raspunsuri pentru Cobra (din nou imi cer scuze pentru limite si intarzierea cu care postez):
    1. Cand se suprapun 2 sporuri pentru acelasi tip de conditii de munca se acorda sporul cel mai mare. Cat timp s-a acordat spor TBC tuturor salariatilor, nu a existat preocupare si pentru alte sporuri prevazute de legislatie. Chiar daca legislatia nu prevede expres hepatita, prevede insa bolile infecto-contagioase. daca te intereseaza detalii pe subiect, le putem oferi.
    2. Pentru ca asa este prevazut de legea-cadru privind salarizarea dar si de legislatia anterioara si poate pentru ca nici salariile nu sunt in suma fixa. Functiile difera prin atributii, responsabilitati si implicit retributie. Cunosti vreun exemplu de spor in suma fixa in Romania? Spor, nu norma de hrana.
    3. De acord, dar nu vad legatura.
    4. Da, am auzit de preventie si am auzit si de faptul ca personalul care lucreaza in spitale nu este foarte dispus sa lucreze timp de 12 ore cu masca pe fata
    4 bis. Am incercat sa clarific dar am inteles prost. Ajuta-ma, te rog!

  32. Imi cer scuze pentru limite. A fost o intrebare sincera, nu un atac. Bine ai venit pe site! Trec peste lipsa ta de maniere. Intrebarea mea are legatura cu pct 4bis din lista ta
    [quote]4. Una de final tot pentru liderii de sindicat. Dacă vreţi să dovediţi că sunteţi corecţi, vedeţi cum stau lucrurile şi în sistemele similare din alte ţări. Vedeţi câte sisteme penitenciare au spitale şi în câte din ele se aruncă cu bani ca la noi.[/quote]

  33. [quote name=”Stefan Teoroc”]Inteleg ca esti de acord cu ordinul dnei Pivniceru.[/quote]
    Ai înţeles prost dar, dacă astea sunt limitele, nu-ţi pot cere prea mult. Totuşi, mă aşteptam ca măcar să răspunzi PUNCTUAL la întrebările puse şi sugestiile făcute.

  34. Ia, că m-am băgat şi eu în discuţie.
    Vreau să ridic onorabililor lideri de sindicat (şi nu numai) următoarele probleme:
    1. De ce sporul se acordă doar pentru TBC şi HIV/SIDA în condiţiile în care personalul medical calificat ştie foarte bine că hepatita B sau C este mai periculoasă decât HIV/SIDA şi se transmite ca şi TBC-ul?
    2. De ce sporul în discuţie se acordă procentual şi nu în sumă fixă? 50% din salariul unui agent este mai puţin decât 50% din salariul unui ofiţer, nu? Şi atunci, nu cumva aceasta se numeşte discriminare?
    3. Despre cum se poate transmite TBC-ul ar trebui să vorbească personalul medical SPECIALIZAT, nu cei din foişor şi nici cei de la birouri.
    Acum un an de zile a fost un congres (la care au participat şi cadre medicale din sistem) unde s-a prezentat foaaaaarte detaliat cum se poate lua TBC-ul şi din aerul de pe stradă. Păi, aşa, toţi ar trebui să luăm spor TBC.
    4. Voi aţi auzit de termenul PREVENŢIE? Cât o costa o mască de protecţie a căilor respiratorii? Hmmm?
    De ce nu cereţi bani pentru alocarea unor astfel de materiale utile în prevenirea acestor boli? Vă gândiţi hodoronc-tronc cum să daţi ministerul în judecată. OK, apăraţi-vă drepturile, dar să nu cădeţi în penibil.
    4. Una de final tot pentru liderii de sindicat. Dacă vreţi să dovediţi că sunteţi corecţi, vedeţi cum stau lucrurile şi în sistemele similare din alte ţări.
    Vedeţi câte sisteme penitenciare au spitale şi în câte din ele se aruncă cu bani ca la noi.
    Vedeţi câte din ele au bolnavi de natura celor de mai sus şi ce fac pentru micşorarea numărului acestora.

  35. DSP ul a emis astfel de buletine si pana acum / sporul se acorda si in unitatile care nu au sectii ci camere / vezi mai jos, citatul meu din OMJ 399 (bold)

  36. sunteti siguri ca DSP-ul va emite buletin de determinare prin expertizare a locurilor de munca cu conditii deosebit de periculoase daca unitatile nu au sectii de TBC sau HIV ?(art.5 al.1)

  37. Pana la proces exista si o alta cale de rezolvare acestui OMJ si anume retrimiterea catre MJ pentru a clarifica tocmai aspectele reliefate de tine, Stefan. Poate fi eliminata acea expresie legata de ativitate directa si inclus un alt termen cum ar fi „celor care au in sarcina supravegherea bolnavilor……”

  38. Inca ceva: a se retine ca MMFPS a avizat ordinul. MJ nu s-a hazardat in emiterea unui ordin usor atacabil in instanta. A se retine urmatorul articol din L 284/2010 (legea unitara de salarizare), anexa 7 (care ne priveste):

    ART. 13
    (1)[b] Dispoziţiile legale prin care sunt stabilite sporuri[/b], indemnizaţii şi alte drepturi de natură salarială [b]pentru personalul din alte domenii[/b] de activitate din sectorul bugetar [b]se aplică şi[/b] personalului militar, poliţiştilor, [b]funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare[/b] şi personalului civil [b]care se află în situaţii similare, indiferent de tipul unităţii[/b] în care îşi desfăşoară activitatea, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) Normele de aplicare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

    Acest articol a fost inclus pentru a „trage” in sistem drepturi salariale mai favorabile, insa acum este folosit in sens invers, pentru a aplica in sistem prevederile din sanatate, mai restrictive! Desi abordarea MJ este destul de securizata, se mai gasesc si brese.

  39. ATENTIE TBC
    Nu numai personalul care sta in birouri este atins de noul ordin ci si cei din sectie. Sa explicam:

    OMJ 399 (ordinul vechi)
    B. Spor de 75 % din salariul de bază lunar
    1. Personalul din penitenciare, penitenciare-spital şi centre de reeducare [b]care îşi desfăşoară activitatea în secţiile[/b] care au camere pentru deţinuţii cu TBC activ şi TBC în TSS sau HIV/SIDA.

    OMJ 3544 (ordin nou)
    (2) Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase se acordă în procent de 75% din salariul de bază, pentru următoarele categorii de persoane:
    c) personalul din penitenciare, centre de reeducare şi penitenciare-spital [b]care desfăşoară activităţi directe cu bolnavii [/b]de tuberculoză contagioşi proporţional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii;


    Daca in conditiile vechiului ordin, iti venea un TBC ist pe sectie si aveai camera speciala unde il introduceai, tot personalul din sectia respectiva lua spor 75% pe tot timpul serviciului efectuat in sectie!!!

    In conditiile noului ordin se pune accent pe „activitatile directe” ce or fi insemnand acestea. Daca intre supravegetorul de pe sectie si bolnav ai interpusa o usa inchisa, supravegehrea mai este activitate directa? Daca intre supraveghetorul de la curtea de plimbare si bolnav este un gard de sarma, mai este activitate directa? Etc

    SNLP va demara o serie de actiuni si activitati urmare emiterii ordinului, cu privire la care va vom tine la curent. Pregatim si procesul pentru instanta.

  40. Se face dreptate pentru cei care stau in birouri si nu vede hotu la fata habar are cum este pe sectie si cum arat hotul si lua spor TBC.Iara o mare nedreptate se face pentru cei care le sufla hotul in fata. Dar asta este romania de ce sa ia numai celor de la birou hai sa luom la toti ce dracu.Traim intr-o tara de tot rahatul ne meritam soarta suntem niste lasi!!!!!!!

  41. Sporul tbc sa se acorde acolo unde lucratorii au contact cu astfel de ppl-ei.
    Nu vreau sa fiu rautacios ,dar sunt oameni in sistem care ridica sume frumusele de bani fara sa aiba un minim de contact cu cei infectati cu baciliul rebel.
    Acest spor sa se acorde acolo unde lucratorii au contact direct cu cei infectati cu tbc sau hiv.
    Cu siguranta vor fi colegi care vor fi afectati,dar trebuie sa acceptam realitatea zilelelor pe care le traim.
    Cu alte cuvinte sa nu fim rautaciosi si sa-i lasam pe cei care sunt in contact direct cu cei infectati sa-si primeasca drepturile,iar acei pasageri de pe sectiile unde sunt cazati cei cu tbc,sa stea pe la locurile lor de munca.

  42. sunt sectii care au ramas cu spor tbc_hiv zero la suta, in schimb acolo se fac testele hiv pt ppl ori se descopera bolnavi tbc care apoi sunt transferati. am sesizat acest lucru si mi s-a ras in nas. am avut 3 ture bolnav tbc, am avut timp de aprox 8 luni peste 20 de bolnavi hiv si nu mi s-a acordat spor conform legii, insa in momentul in care a aparut omj-ul asta nou, imediat s-a taiat tot.

  43. Pt Alexandru,
    Dragul meu coleg 399 e OMJ iar actualul e tot OMJ, deci putin studiu inainte de postare.
    E ok, OMJ modificat cu OMJ, ce nu e cuser e faptul ca a fost modificat cu toate ca legea tranzitorie de salarizare pe anul 2012 interzicea acest lucru pana la 01/01/2013.
    Dar pentru ca a fost o decizie politica s-a putut, politicul poate orice, din pacate noi nu prea putem nimic, din ignoranta, din comoditate, din lipsa de implicare si acest lucru l-am vazut toti in anul de gratie 2010.
    Noi nu ne asumam asemenea responsabilitati cum fac oamenii de la putere, noi doar carcotim si intrebam:
    CE A FACUT SINDICATUL PENTRU NOI?
    Pacat de sangele varsat!

  44. Alecu,
    Acest OMJ, din punctul meu de vedere, face o dreptate pe undeva. Asa ca fapt divers, te-ar avantaja sa auzi ca unul care face paza in perimetru la un spital unde se porneste de la 50% cu acest spor TBC, ca ridica lunar peste 3000 ron iar un doctoras peste 10.000 ?
    Sa nu crezi ca am ceva impotriva celor care castiga bine dar daca nici intre cei din acelasi sistem nu exista un raport salarial aproape identic coresunzator aceleasi activitati prestate in sistem, atunci despre ce vorbim ? Mi-ar face placere sa se faca odata pentru totdeauna public care este procentul acestui spor din fondul de salarii ! Asta asa sa-ti dai seama, in conditiile acesti bani ar ramane pentru redistribuire in fondul de salarii, ce inseamna acest procent.

    Cand tara accepta huzurul pe bani publici Alecule, probabil urmaream fenomenul la o sticla de bere si seminte in fata televizorului. Cand s-a pus problema actiunii celor care striga in gura mare acum ca a fost huzur pe bani publici, au dat dovada de lasitate sa nu fiu prea acid in exprimare, cu parere de rau….

  45. Dle Koch
    Prin aceasta reevaluare,se face o dreptate sau o nedreptate?Printre altele,banii care se vor cistiga(pierde),acopera necesarul ANP?Tot printre altele,pina acum,tara noastra a putut suporta huzurul pe bani publici?
    Cu respect,finu Alecu,fiul risipitor

  46. Alexandru,
    In primul rand acest 399 nu este o ege ci un OMJ (OMJ 399/C/2007)…

    Dragi colegi,
    Daca o lege, un omj sau un ordin ce-o fi e a permis un huzur pe bani publici nu nseamna ca trebuie sa fim in continuare de acord cu japca asta. Priviti spitalele de specialitate civile ! Ce D-zeu ! Va doriti aceleasi conditii de salarizare ?

    Domnule Alecu, aceasta reevaluare este necesara in contextul in care Romania nu mai poate siporta, dupa cum am spus, un huzur pe bani publici. Si sunt inca multe lucruri de reglat. Sindicatul nu poate sa fie un avocat al diavolului…

    Alexandru, o fi umbland bacilul asta hai-hui prin atmosfera dar sa ma ierte inca o data D-zeu, chiar se distreaza de minune prin foisoare sau prin zonele unle nu calca picior de bolnav ?

  47. Dupa cat vad pe cei de la FSANP nu-i intereseaza deloc sau nu dau nici-un semn ca iar interesa despre acet OMJ care va reduce numarul lucratorilor din spitatle si penitneciare care vor beneficia de acest spor bine-meritat,unii trag pt. oameni si altii arunca doar subiecet propagandistice cum este denumirea de politist penitenciar..ce sa mai zic ..no comment.

  48. in toate puscariile sunt asrfel de conditii, asa ca dati aceste sporuri la tot personalul ANP

  49. Domnule Presedinte de sindicat ce ati facut Dumneavoastra la simpozioanele privind acordare sporului de TBC atat timp cat in contextual actual OMJ-ul privind acordarea sporului pentru conditi deosebit de periculoare a fost aprobat si personalul din unitatile afectate au fost si sunt reduse la tacere printr-un OMJ care contravin legii 399.
    Intrebare pe care v-o adresez este: daca un OMJ poate sa elimine o lege (facand referire la legea 399 care inca nu este abrogata ).
    Fiind cunoscuta rautatea bolnavilor infestati cu bacilul Koch care se deplaseaza in perimetru unitati putem intra in contact direct cu acel bacil care are un timp de conservare de pana la 7 ani.
    In consecinta va rugam sa formulati demersurile necesare pentru ca sporul TBC sa fie acordat pentru toate persoanele care lucreaza in mediul infestat cu bacilul Koch in conformitate cu determinarile facute de DSP si care corespund cu legea 547 a OMS.

  50. Domnule lider de sindicat va ganditi ca impactul financiar al sporului TBC pe care Dumneavoastra cu buna voie la ti acceptat in urma convocari de la Sovata iar Doamna Doctor Mihailescu care este purtatorul programelor TBC si Domnul Director General care face parte din aceasta comisie nu realizeaza faptul ca bacilul Koch poate si circula in toata zona unde exista persoane infectate cu acest virus. Virusul nu sta la usa institutiei si el circula in tot aerul din jur unde poate fi usor inhalat de catre persoanele care nu au contact direct cu PPL si care isi petrec tot timpul in contact direct cu PPL si putand fi imbolnavita si familia. In consecinta bacilul Koch nu poate fi gasit intru-un anumit loc acesta raspandindu-se in aer va rog sa analizati acest comentariu in contextul ca toate Spitalele Penintenciar cu PPL afectati de Tuberculoza pot contamina personalul din Economic Administrativ si Operativ si ganditiva ca toate categoriile de persoane care sunt discriminate vor actiona in judecata Ministerul Justitiei pentru ca un OMJ nu poate combate o lege organica

  51. Va aduceți aminte Domnule Ștefan ,când lucrați în funcția de comandant de secție și la un moment dat s/a descoperit un deținut bolnav de TBC gradul 4 ce sporuri luam atunci ,ZERO .

  52. Am inteles si imi cer scuze daca am divagat un pic Intr-adevar incadrarea noului ordin trebuie sa se regaseasca in parametri legali…

  53. Domnule Presedinte
    Este vreo lege referitoare la acordarea sporurilor,care sa stipuleze ca acestea se acorda proportional cu timpul lucrat?Sau altfel spus,ptr toate sporurile s-au facut determinari sau unele nu pot fi determinate si se acorda tuturor?
    Referitor la cazul de mai sus,ce l-a determinat pe angajator sa faca o reevaluare a situatiei sporului TBC?Si de ce asa tirziu?Care evaluare e mai corecta, prima sau a doua?Dupa ce criterii-cel al expunerii la bacil ?
    Mai am o rugaminte mare-eu am ramas un tip mai prostut,de cind m-am lovit la cap cind am cazut de pe sanie si mereu am zurgalai in cap-…parca am mai scris si eu ceva…imi puteti face o bucurie si sa postati?

  54. Sunt convins ca ai observat ca n-am intrat pe fond si pe proportia risc/spor. Am atins problema strict din perspectiva incadrarii noului ordin.

  55. Sincer, desi sunt colegii nostri, trebuie sa se inteleaga ca spor TBC nu pot lua decat cei care intra in contact cu bolnavii confirmati.
    Asadar, sunt de acord cu acest OMJ in masura in care reglementeaza doar plata pentru cei care, permanent pin natura serviciului, intra in contact cu acesti bolnavi.

    Cel care face doar o vizita pe sectie, acestuia nu are de ce sa-i fie platit acest spor. Pentru perioada foarte scurta de tim care o petrece pe sectia respectiva isi poate lua masuri de preventie. Nu implica o expunere permanenta….

    Pentru cel din perimetru…sa fim realisti ! Este absird sa primesti acest spor cat timp stai permanent aerat si fara a fi nevoit sa intri in contact cu bolnavii. Sa fim inca o data seriosi ! Cati dintre cei care fac paza in perimetru au intrat in contact cu bolnavii ?

    Inteleg si pozitia sindicatului fata de membrii care vor pierde dar sa tinem cont de lucrurile reale si pertinent nu de absurditati. Si chiar daca o lacuna a legislatiei permite si a permis timp de 10 ani lucrukl asta, nu inseamna ca trebuie acceptata la nesfarsit….

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)