www.snlp.ro Web analytics

Una rece si una calda. MJ taie TBC-ul dar emite norme de salarizare

A-doua-majorare-salariala--conditionata-de-economie---Ponta-confirmaIn acelasi pachet cu OMJ 3455/2012 despre care in scurt timp vom posta noi si incitante detalii, MJ se decide sa emita si norme pentru aplicarea a doua dintre drepturile de natura salariala reglementate prin legea-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. Desi cu intarziere de cativa ani, normele pentru recompensarea raspunderii pe care o implica activitatea salariatilor ce acorda viza CFP sau care isi desfasoara activitatea in domeniul proiectelor de finantare, au fost stabilite prin OMJ 3421/2012.

In urma cu aproape 3 ani a fost adoptata legea, acum avem si norme, ramane de vazut cand vor intra salariatii in posesia banilor. Calculul nu este foarte complicat dar ritmul in care se misca lucrurile cand este vorba de dat bani, ne indeamna la scepticism. Salariatii trebuie incadrati conform legii si ordinului, iar majorarea de pana la 25 de clase salariale acordate (pentru proiecte) se aplica la salariul de baza, diferenta dintre doua clase succesive de salarizare fiind de 2,5% din acelasi salariu de baza.

Pana una alta cei implicati in proiecte au ajuns sa renunte la activitatea suplimentara pe care o depun, nu pentru ca nu sunt recompensati ci pentru ca nu isi iau salariul complet. Se pare ca mai mult sau mai putin din motive de audit, exista unitati (una dintre acestea este Targsorul) care aleg sa aplice strict anumite recomandari conform carora salariile nu trebuie platite celor implicati din proiecte decat la primirea rambursarii. Deci lucram pentru sistem si numai in cazul in care cheltuielile sunt declarate eligibile poate ne vom primi si… salariul, nimic in plus. Nu conteaza daca dureaza 3 luni sau mai mult. Pana atunci traim din… recomandari. La noi ca la nimeni!

 

ORDIN   Nr. 3421/C din 16 octombrie 2012

privind modul de acordare a unor drepturi salariale personalului din sistemul penitenciar, pentru activităţile de control financiar preventiv, audit şi de gestionare a fondurilor externe

EMITENT:      MINISTERUL JUSTIŢIEI

PUBLICAT  ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 748 din  7 noiembrie 2012

    În baza art. 34 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, şi al art. 90 alin. (3) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare, coroborate cu art. 6 alin. (4) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice, respectiv cu art. II art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, precum şi pentru instituirea altor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011,

    în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul justiţiei emite următorul ordin:

    ART. 1

    (1) Funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care desfăşoară activităţi de control financiar preventiv propriu sau de audit beneficiază, începând cu data intrării în vigoare a Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, de majorarea salariului de funcţie cu 10% (4 clase de salarizare X 2,5), pentru perioada cât desfăşoară această activitate.

    (2) Acordarea acestor drepturi se face prin act administrativ al conducătorului instituţiei, conform competenţelor de gestiune a resurselor umane.

    (3) În cazul în care persoana a desfăşurat activitatea prevăzută la alin. (1) şi în anul 2010, în salariul de funcţie al acesteia pentru anul 2011 va fi introdusă suma compensatorie sau, după caz, cuantumul sporului care a fost acordată/acordat pentru această activitate în luna octombrie 2010, majorată/majorat cu 15%, fără a se mai acorda în plată şi cele 4 clase de salarizare suplimentare, care vor fi însă utilizate la reîncadrarea respectivei persoane.

    (4) Dacă persoana a exercitat în anul 2010 activitatea prevăzută la alin. (1), pentru care a fost acordată o sumă compensatorie, iar ulterior nu mai desfăşoară această activitate, la stabilirea salariului de funcţie pentru anul 2011 nu se mai include suma compensatorie acordată în anul 2010 şi nici cele 4 clase de salarizare prevăzute pentru această activitate.

    ART. 2

    (1) Personalul din sistemul administraţiei penitenciare, nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum şi din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile ori nerambursabile, beneficiază de o majorare a salariului de bază/salariului de funcţie de până la 25 de clase de salarizare suplimentare. Timpul efectiv alocat lunar este corespunzător unei norme întregi, pentru care se acordă 25 de clase de salarizare suplimentare, sau poate corespunde unor fracţiuni de normă, după cum urmează:

    – până la 8 ore se acordă o clasă de salarizare;

    – între 9 şi 35 de ore se acordă 5 clase de salarizare;

    – între 36 şi 62 de ore se acordă 9 clase de salarizare;

    – între 63 şi 89 de ore se acordă 13 clase de salarizare;

    – între 90 şi 116 ore se acordă 17 clase de salarizare;

    – între 117 şi 143 de ore se acordă 21 de clase de salarizare;

    – peste 144 ore, dar fără a depăşi durata maximă a timpului de lucru prevăzută de normele legale în vigoare, se acordă 25 de clase de salarizare.

    (2) În primele 5 zile ale fiecărei luni calendaristice, în funcţie de numărul de ore efectiv lucrate în luna anterioară, conform pontajului lunar semnat de managerul/coordonatorul/şeful de proiect, se stabileşte numărul corespunzător de clase care este acordat pentru activitatea desfăşurată în luna anterioară ca membru al „echipei de proiect”.

    (3) Persoanele care beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (1) sunt nominalizate de conducătorul instituţiei, prin act administrativ.

    ART. 3

    Prevederile prezentului ordin se aplică inclusiv funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Justiţiei şi al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.

                            Ministrul justiţiei,

                            Mona Maria Pivniceru

    Bucureşti, 16 octombrie 2012.

    Nr. 3.421/C.

5 COMMENTS

  1. [quote name=”vlad”]Normele astea fac vreo diferenta intre administrativ si operativ?[/quote] Principiul sa moara si capra vecinului,caracteristic dar el nu priveste lucrurile decat dintr-o parte si crede deja ca detine adevarul absolut.

  2. Cam la ce diferente te-ai gandi vlad ?
    Subiectul platii celor implicati in proiecte este comun si de ambele parti aplicabil, atat celor din operativ cat si celor din administrativ…..parerea mea

  3. Ce sa-i faci politica e baza in ziua de azi,se schimba culoarea se schimba si omenii,de aceea nu avem contiunuitate in proiecte si strategii,problemele se rezolva hei-rupist iar sistemul functioneaza uneori si din inertie. 😡

  4. Sa se taie iei din functiile pe care le conduc vremelnic si nu le merita,lucratorii din sistem merita conducatori mult mai buni si apropiati de ei nu de partide politice,stiu politica ii tine pe unii in functie.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)