www.snlp.ro Web analytics

Despre majorarile de clase sau legatura dintre sistemul penitenciar si civilizatia maya

6946084-stone-maya-calendar-and-numbers-2012-3dDupa 3 ani de la intrarea in vogoare a legislatiei salariale unitare, dupa alti 2 ani de petitii si alte demersuri sindicale, pe data de 7 noiembrie 2012 a fost publicat OMJ 3421 care reglementeaza majorarea de clase salariale pentru angajatii care acorda viza CFP si pentru cei care sunt implicati in proiecte de finantare. Ulterior sedintei Comisiei mixte MJ din data de 18.12.2012, a fost emisa o adresa a directorului general ANP care ar trebui sa clarifice modalitatea in care se vor efectua aceste majorari 

Referitor la angajatii care acorda viza CFP, problema este simpla: cei care au in suma compensatorie sporul de 25% deoarece il primeau la data de 31.12.2009, il pastreaza si in continuare in acelasi procent, iar cei care au primit atributii ce implica acordarea vizei CFP dupa data de 1.01.2010 vor primi incepand cu data emiterii normelor un spor de 10%, echivalentul a 4 clase salariale. Este drept ca intre 25% si 10% este o diferenta dar este mai mica decat intre 25% si 0%. Noua legislatie nu permite o majorare mai mare de 4 clase.

In cadrul sedintei Comisiei mixte o discutie foarte aprinsa s-a purtat pe subiectul decalajului dintre momentul intrarii in vigoare a prevederilor legale si data emiterii normelor cu efecte in primul rand in ceea ce priveste proiectele, domeniu in care sunt implicati un numar mare de angajati al caror salariu trebuia majorat cu pana la 25 clase. Teoretic, majorarea de clase trebuia facuta incepand cu  data la care s-au emis decizii privind inceperea unor activitati in cadrul proiectelor sau cu data la care fisele posturilor au fost modificate corespunzator si stim ca avem probleme la acest capitol. Practic, este evident ca MJ nu se poate angaja intr-o solicitare de fonduri pentru o corectare a situatiei pe 2 ani in urma si ca va acorda majorarea pentru activitatea care este justificata din momentul publicarii ordinului. Insa tot evident este si faptul ca eventuale procese puse pe rol de salariatii nedreptatiti, personal sau prin sindicate, au mari sanse de izbanda.

In sedinta Comisiei mixte, uimitor a fost faptul ca reprezentantii ANP (economic, juridic si resurse) nu au reusit sa explice clar ministerului cum se compune salariul personalului din sistem dupa 1.01.2010, cum se face incadrarea pe clase si cum se pot calcula majorarile, motiv pentru care secretarul general MJ, coordonatorul ANP si al sedintei, a invitat cu o nervozitate absolut indreptatita, doi specialisti din minister pentru precizari.  Invitarea celor doi specialisti (de la salarizare si proiecte) a fost necesara avand in vedere si faptul ca incepusera speculatiile de genul „nu se pot acorda majorari pentru proiecte decat din bugetul proiectului sau dupa primirea rambursarilor, etc”. Dupa clarificarile acordate de MJ, intrebarea care a venit pe cale naturala a fost: „daca ati avut dubii, de ce nu ati intrebat pana acum?!”. Sper ca nu va asteptati la un raspuns.

Cert este ca macar in ultimul ceas, inainte de a scapa de un 2012 ciudat si a trece intr-un 2013 mai mult decat incert, ANP a emis o adresa prin care transmite directorilor unitatilor subordonate instructiuni privind aplicarea OMJ 3421/2012. Ministerul sustine ca nu erau necesare nici macar normele emise prin ordin, pentru a se aplica prevederile legislatiei unitare in domeniul salarial si ale ordinului comun emis de MMFPS si MFP in aces sens, la inceputul anului 2010. In sistemul penitenciar perceptia pare a fi alta si anume aceea ca nici macar ordinul nu este suficient. Acum avem norme la norme, adica instructiuni si metodologie, speram ca acestea sa fie suficiente, desi poate se vor gasi manageri care sa se lege de data emiterii adresei si de previziunile din calendarul mayas, asta ca sa raspundem si ghicitorii din titlu, in sensul ca nimic din ce este datat 21.12.2012 nu se indeplineste.

Document atasat

Adresa DG ANP nr. 11061 din data de 21.12.2012

20 COMMENTS

  1. dle Teoroc, ce se mai aude cu directia inspectie penitenciara? nu credeti ca au ajuns prea departe cu ridicolul? chiar daca penibilul ala de lupu a luat postul de director in urma unui examen, tot degeaba. compartimentul este plin de stricate, betivi, incompetenti…se poate face ceva sau nu?

  2. pentru un curios – Stai linistit curiosule!Nu trebuie sa ne parasim posturile ca sa mai aflam si noi unele curiozitati ce privesc sectorul administrativ.Cred ca are dreptul si marea masa a lucratorilor din unitate sa stie ce se intampla.Mai sunt persoane binevoitoare, chiar dintre cei care lucreaza la birouri, sa ne mai spuna si noua cate o fantasmagorie de genul celei ce tocmai o dezbatem aici.

  3. PTR.EU
    Va rugam sa dati numele acelor secretare virtuale,de care faceti aminte,ptr. a putea sti si marea masa a oamenilor,care nu prea intra prin pavilionul administrativ de comanda.
    Inseamna ca sunteti un obisnuit al pelerinajului prin comandament,cu toate ca locul dumneavoastra de munca este in alta parte si il parasiti foarte des,aspect care va duce la nerespectarea consemnului general si particular al postului.

  4. Ca de obicei in luna ianuarie a fiecarui an,vor veni capii anp-ului sa participe la bilanturile,care au loc in fiecare unitate.
    Reprezentantul anp-ului,va nota in frumoasa sa agenda problemele existente prin unitati,agenda care ulterior va ramine intr-un sertar,peste care se va asterne praful.
    Esti sfatuit sa iesi la raport cu anumite probleme,pe care nu vrei sa le spui in sala ,de teama ca vor urma ulterior repercursiuni.
    Reprezentantul anp-ului,spune cu mare degajare ca aceste probleme le va sti numai el,dar de fapt toate problemele,ajung la comandant cu nume si prenume si cu un sfat din partea domnului de la anp{ VEZI CE FACI CU ASTA CA ARE GURA MARE}
    Dupa terminarea bilantului.incepe vinatoarea impotriva celui care a indraznit sa miste in front.

    ASA A FOST INTOTDEAUNA SI ASA VA FI
    BILANT=O MARE PIERDERE DE TIMP,PTR CA DE FAPT LUCRURILE VOR RAMINE TOT ASA.

  5. http://www.facebook.com/pages/ROMANIA-REGALA/192568784153293?ref=hl

    Doar Monarhia salveaza Romania, doar Monarhia scapa tara de comunism si de abuzurile care se fac de 22 de ani. Chiar asa de grav am fost afectati de comunism incat sa u mai citim si sa digeram singuri adevarul. Cum mama naibi in Constitutie scrie ca poporul este suveran, poporul alege si schimba clasa politica si cum se face ca in decembrie anul trecut cand poporul cerea demisile au fost luati la bataie de jandarmi si de servicii. cum puteti sa acceptati aceste lucruri, cum puteti sa va lasati manipulati, umiliti de cei pe care ii alegeti. cum puteti sa acceptati ca, cei care ii numiti sa conduca Romania sa vanda bogatiile tari fara acordul poporului. Noi ii alegem sa vanda tara sau pentru un trai mai bun?

  6. Sigur, imediat ce vom conveni asupra ei. Deocamdata asteptam rezultatul verificarii efectuate in teritoriu.

  7. 4) În vederea aplicării unitare a prevederilor prezentei decizii, va fi realizată o machetă de pontaj care se va utiliza în toate unităţile penitenciare, urmând instruiri periodice ale salariaţilor cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniile planificării şi pontării muncii.(decizia 569 ,art.2 ,alineatul 4).Puteti publica pe site aceasta macheta de pontaj?

  8. Oameni buni ,ati mai auzit de o asemenea aberatie in sistemul penitenciar???!!!Exista in nomenclatorul de meserii functia de secretara virtuala??Aflati ca o aemenea functie exista la Galati.Si nu una ci doua functii de secretare virtuale.Ne gandim ca in curand cand vor veni si celelalte din scoala fiecare birou va avea cate o secretara virtuala.Poate ca in viitor aceste secretare virtuale vor lucra de acasa,direct din pat .Minunat,avem un sistem supersmecher!!!

  9. Asteptam raspunsul la plangerea prealabila sau sa treaca termenul de 30 de zile ca sa depunem actiunea in instanta. M-a interesa mai degraba raspunsul pentru a depune o actiune care ia in considerare toate „argumentele” ministeriale.

  10. Pe cale de consecinta, punand cele mai mari note, profesionistii din extrior s-au folosit de criterii tolerante in evaluarea candidatilor. Pe de alta parte, ma gandesc ca cei din ANP sa fi fost atat de duri apeland la criterii pe seama carora au fost evaluati la randul lor ? 🙂
    Pe scurt, treaba asta penitenciara ridica multe probleme indiferent de cat de profesionist ai fi. Si totul se datoreaza, in general, lipsei conditiilor propice dezvoltarii personale din punct de vedere profesional si datorita multitudinii prevederilor europene in domeniu de care ne tinem scai fara a beneficia in schimb de o investitie pe masura in infrastructura. R(editat), desi proverbul o spune, niciodata nu poate fi bici….nu mai spun ca trebuie sa si pocneasca….:)

  11. 2013, tu converi importanta decisiva comisiei de examinare si ai oarecum dreptate, dar se intampla 2 lucruri si le-am observat la concursurile recent incheiate: profesionistii din afara sistemului (si am avut in comisii 2 profesori renumiti in management si psihologie) pot fi foarte duri in examinare sau tind sa se adapteze situatiei din teren si anume necesitatea de ocupare a posturilor care ii indeamna la examinare toleranta mai ales daca este un singur candidat pe post. Surpriza a fost ca cele mai mari note au fost puse de cei din afara sistemului. Aici putem avea o dezbatere aparte.

  12. E lesne de inteles de ce se intampla asta. Pur si simplu pentru faptul ca unora le e teama de acei oportunisti aminititi care urmeaza a le califica performanta pe la interviuri, examene psiho de tot felul, etc… Cel putin pe linie de economic si juridic, concursurile sa fie sustinute si decisi castigatorii acestora de oameni din afara sistemului, cu o adevarata notorietate in domeniu.

  13. Se poate spune si invers: anp-ul tipa dupa profesionisti iar unitatile sunt intesate de acestia 🙂
    Nu intodeauna cei mai buni profesionisti din sistem iau calea aparatului central
    Este de analizat de ce multi dintre cei buni refuza sa candideze pe posturi vacante la nivel de varf si refuza chiar imputerniciri
    In timp ce multi oportunisti se calca pe bataturi ca sa-si demonstreze ulterior inutilitatea

  14. Daca economicul,juridicul si resursele din cadrul anp-ului,nu au stiut sa explice cum se compune salariul personalului din sistem dupa 1.01.2010,inseamna ca cei de acolo,efectiv nu stiu ce au de facut.
    A fost nevoie de doi specialisti din cadrul mj-ului,care i-au adus cu picioarele pe pamint pe cei din anp,din sectoarele sus mentionate.
    Deci ca o prioritate a mj in anul 2013/curatenie la cele trei sectoare si adusi profesionisti,care pot si vor sa faca treaba.
    Ministerul Justitiei va avea de facut curatenie serioasa in ANP ptr. ca o armata de oameni primesc sporul de pericol ANP,fara sa fi lucrat macar un minut cu persoane private de libertate.
    Probabil ca doamna PIVNICERU va proceda ca atare,paza si economicul de prin unitati tipa dupa oameni,iar birourile de prin anp sunt intesate de profesionisti……
    Daca la MAI,sunt oamenii scosi in strada ptr. ca acolo sunt infractorii,la noi sa vina sa munceasca prin unitati/unde un supraveghetor are in primire cite trei sute de oameni,iar cei din perimetru stau cite treisprezece ore si sunt schimbati sa serveasca masa,daca mai apuca.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)