www.snlp.ro Web analytics

Au inceput interventiile pentru ciolan!

bad-bosses-resized-600Nr.26/SNLP/05.02.2013
Nr.12/FSANP/05.02.2013
Catre
Ministrul Justitiei
Doamna Mona PIVNICERU
 
Stimata doamna ministru
 
Va inaintam spre informare solicitarea celor doua organizatii sindicale reprezentative la nivelul grupului de unitati ANP, adresata directorului general al ANP, referioare la procedura de reorganizare a sistemului administratiei penitenciare. SNLP si FSANP au solicitat ca reorganizarea sa inceapa cu aparatul central iar criteriile primordiale in acest demers, sa vizeze importanta misiunii in contextul legislatiei executional-penale, precum si numarul de salariati la nivel de aparat central si sistem. 
Va rugam sa aveti in considerare prioritatea reconfigurarii ANP pe principii de crestere a eficientei si de diminuare a birocratiei, prin reducerea liniilor ierarhice si a structurilor/functiilor inutile. SNLP si FSANP apreciaza ca structura aparatului central este determinanta pentru efectele asupra organigramelor din unitatile subordonate, iar procesul aplicat la nivel de sistem trebuie sa fie unul cursiv, orientat pe principii si nu pe persoane sau interese. 
SNLP si FSANP au propus mentinerea unui numar de 4 directii dintre cele existente la nivelul ANP si dorim pe aceasta cale sa intarim necesitatea eliminarii oricaror influente sau presiuni care urmaresc scopuri personale si incurajeaza incercarile de mentinere in schema a unor directii care la nivel de sistem nu totalizeaza decat 5-30 de salariati, fata de cele 4 subdiviziuni principale ale sistemului penitenciar care includ mii de persoane, si la care ar fi trebuit poate sa adaugam si Directia medicala traumatizata insa prin pierderea masiva de personal din ultima perioada de timp.

Elementele structurale care formeaza ANP ca aparat central dar si ca sistem, trebuie sa fie interconectate pe principii de functionalitate si proportionalitate. Daca o structura cu 5 persoane poate fi denumita directie, atunci unde este proportionalitatea cu Directia siguranta detinerii si regim penitenciar care totalizeaza 60% din personalul sistemului penitenciar sau cum poate fi mentinuta o directie ANP care are in teritoriu aproximativ 20 de subordonati (DCEAN) in detrimentul Directiei medicale care si-a asumat necesitatea reducerii schemei si a inaintat propuneri pentru o noua schema sub forma de serviciu? 
Stimata doamna ministru, ne dorim o pozitie decisa a MJ, indiferent de presiuni sau influente, o pozitie care sa repare prejudiciulcreat in ultimii 10 ani in care schema aparatului central a continuat sa se extinda fara rost, cautand si identificand motive pentru a exista si autosufocandu-se in proceduri, sedinte si documente, in timp ce in teritoriu lipsa acuta de resurse umane genereaza situatii de vulnerabilitate cu risc deosebit si va asiguram de intreaga sustinere a organizatiilor sindicale si implicit a marii majoritati a personalului.
 
Cu deosebita consideratie
 
Stefan Teoroc

Presedinte SNLP
                                      Florin Schiopu
                                      Presedinte FSANP

32 COMMENTS

  1. am si eu intrebare… trecand peste faptul ca exista in sistem birouri cu 1,2,3 angati dar cu SEF, in cazul in care schema de organizare a ANP este aprobata, acest lucru (sper,desi…) se va rasfrange si asupra sistemului? Daca serviciu in anp devine birou, asta presupun ca inseamna ca in teritoriu, biroul corespondent va deveni compartiment,etc.?

  2. [quote name=”Vandalu2008″][quote name=”gavril”]Baza legala este OUG nr 229/2008, respectiv:
    ….ART. III
    (1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
    b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
    c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;
    d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie……………….[/quote]

    Nu prea se aplică în mediul penitenciar această prevedere. Ea face referire la funcționarii după 188.[/quote]
    Prietene, eu am mentionat baza legala, restul ….. 😥

  3. Dl stefan putin sprijin dl banu nicu care se lupta pentru transportul cadrelor care a fost suspendat va rugam in numele membrilor de sindicat

  4. La fel cum am multumeste conducerii de la galati la fel mutumim si noi dl ene si dn dinu care a scos transportul cadrelor care lucreaza la ture pe motiv de economie multumiri si dl banu liderul de sindicat care se implica de numai poate pentru membrii de sindicat care lucreaza la tura

  5. Multumesc domnului director al penitenciarului din Galati pentru tot ”ce a facut ”:
    -a reusit sa distruga tot, inclusiv conducerea unitatii (dupa cum si a promis),momentan nu avem DAP si DEA
    -pentru sistemul de supaveghere video care functioneaza la clubul unitatii ( in scopul monitorizarii cadrelor) si nu in locurile vulnerabile ( sectii de detinere,curti de plimbare,etc.)
    -multumesc in numele grupei operative pentru caloriferul ”montat” prin sprijinul si binevointa dumneavoastra,astfel incat membrii grupei operative isi desfasoara pregatirea fizica pe timpul iernii la temperaturi foarte scazute
    P.S. MULTUMESC liderului de sindicat care a reusit sa tina piept acestui director care in in nenumarate randuri a sustinut desfiintare grupei operative

  6. Pentru dl.Hilohe,cei din PC1 nu pot avea in consemn strada si masinile,insa ideea cu camera e buna si foarte ieftina.Nu vad ce va opreste sa montati o camera ,iar in cazul unei infractiuni politia poate face cercetari.

  7. Ptr.Radu Hilohe:”Prevenirea” leaga militienii,nu-i protejeaza;ii apara pe hotii sifonari si fileaza personalul!ia banii de pomana-trebuie desfiintata aceasta directie ”stat in stat”!Ce protectie avem noi?!Suntem de rasul curcilor,mai protejati sunt lucratorii de la REBU !…

  8. [quote name=”remus”]eu tot insist..sindicatele sa lupte sa se desfinteze A.N.P.-ul sa faca propuneri urgente la ministra,guvern si dupa cum doreste sa faca cu bani ..reinvestiti in buna desfasurare…nu ajunge..ministrul,secretarul de stat si directorul plus adjunctii din fiecare penitenciar…nu cred ca in ue. sunt atatea directii…hai faceti demersuri uegente in acel bloc mare cata risipa…sincer nu ,,barfesc,, nu am nimic cu persoanele dar prea mare birocratia…la saracia romaniei …nu inteleg…???[/quote]

    Nu prea ai somn stimate domn. Visezi cu ochii deschiși.

  9. [quote name=”gavril”]Baza legala este OUG nr 229/2008, respectiv:
    ….ART. III
    (1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
    b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
    c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;
    d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie……………….[/quote]

    Nu prea se aplică în mediul penitenciar această prevedere. Ea face referire la funcționarii după 188.

  10. eu tot insist..sindicatele sa lupte sa se desfinteze A.N.P.-ul sa faca propuneri urgente la ministra,guvern si dupa cum doreste sa faca cu bani ..reinvestiti in buna desfasurare…nu ajunge..ministrul,secretarul de stat si directorul plus adjunctii din fiecare penitenciar…nu cred ca in ue. sunt atatea directii…hai faceti demersuri uegente in acel bloc mare cata risipa…sincer nu ,,barfesc,, nu am nimic cu persoanele dar prea mare birocratia…la saracia romaniei …nu inteleg…???

  11. NU ARE LEGATURA CU SUBIECTUL-DAR NE DOARE
    In cursul zilei de astazi,masina unui membru al grupei de interventie de la penitenciarul Galati a fost sparta.
    Precizez faptul ca i-a foast sparta luneta.
    Am sesizat de mai mult timp ca in p.c. nr 1 trebuie montate camere de supraveghere si un monitor,ptr. ca cel de la postul de control sa poata vizualiza intreaga strada.
    Este montata o camera[vai mama ei] de unde dispecerul unitatii poate vedea cine intra si cine iese de la biserica aflata in apropierea unitatii.
    Mentionez faptul ca membrii grupei de interventie sunt amenintati zilnic da catre ppl-ei cu greutate[va rezolvam noi,stim unde locuiti si ce masini aveti]
    S-au prezentat politistii de la sectia 5,care au acordat o mare………atentie evenimentului.
    Penitenciarul Galati a mai avut astfel de probleme[roti taiate,masina incendiata],toate cu autori necunoscuti,cu toate ca se cam stia cine sunt autorii,dar nimeni nu-si risca pielea.
    Sunt depistati traficanti de carne vie,traficanti de droguri,cine sa mai aiba timp de lucratorii de penitenciare,care sunt expusi unor riscuri enorme.
    Avem rugamintea ca cei de la prevenirea criminalitatii sa-si faca treaba,altfel ne vom organiza si ne vom face dreptate singuri.
    VA INTREB PE TOTI CEI CARE LUCREAZA IN SISTEM:
    CINE NE APARA FRATILOR?
    Nu mai luam in calcul lucratori amenintati pe strada sau in supermaketuri,astea sunt minore nu mai trebuiesc luate in calcul………………………….

  12. Baza legala este OUG nr 229/2008, respectiv:
    ….ART. III
    (1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
    b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
    c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;
    d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie……………….

  13. De vreo 10 ani organigramele unitatilor „s-au incarcat”cu functii de conducere si de executie care sint inutile ,in toate sectoarele.Daca pina prin 2001 era un director si-un adjunct,acum acel director are 3 adjuncti;acestia la rindul lor au fiecare alti 2 adjuncti-sefii de servicii;la rindul lor ,sefii de servicii au in subordine ,la modul real,maxim 6 subordonati.Si schema poate continua…Sint curios citi sefi sint la 100 de angajati!

  14. Ca să nu mai fie supărări și intervenții mai puține, propuneți direcotrului general o structură cu un singur director generașl adjunct și mai jos doar servicii și birouri, fără nici o direcție. Oricum șefi de birou/serviciu actuali, nu își asumă nici o responsabilitate. Oricum, grosul ANP este o cloacă de puturoși care se opun oricărei idei noi, oricărui progres.

  15. Eu cred ca nu se va realiza o reorganizare corecta,ci, o desfiintare a posturilor neincadrate aflate la dispozitie

  16. eu zic sa se desfinteze A.N.P.-ul..este suficient secretarul de stat de pe langa ministra…multa economie…nu?

  17. Dar mie cine mi spune cind se da examenu de sef de sectie la sectia ATI din Penitenciarul Spital Rahova? CA vreau sa fiu eo!

  18. Cind se organizeaza concursurile pentru sefii de sectie adica medici de la Penitenciarul Spital Rahova? Eu vreau sa fiu sefa de sectie la sectia de ATI si nu stiu cind se da concurs pentru sefia de sectie acolo! Multumesc!

  19. Ce tupeu are(editat) asta de Pielicica!!! Incredibil!!! E facut praf de Curtea de Conturi care-i acorda calificativul NESATISFACATOR si ea vrea DIRECTOR!!! Cata nesimtire!!!!
    Si sa vezi ca-i tine!!! Tara lui Papura Voda!!!

  20. [quote name=”Stefan Teoroc”]Scurta informare

    In paralel cu modificarea statutului, s-a reactivat proiectul de reorganizare incepand cu aparatul central. Detalii deja am postat si transmis. Sunt si aspecte care nu se pot transmite pe aceasta cale. In esenta, putem spune ca avem parte de transparenta si dialog. De retinut ca ulterior restartului dat restructurarii a unor directii, au inceput presiunile cel putin pe mentinerea ca directie a DCEAN.

    Pe langa modificarea statutului, reorganizare, finalizarea strategiei si a aspectelor care tin de SCM sau alte obiective deja in derulare, avem 2 mari belele si anume raportul curtii de conturi care a generat si probleme cu popotele precum si bugetul ANP pe 2013 care se pare ca nu ajunge decat pentru 4 luni la bunuri si servicii. In cursul zilei de maine au loc alte 2 sedinte respectiv un consiliu de conducere de la ora 10 pe pe reorganizare, buget si raportul CCR si o sedinta la MJ de la ora 13 pe bugetul ANP 2013 dar probabil ca se va discuta si de popote in legatura cu care nu sunt multe sanse de a pastra aceleasi preturi ca in prezent.

    Referitor la efectele art 3 din OUG 84/2012, in cadrul structurii de aparare nationala au loc o serie de intalniri. Pana in prezent se profileaza o concluzie care va genera mod unitar de aplicare a art 3 in toate institutiile din structura de aparare si anume aceea ca nu vor fi afectate sporurile (diminuare prin raportare la baza de calcul din 2011) ci doar chiria si indemnizatiile de mutare/instalare.

    Stefan Teoroc
    Presedinte SNLP[/quote]
    Nu cred că e problema SINDICATULUI că ajung banii 4 luni ,Nu avem uniformă ,nu avem mașini pentru misiuni,nu avem dotările necesare desfășurării misiunilor de zi cu zi,nu cerem decât un serviciu în condiții decente, ajuta-ține SINDICATULE

  21. [quote name=”Ion”]care e treaba? am auzit ca unii fac presiuni mari pentru a nu pierde pozitia. cum ar fi madam pieleanu. poate sa spuna cineva ce a facut doamna asta atatia ani la anepe? s-a facut o greseala de la inceput. nu trebuia transformat serviciul ei in directie. in afara de faptul ca sotul ei e mare vedeta la antena 1, mai are vreun merit? daca incompetenta asta ramane director cred ca ar trebui sa mai dam prin presa cate ceva despre ea si greselile pe care le face. unii au niste hartii…..[/quote]
    Bine ca esti tu destept!!! …..si pui de securist pe deasupra

  22. Multumim liderilor de sindicat pentru aprecieri si obiectivitate.

  23. Scurta informare

    [i]Se pare ca am luat si noi virusul sedintelor de la ANP
    In ultima perioada de timp este din ce in ce mai greu de „respirat normal”. Incepem sa ne sufocam in probleme, unele aparent nerezolvabile.[/i]

    Ieri si alaltaieri in 2 sedinte care au insumat aprox 10 ore a fost trecut prin grup de lucru intregul statut special.
    Divergente, contre, explicatii. Nu este nimic foarte neplacut in proiect dar vom face o informare completa cand vom avea proiectul ajustat de MJ in urma discutiilor.
    Va mai urma cel putin o intalnire la nivel de varf cu decidenti, iar ulterior se tinde spre o promovare rapida a proiectului sub forma de lege de modificare, cu estimarea ca cel tarziu in luna aprilie vom avea un nou statut.

    In paralel cu modificarea statutului, s-a reactivat proiectul de reorganizare incepand cu aparatul central. Detalii deja am postat si transmis. Sunt si aspecte care nu se pot transmite pe aceasta cale. In esenta, putem spune ca avem parte de transparenta si dialog. De retinut ca ulterior restartului dat restructurarii a unor directii, au inceput presiunile cel putin pe mentinerea ca directie a DCEAN.

    Pe langa modificarea statutului, reorganizare, finalizarea strategiei si a aspectelor care tin de SCM sau alte obiective deja in derulare, avem 2 mari belele si anume raportul curtii de conturi care a generat si probleme cu popotele precum si bugetul ANP pe 2013 care se pare ca nu ajunge decat pentru 4 luni la bunuri si servicii. In cursul zilei de maine au loc alte 2 sedinte respectiv un consiliu de conducere de la ora 10 pe pe reorganizare, buget si raportul CCR si o sedinta la MJ de la ora 13 pe bugetul ANP 2013 dar probabil ca se va discuta si de popote in legatura cu care nu sunt multe sanse de a pastra aceleasi preturi ca in prezent.

    Referitor la efectele art 3 din OUG 84/2012, in cadrul structurii de aparare nationala au loc o serie de intalniri. Pana in prezent se profileaza o concluzie care va genera mod unitar de aplicare a art 3 in toate institutiile din structura de aparare si anume aceea ca nu vor fi afectate sporurile (diminuare prin raportare la baza de calcul din 2011) ci doar chiria si indemnizatiile de mutare/instalare.

    Stefan Teoroc
    Presedinte SNLP

  24. Mosule cu cocosei cu tot, ce spui tu nu este tocmai o revelatie. 🙂 Nu stiu cine isi facea vise ca va fi un proces armonios, placut si consensual. Dar… mai vedem. Ieri cineva spunea ca nici vorba sa inceapa reorganizarea de la cap, acum am mai facut un pas, se accepta posibilitatea asta dar am trecut la alte finetzuri. Tot e ceva

  25. Ati vazut ca am avut dreptate cand am spus ca nu va ramane asa?
    Ce credeati voi cocoseii mosului ca se lasa dusi astia cu salarii nesimtite si cu o multime de privilegii?
    Cum sa ramana fara ciolan Ani Dumitrache si madam Pieleanu, pai pentru ce pierde sotul uneia dintre ele timpul pe la tembelizor si face politica?Pentru aceasta nulitate juridica.
    Stiu si eu oameni cu asemenea hartie emanate de Pieleanca dar si de Ani Dumitrache, sperietoarea sistemului, patroana mj si anp.
    Huooooooooo, la cratita cu voiiiiiiiiiiiiiiiii!
    Lasati sistemul sa repire si sa produca ceva bun voi pe unde treceti se usuca iarba.

  26. poate lupu face valuri desi la cat e de incoerent ar fi cam greu…directia inspectie este o rusine. trebuia desfiintata de ani de zile. si chiar asa: de ce rezolva ei petitiile? si cum le rezolva?! ne intreaba pe noi, cei din unitati, ce sa raspunda ei detinutilor.

  27. care e treaba? am auzit ca unii fac presiuni mari pentru a nu pierde pozitia. cum ar fi madam pieleanu. poate sa spuna cineva ce a facut doamna asta atatia ani la anepe? s-a facut o greseala de la inceput. nu trebuia transformat serviciul ei in directie. in afara de faptul ca sotul ei e mare vedeta la antena 1, mai are vreun merit? daca incompetenta asta ramane director cred ca ar trebui sa mai dam prin presa cate ceva despre ea si greselile pe care le face. unii au niste hartii…..

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)