Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Structuri in competitie: "Cine taie mai multe drepturi?"

free-prizes-contest-2Ca si in exploatarile forestiere, la un momendat resursele se temina. Taiem din drepturi pana cand nu vom mai avea ce. Acela sa fie momentul in care desfiintam directiile de audit si inspectie, sau de atunci vom auzi de autoraniri in randul verificatorilor? De ceva timp avem directie de audit in ANP si de atunci a inceput si competitia la care facem referire in titlul articolului.

Trage auditul o rafala, hop si inspectia mai taie un drept. De ce decontati aspirina, de ce platiti ramele de ochelari, cine v-a dat voie sa acordati norma 12B la vizite, de ce ati platit transportul pentru cei care locuiesc la peste 70 km de unitate, si tot asa. Noi le-am pregatit un premiu: 3 ore de multumiri strigate de galerie sub geamul directorului care castiga competitia. Domnul Lupu, doamna Dumitrache, bagati tare!

Revenind la ton mai serios, informam ca in cadrul Consiliului de conducere al ANP din data de 16.05.2013, SNLP a  transmis conducerii ANP o serie de observatii si solicitari. Trecand peste aspectele care tin de procedura, comunicare, periodicitate dar si continuitatea sedintelor forului suprem de deliberare si decizie din sistemul penitenciar, SNLP a pus accent exact pe aplicarea neunitara a unor prevederi legale in ce priveste drepturile salariatilor, precum si pe  constatari divergente ale structurilor subordonate, cu atributii de control.

Este  inacceptabila situatia de la Baia Mare, de exemplu, in care directorul unitatii afla dupa cateva luni, ca intr-un material rezultat in urma auditarii aparatului central se retin aspecte negative privind decontarea transportului la Baia Mare. In speta respectiva s-au pronuntat divergent doua structuri subordonate ANP, fara ca ANP sa stabileasca calea de urmat. Auditul a decis ca plata transportului pentru salariatii care locuiesc la peste 70 km de unitat este ilegala, juridicul invoca statutul special si decide ca este legal sa se plateasca in limita a 70 km dar nu mai mult (intarind practica de la Baia Mare). Directorul ce face? Imputa sau nu costurile?

La Targu Mures, directia inspectie constata ca la sectorul vizite se acorda in mod gresit norma de hrana 12B pentru lucrul in ture sau pentru eforturi deosebite, ca si criterii alternative avand in vedere faptul ca la vizite nu se lucreaza in schimburi (justificarea pe eforturi deosebite se omite deliberat). Se sustine ca schimburile de la sectorul vizite (12/36) nu se succed. Dar nici in program normal nu lucreaza, avand in vedere ca se lucreaza si in repausul saptamanal. Nimeni nu se oboseste sa incadreze acest program corect si sa unifice aplicarea legii la nivel de sistem. 10 unitati acorda norma 12B restul nu. Inspectia se arunca pe cei care acorda. Normal, doar avem o competitie si un premiu de acordat.  

Lista poate continua, insa va invitam sa cititi observatiile SNLP facute in Consiliul de conducere ANP si vom reveni cu un alt articol privind corectarea situatiei referitorare la acordarea normei de hrana 12B la nivel de sistem. Urmeaza sa clarificam si problema compensarii muncii, respectiv aplicarea Deciziei DGANP 569/2012 aflata in ultimele teste (luni si marti se face o incercare de integrare a principiilor convenite in grupurile de lucru, in programul pilot de pontare aplicat in cateva unitati, pentru a evita lucrul cu o macheta in Excel).

 

 

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #100 Xmann 09-06-2013 13:37
Propun ca in penitenciarul V....i - in care liderul de sindicat local, considera ca are atatia bani incat sa monteze pe banii sindicalistilor !!!!,sisteme de acces cu cartela- sa monteze de data asta pe banii institutiei, un sistem de masurare a alcoolemiei,iar cel care o are mai mare :D :D sa fie numit prin DZU...sef de tura!!!!
0 #99 vasile 07-06-2013 16:59
nu te confunda nimeni, camarade, e doar o denumire si una destul de clara POLITIE PENITENCIARA
0 #98 Ștefan Teoroc 07-06-2013 13:54
Evitati jignirile si atacurile la persona daca doriti sa autorizam comentariile.
0 #97 Ioan 07-06-2013 13:32
Gresesti, opinia publica nu (editat)e titulatura (gabor, politist, paznic, agent) ci omul care se preteaza la magarii, gen: combinatorii, brutele, cerceiatii si tatuatii, daca esti corect vei fi respectat, daca esti altfel vei avea parte de multe "multumiri".

Citez pe Xmann:
Ca sa avem identitate si sa nu fim confundati de de opinia publica sau mai grav,ase..muiti!! cu politistii,propun sa ne intitulam.."dorobanti""!!
Daca stiu bine si dorobantii erau structura militarizata,chiar foarte apreciata pe vremuri...
0 #96 Xmann 07-06-2013 12:58
Te inseli Ioane...Daca as fi cunoscut-o ,as fi dat-o in judecata pe (editat)!!!!
Simplul fapt ca-ti perforezi !!! cartela ,la intrarea in unitate nu insemna ca si muncesti...pare rea mea.
0 #95 Xmann 07-06-2013 12:28
Ca sa avem identitate si sa nu fim confundati de de opinia publica sau mai grav, (editat) cu politistii,prop un sa ne intitulam.."dorobanti""!!
Daca stiu bine si dorobantii erau structura militarizata,ch iar foarte apreciata pe vremuri...
0 #94 Ioan 07-06-2013 12:10
Xmann,
Ai ceva impotriva montarii la intrarea in penitenciar a unui sistem de pontare si acces cu cartela ? Nu crezi ca este un sistem mai eficient de a tine o evidenta corecta a timpului lucrat ? Numai chiulaii se tem de acest mod de control. Tu esti printre aceia ? Cat despre titulatura de politisti de penitenciare lasa oamenii sa-si spuna parerea, suntem satui de carcotasi ca tine. Nu stiu de ce, dar am impresia ca tu esti unul care a dat in judecata pe (editat).

Citez pe Xmann:
@Cosmin si Ioan
Ca tot va vad foarte receptivi la nou, stimabili 'politisti de penitenciar'...
Nu ati vrea voi sa ne fie tatuat un cod de bare pe antebrat si sa ne "scaneze" cand intram in sectorul de detinere???
Da` cum facem cu cei de la birouri??
Astora propun sa le implantam "cip-uri" in urechea stanga, care sa faca "bip...bip"cand lucreaza si...."ueeee...ueeee"!!!cand se ...relaxeaza!!

Citez pe Xmann:
@Cosmin si Ioan
Ca tot va vad foarte receptivi la nou, stimabili 'politisti de penitenciar'...
Nu ati vrea voi sa ne fie tatuat un cod de bare pe antebrat si sa ne "scaneze" cand intram in sectorul de detinere???
Da` cum facem cu cei de la birouri??
Astora propun sa le implantam "cip-uri" in urechea stanga, care sa faca "bip...bip"cand lucreaza si...."ueeee...ueeee"!!!cand se ...relaxeaza!!
0 #93 Xmann 07-06-2013 11:15
@Cosmin si Ioan
Ca tot va vad foarte receptivi la nou, stimabili 'politisti de penitenciar'...
Nu ati vrea voi sa ne fie tatuat un cod de bare pe antebrat si sa ne "scaneze" cand intram in sectorul de detinere???
Da` cum facem cu cei de la birouri??
Astora propun sa le implantam "cip-uri" in urechea stanga, care sa faca "bip...bip"cand lucreaza si...."ueeee... ueeee"!!!cand se ...relaxeaza!!
0 #92 Ștefan Teoroc 07-06-2013 10:31
Nu
0 #91 dark 07-06-2013 09:41
pina la urma este de achitat restanta la norma de hrana?
0 #90 Ioan 07-06-2013 09:20
Stefan, un sistem de pontare si acces cu cartela costa intre 900 si 3900 lei, depinde de caracteristici. Pentru a elimina nemultumirile oamenilor fata de modul si timpul de lucru pontat ar fi bine ca fiecare sindicat sau grupa sindicala sa cumpere si sa monteze, in fiecare unitate, un astfel de aparat. Bani se vor gasi, numai bunavointa sa fie.

Citez pe Stefan Teoroc:
Da, util dar nerealizabil in viitorul apropiat, insa programele de pontare existente nu se muleaza pe specificul activitatii. Am incercat inclusiv utilizarea programului pilot care se aplica inn cateva unitati din sistem dar nu a mers. Necesita multiple modificari.
0 #89 Ștefan Teoroc 07-06-2013 09:04
Proiectul de modificare a statutului nu a venit inca de la MJ. Asteptam si noi rodul creatiei cu nerabdare.
0 #88 Ștefan Teoroc 07-06-2013 09:02
Nu stiu la ce completari se refera Emil. Il rog pe Florin Stoica sa intervina cu precizari. Probabil instructiunile de la ANP sau raspunsul de la MJ...
0 #87 generatia anonima 07-06-2013 07:38
Domnule Stefam v-am rugat ceva un pic mai jos ,se pot publica acele modificări privind decontarea transportului aici.
Va multumesc
0 #86 Drill 06-06-2013 17:41
Programul de pontare este complet cu exceptia Trs-ului realizat de schimburile care lucreaza in alt tip de program decat 12/24-12/48. Insa chiar nu este de insistat asupra acestui aspect deoarece am discuta despre o himera, ca si legislatia care-l defineste dealtfel.

E bine ca sporurile se platesc in cuantumul corect fata de ce lucreaza, acest cuantum nemairaportandu -se strict la Fti si la ce se recupereaza prin Cs, e bine ca exista posibilitatea reportarii orelor suplimentare cumulate anteior si in fiecare luna individul isi poate "vizualiza" ce mai are de recuperat.
In rest, contabilizarea sporurilor restante ce urmeaza a fi acordate la Cs trebuie facuta responsabil de fiecare pontator. Am auzit povesti de genul ca nu ar fi treaba pontatorilor ci a financiarului. Total gresit.
Nu vreau sa ma gandesc ca ar exista unitati care, la acordarea Cs acorda toate sporurile. Trebuie inteles ca doar sporurile care au facut diferenta la acordare in luna curenta fac obiectul platii la acordarea Cs. ATENTIE la ce se plateste in luna curenta !

ATENTIE la faptul ca fractiile se ignora la plata, ca atare, cel care realizeaza pontajul trebuie sa reporteze acele jumatati de ora sau, mai bien zis, minute care nu intra la plata in luna curenta.
Exemplu: am cumulat la sporul de 5% (paza - suprav) un numar de 187:30 ore. Acest spor fiind singura exceptie in sensul ca se plateste integral indiferent de Ftl, desi s-a cumulat 187:30 ore se vor plati doar 187, restul de 30 de minute trebuind reportate si platite la acordarea Cs.

Pe sporuri, putem detalia daca este cazul. S-a gresit si inca cred ca se greseste la acordarea sporurilor.
0 #85 cosmin 06-06-2013 17:27
domnule Teoroc ce mai stiti de acel proiect de modificare a legii 293, cand il primim?
0 #84 Ștefan Teoroc 06-06-2013 14:21
Da, util dar nerealizabil in viitorul apropiat, insa programele de pontare existente nu se muleaza pe specificul activitatii. Am incercat inclusiv utilizarea programului pilot care se aplica inn cateva unitati din sistem dar nu a mers. Necesita multiple modificari.
0 #83 cosmin 06-06-2013 13:51
pentru introducerea eficienta si reala a pontarii la minut se impune instalarea sistemului de acces cu cartela in toate unitatile in vederea contabilizarii efectiva a timpului petrecut la locul de munca, de ex ai intrat in locul de detinere s-a activat cronometrul ai iesit stop cronometru, astfel cred ca nimeni nu va mai pierde timpul inutil carand hartii sau stand pe la masa cu orele
0 #82 Ștefan Teoroc 06-06-2013 13:32
Nu exista inca noul pontaj / acum se afla la semnat ultima varianta de macheta si adresa catre unitati / se va transmite in scurt timp cu instructiuni complete / a fost introdusa posibilitatea de a ponta si minutele / ceea ce a ajuns in unitati este o varianta intermediara pentru observatii / ceea ce semnalezi tu pare sa fie o eroare de introducere date / cand bagi minute pui doua puncte / deci 12:05 nu 12,5 pentru ca un intreg are 100 de puncte sau 60 de minute depinde de data introdusa si de semnul dintre numere / posibilitatea pontarii fractiunilor de ore a fost introdusa intrucat si in prezent foarte multe unitati ponteaza jumatati de ore iar alte unitati ponteaza chiar la minut, in niciun caz la secunde (ex Rahova).
0 #81 Superpolitistul de ocna 06-06-2013 13:08
Citez pe Mango:
Noul pontaj !!!!!!
La prezenta zilnica trec efectiv numarul de ore muncite in ziua respectiva ? Daca inscriu 12.5 ore mi se duce automat in 300:00 . Ce mama dracu e asta ? Numarul de minute ? Nici macar ! Nici o explicatie in sensul asta.

Foame lunga,acum socotim si secundele?Rubri ca se refera la nr de ore deoarece in cel de luna trecuta era defalcata tura de noapte cu 5 ore plus 7 pentru a se evidentia CSL.
0 #80 Mango 06-06-2013 10:15
Noul pontaj !!!!!!
La prezenta zilnica trec efectiv numarul de ore muncite in ziua respectiva ? Daca inscriu 12.5 ore mi se duce automat in 300:00 . Ce mama dracu e asta ? Numarul de minute ? Nici macar ! Nici o explicatie in sensul asta.
0 #79 generatia anonima 06-06-2013 07:45
Citez pe Ioan:
Pentru Emil
La o lege nu se adauga ci se executa asa cum este redactata.Decontarea nu se face intre limita localitatii de domiciliu si limita localitatii unde isi are sediul penitenciarul, asta ar insemna ca iti ingradeste dreptul de ati deconta pana la 70 km. Legea iti permite ca sa-ti deconteze transportul de la poarta penitenciarului Jilava pana in fata locuintei, sa zic, din Rahova..
.Si nu ar fi rau sa cititi noile completari care au aparut in data de 30.05.2013 privind decontul transportului. Daca nu-l aveti sa il cereti la Domnul Florin Stoica. Asta asa ca sa vedeti ca se incalca legea cu privire la verificarea nr.de km. . Cu stima acelasi Emil.

Se pot publica aici aceste modificarii din data de 30.05.2013? Va multumesc
0 #78 Superpolitistul de ocna 05-06-2013 10:14
Dupa porcheria cu politia penitenciara o sa ne americanizam cu BMPP( Bircea Mare Politia Penitenciara),J .P.P.(Jilava Politia Penitenciara)
0 #77 politist de penitenciare 04-06-2013 15:44
Bravo lui cosmin!Un punct de vedere pertinent,dar mi-a placut chestia cu politica de manevrare!Acest i gica-contra trebuiesc ignorati,nu se va impiedica un sistem de niste...cioturi !
0 #76 cosmin 03-06-2013 20:59
daca ar fi sa-ti dau un raspuns pe masura atitudinii domniei tale ar trebui sa ma cobor prea mult la nivelul limbajului suburban folosit , iti respect opinia nu sunt de acord cu ea... dar invata sa respecti pe cei din jur si astfel vei fi la randul tau respectat Fiecare dintre noi are dreptul la opinie, buna sau mai putin buna, insa toti suntem pe aceeasi corabie. Incerci sa duci o politica de manevrare putin perfida insa sistemul nu sta in cativa oameni. Nu ai reusit sa ma convingi de ideile tale si nici nu vei reusi de aceea cred ca este momentul sa lasam si pe altii sa-si spuna punctul de vedere, al meu ramane neschimbat Politie Penitenciara. Succes

Google Translate

Cauta in site

  • politist de penitenciare 26.07.2017 21:49
    cine te-a adus ,ma,in sistem?pleaca,f ara sa spui,ia si legitimatia ...

    Read more...

     
  • Ady 26.07.2017 18:33
    Daca in urma unui concurs din sursa externa am trecut pe o functie ...

    Read more...

     
  • alxx 26.07.2017 16:31
    Buna ziua, am si eu o intrebare, la sfarsitul lunii viitoare plec in ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 26.07.2017 14:36
    La Sp jilava, ANP a recomandat recorectarea lucrarilor avand in vedere ...

    Read more...

     
  • Marian 26.07.2017 13:39
    Dl Negru, fără sa facă nota discordanta cu genul de colegi pe care ...

    Read more...

Google AdS