Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Vrem o modificare "pe bune"!

changeNr 148/SNLP/09.08.2013
Catre
 
Directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Domnul comisar sef de penitenciare Catalin Claudiu BEJAN
 
Stimate domnule director general
 
Va transmitem atasat un set de propuneri elaborat de SNLP si FSANP pe marginea Proiectului de modificare a Legii nr 293/2004 republicata.
 
Luand in considerare faptul ca Ministerul Justitiei ca initiator al proiectului si-a exprimat intentia de modificare prin lege (si nu prin OUG) a statutului special al functionarilor publici din sistemul penitenciar, vrem sa va informam ca organizatiile sindicale vor sustine ferm necesitatea efectuarii unei actualizari serioase a Legii nr 293/2004, actiune care nu a fost posibila anterior avand in vedere faptul ca precedentele modificari ale statutului special s-au aprobat prin OUG.
 
Este deosebit de important ca prin acest proiect sa reusim sa conferim identitate atat sistemului penitenciar cat si categoriei noastre profesionale, prin eliminarea ambiguitatilor care dau nastere la interpretari si situatii nepermise intr-o institutie publica de importanta strategica. A continua cu o denumire a personalului compusa din 9 cuvinte (!), cu definirea ANP doar ca unitate centrala si nu ca sistem, cu conceptul de cariera regasit ca simplu termen intr-un titlu gresit al unei sectiuni cu 4 articole din statut, reprezinta motive pentru care opinia publica nu ne poate identifica decat ca si gardieni de inchisoare intr-un sistem despre care nu se vorbeste decat de rau.
 
Ne exprimam convingerea ca atat ANP cat si MJ vor intelege exact mesajul transmis de personalul din sistemul penitenciar prin intermediul structurilor sindicale si vor manifesta receptivitate la propunerile inaintate, sens in care va incredintam de totala noastra disponibilitate privind o participare activa in grupurile de lucru care vor fi constituite pentru finalizarea proiectului.
 
Cu deosebita consideratie


Stefan Teoroc
Presedinte SNLP
Presedinte FSAPAS PUBLISIND

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #26 Ionel 20-08-2013 08:45
Te referi la Ionescu Daniel?Ai zis adevarul .Sa va spun ce face dl Pardon[H],il suna pe unu de la punctul de lucru sa-i spuna ca vine in control,daca nu azi cica maine sigur. Mare om ,mare caracter!Mai nea Pardoane mai coboara si prin Puscarie ca s-a lipit scaunul de fundul matale,toata ziua citesti regulamente si legi ,degeaba daca nu stii sa le aplici.Rusinica .
0 #25 RADU HILOHE 20-08-2013 05:58
Daca nu-si va vadea de treaba,domnul respectiv vom reactiva cazul care a avut loc si vom vedea urmarile.
O simpla scinteie si se va mai prabusi cineva,probabil stiti la ce ma refer.
Iar daca domnul RAU este asa de puternic ramine de vazut in zilele urmatoare.
0 #24 Papusa 19-08-2013 22:47
Ai dreptate colegu ,numai milogi ,bolnavi direct veniti l a Galati ,asta este echipa care ne conduce spre,,,?intr-o dimineata la schimbare dl Rau C. ne-a spus sa ne vedem de ale noastre ca de nu ne convine ,sunt mii la poarta care doresc sa ne ia locul ,asa ca a trebuit sa inchidem gura. Desteptarea la GALATI, cat trebuie sa mai stam asa?,nea HILOHE CE AI DE SPUS?
0 #23 Papusa 19-08-2013 22:39
Ai dreptate,numai figuranti ,mofturosi si bolnavi,asta este echipa manageriala de la Galati.

Citez pe L.A.A.:
Nea Radule oamenilor cand au venit in transfer la Galati li s-au promis functii marete. Asta e misterul pentru care sunt unii dati la o parte. De cand au venit prin transfer au inceput cu figurile. Iar domnul de la paza le perimite totul, sef acum e tot unul de al lor condamnat in cazul S.C. El comanda si copii de trupa executa.
0 #22 L.A.A. 18-08-2013 21:27
Nea Radule oamenilor cand au venit in transfer la Galati li s-au promis functii marete. Asta e misterul pentru care sunt unii dati la o parte. De cand au venit prin transfer au inceput cu figurile. Iar domnul de la paza le perimite totul, sef acum e tot unul de al lor condamnat in cazul S.C. El comanda si copii de trupa executa.
0 #21 Drill 16-08-2013 15:07
Ne-au "combinat" iarasi cu data de la care sunt obligati sa ne plateasca echipamentul ? Parca una din solicitarile SNLP a fost aceea de a schimba termenul de 30 iunie.

Pe masa MJ pentru dezbatere publica ( www.just.ro/.../Default.aspx ) a ajuns cu totul altceva, chiar un lucru interesant. Si anume, diminuarea cotei valorice (de la 2.214 lei la 2.009 lei), asta fiind si principalul argument de acceptare a noului proiect. (a se vedea referatul ANP).

Pe de alta parte, vis-a-vis de ce spuneam mai sus referitor la data acordarii restantelor in bani:

6. Restanţe, anticipaţii
ARTICOLUL 25
(1) Prin drepturi de echipament restante se înţeleg articolele de echipament nedistribuite în anul pentru care au fost solicitate prin cererea de echipament şi a căror valoare a fost reţinută din cota-parte anuală, precum şi sumele de bani neprimite în cadrul drepturilor cuvenite.
(2) Restanţele în echipament sau bani se asigură, cu prioritate, până la data de 30 iunie a anului următor, dacă nu a fost posibilă acordarea echipamentului la termenul legal.

S-a cam ales praful de aspectul urmator :

"In procesul de modificare a HG 1997/2004 si OMJ 94/2009 se mai are in vedere si modificarea termenului pentru transformarea restantelor la echipament in restante in bani din 30 iunie anul urmator in 31 decembrie anul in curs, astfel incat contravaloarea echipamentului neacordat anul anterior sa poate fi achitata personalului imdeiat dupa inceputul anului in curs."
(extras din snlp.ro/.../... )
0 #20 RADU HILOHE 15-08-2013 11:30
Desi directorul general al anp-ului a spus de nenumarate ori directorilor de unitati sa colaboreze cu organizatiile sindicale ptr. bunul mers al lucrurilor in unitati,CRISTIA N ALEXANDRU-DIREC TORUL PENITENCIARULUI GALATI,a schimbat pe cel care era imputernicit ca sef serviciu siguranta detinerii cu un alt lucrator fara sa convoace consiliu de conducere si reprezentantul organizatiei sindicale.
Face omul ce vrea,nu tine cont de deciziile anp-ului,este prea puternic ptr. acestia.
A devenit o practica a acestui director,decizi ile sale au o mai mare valoare decit deciziile directorului general.
0 #19 Crush 15-08-2013 08:19
Pentru "un oarecare"
Care este ponderea orelor supliemntare pe cap de om la tine la pluton ?
Care este ponderea restantelor CO din 2012 la tine la pluton ?
Seful de tura intra in circuitul recuperarilor impreuna cu oamenii de la pluton ? Cand acesta se afla in recuperare nu este inlocuit de un alt ofiter ci de un om din cadrul plutonului ?

Daca tot din cadrul plutonului se tine loc de sef de tura cand acesta se afla in recuperari, atunci rezulta mai multe aspecte ce tin de echitabilitate, corectitudine, bun simt si nu in ultimul rand legalitate avand in vedere responsabilitat ea in privinta managementului de resurse umane.

Ai adus in discutie faptul ca in fiecare weekend seful de tura se afla in recuperari. Poti avea o situatie mai clara ? Te poti raporta la o mica statistica ? In urma acesteia, se poate clarifica intentia sau premeditarea unei astfel de sutatii din partea sefului tau de tura. Si, in cazul in care se va constata o astfel de situatie, seful de tura va avea sigur o problema. Prin natura functiei acestuia trebuie sa dea dovada de cele ce am spus mai devreme. Altfel, se poate considera abuz si poate fi tras la raspundere in consecinta.
Problema e ca si oamenii din cadrul plutonului ar trebui sa reactioneze intr-un fel. Plecand de la cel ce-i tine locul de fiecare data pana la ultimul om din cadrul plutonului ce se simte discriminat de atitudinea voita a acestuia. Nu poate considera ca, pe premisa ca este sef i se cuvine chiar totul.
0 #18 galati 14-08-2013 16:39
Desi de foarte multa vreme sunt semnalate probleme la Galati nimeni nu cauta sa le rezolve. Se vede ca treaba nu merge bine si din faptul ca avem cei mai multi suspecti in metoda accidentul, un numar ft mare de telefoane gasite anual si probabil si multe negasite, oamenii fug de sectii, birourile sunt prea aglomerate, toti se fac ca nu vad ; oameni transferati la educatie dar inghesuiti in alte birouri etc. Cand se va incerca sa se intervina va fi pentru unii prea tarziu.
0 #17 Drill 14-08-2013 07:40
Pentru X"
Ti-ai ales o singura litera ca pseudonim. Si ce litera ! In general, "x" reprezinta o necunoscuta intr-o ecuatie. In ecuatia sistemului penitenciar chiar esti o necunoscuta care, din pacate, nu va reusi sa te rezolve nimeni. Somn usor, "X" ! Si poate n-ai sa te mai trezesti vreodata !
0 #16 supraveghetor 13-08-2013 22:33
pentru ,,ion danuletz":crezi ca Serban nu stie?
sau poate crezi ca nu spun adevarul! intrebati pe orice agent de la Giurgiu in ce conditii se lucreaza pe sectii.
0 #15 Dorin Vaida 13-08-2013 21:47
pt. comentariu de la nr. 9.
Domnule, nu te tine nimeni cu forta in sindicat, daca doresti sa pleci... esti liber, daca nu pune osul la treaba si solicita in scris sindicatului toate problemele care la ai ( avand la baza respectarea legii), iar daca esti sageata ...mergi pe la vecini...ca e loc. :lol:
0 #14 un oarecare 13-08-2013 20:32
Domnule Stefan,
Intrebati liderii de sindicat din diferite penitenciare si observati care este situatia concediilor efectuate la momentul actual si veti observa ca tot personalul de la schimb lupta sa poata termina co pe 2012, iar restul personalului de la 8 ore lupta sa-l termine pe cel aferent anului 2013! Sau daca doriti sa stiti, domnii ofiteri, sefi de tura, vin la serviciu in cursul saptamanii si in weekend sunt in recuperari!
Ne-ar place si noua sa venim la munca doar in cursul saptamanii, avand in vedere ca noi beneficiem de un weekend liber la 2 luni!
Scuze pentru sefii nostri, dar la ei painea se mananca altfel, iar in cazul unor evenimente, toata vine este aruncata pe noi, cei mici. Oare, problemele nu sunt rezolvate si cu ajutorul nostru?
0 #13 Xmann 13-08-2013 17:40
Citez pe Stefan Teoroc:
Sunt convins

Daaaa?! Nu pareti!! :D
0 #12 Ștefan Teoroc 13-08-2013 16:52
Sunt convins
0 #11 Xmann 13-08-2013 16:42
Domnule Stefan poate ca dupa ce ne-om transforma in..."politisti " n-o sa mai aveti parte de comentarii ca cel de la nr 9 !!
0 #10 Ștefan Teoroc 13-08-2013 13:16
Da, cotizatia ramane unica noastra preocupare
0 #9 x 13-08-2013 11:04
din cate imi dau seama sindicatul exista doar sa cotizam ,sau poate ma insel? ,din punctul meu de vedere asta este,pe nimeni din conducerea sindicatului nu intereseaza in ce conditii se lucreaza pe sectii,!ore se strang cu sutele ,si asteptam sa prindem un loc liber sa beneficiem de o zi libera de concedii nu mai vorbesc;si multe altele pe care nu le vede nimeni sau nu vrea sa le vada,mai nou si sporul pentru HIV se calculeaza la ceva sute de ore primesti 100 de ron;
0 #8 RADU HILOHE 13-08-2013 06:15
COMPARATIE
Penitenciarul Galati are in custodie la ora actuala un nr de 1000 de ppl-ei la un efectiv de 249 de lucratori si este penitenciar de maxima siguranta.
Penitenciarul Craiova are in custodie 1200 de ppl-ei la un efectiv de 418 lucratori.
Rugam anp-ul sa gaseasca o solutie,caci nu mai putem face fata.
Nu avem nimic cu colegii de la Craiova,dar este de neacceptat o astfel de situatie.
Aducem oameni de la schimb ptr. a putea fata,ceea ce suna a munca fortata.
Mergem asa pina cind........... dar de fapt nu intereseaza pe nimeni.
0 #7 Adi P 12-08-2013 14:13
ANP/MJ nu vor sa modifice decat ce nu le convine dumnealor restul e can can,cam asa decurge dialogul social din punctul unora de vedere,astfel nu se explica tergiversarile infinite. : :-x
0 #6 ion danuletz 12-08-2013 09:58
pentru ,, supravaghetor'' : cred ce spui aici, dar întreb: Şerban Oprica are cunoştiinţă de acest aspect ? Nu cred că a rămas impasibil la o astfel de situaţie, după cât îl cunosc eu !
0 #5 RADU HILOHE 12-08-2013 08:41
Directorii de unitati trebuie sa inteleaga si sa faca diferenta intre lipsa unui sac se cartof sau sac de dero si evadarea unui ppl.
Sacul de cartofi sau sacul de dero , facem cheta si il cumparam,dar evadarea unui ppl,implica o desfasurare de forte impresionanta si un eveniment care nu da bine sistemului,iar presa abia asteapta subiecte de senzatie.
Toate sectoarele dintr-o unitate sunt importante,dar paza-escortarea si supravegherea ppl-ilor,este chintesenta muncii noastre.
Toti neglijeaza acest lucru pina la producerea evenimentului si apoi trec la masuri de sanctionare,dar nu de intarire a P.E.S.
0 #4 RADU HILOHE 12-08-2013 06:09
Buna initiativa de a incuraja liderii de sindicat sa-si exprime pe site problemele pe care le au in unitati, si nu sunt putine.
Dar nu a-ti precizat faptul,daca trebuie sa posteze cu numele real.
Tot ne ascundem sub diferite identitati,aspe ct care ne determina sa intelegem ca ne este teama,suntem atent monitorizati atit la nivel de unitati cit si la nivel de sistem.
Directorii de unitati dau decizii,care de multe ori au mai mult efect decit deciziile date de directorul general.
Avem 42 de unitati si tot 42 de modalitati de a interpreta o decizie a directorului general.
Fiecare director trebuie sa inteleaga ca unitatile din sistemul penitenciar nu sunt mosiile lor sau asociatii familiale.
La tot ceea ce tine de siguranta nationala anul de echipare incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie,la penitenciare anul de echipare incepe la 1 ianuarie si se termina la 30 iunie anul urmator.
Asa se intimpla cind suntem putini si nu reprezentam o forta,sa indrazneasca sa faca acest lucru la MAN.
Nu suntem uniti,suntem foarte usor de manevrat,teama ca vom pierde locul de munca,sau ca vom fi deferiti parchetelor ptr. ca avem gura mare,ne tine pe loc si ne pune botnita in fiecare zi.
Trebuie sa respectam regulamentele,i ar noi nu avem oameni sa ne desfasuram activitatile.
Situatia este jalnica prin unitati,iar daca suni adunarea-OAMENI LOR LE ESTE TEAMA.
0 #3 supraveghetor 11-08-2013 23:39
proiecte si iar proiecte!La giurgiu s-au umplut birourile cu personal si pe sectii lucram cate unu.Nu mai putem in felul asta!
0 #2 Ștefan Teoroc 11-08-2013 00:21
De-ar fi atat de simplu...
Asteptam de jumatate de an proiectul asta, dar nici nu-l putem trata cu lejeritate. Fie vrem sa schimbam cu adevarat ceva, fie ne trebuie doar un nou petic

Google Translate

Cauta in site

  • Ștefan Teoroc 22.08.2017 09:21
    Au fost cazuri dezbatute in sedinta si argumentele au inclinat spre ...

    Read more...

     
  • Radu 21.08.2017 21:21
    Buna seara. Îmi poate explica și mie cum la unii care sunt trecuți ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 21.08.2017 13:56
    Inca nu. Sapam

    Read more...

     
  • Adi 21.08.2017 13:49
    Nici o veste de la MJ / MM despre ordonanta noastra?

    Read more...

     
  • Ana 21.08.2017 11:55
    Buna ziua, Sunt inscrisa la un conscurs pentru care urmeaza sa dau ...

    Read more...

Google AdS