Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Consens: politist de penitenciare!

poliziaSNLP a oferit anterior detalii despre Poiectul de modificare a statutului nostru special precum si despre intentiile de modificare a denumirii categoriei profesionale din celebra denumire de 9 cuvinte (functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare) in politist de penitenciare.

Ati putut observa din informarile transmise faptul ca elaborarea Proiectului de modificare a statutului a fost suspendata pentru scrierea Ghidului carierei care s-a finalizat cu 2 aspecte in discutie ca sa nu folosim termenul divergenta. Este vorba despre denumirea de politist de penitenciare si despre accesul agentilor pe functii de conducere.

Inainte de a continua sa elaboram modificari, am decis sa clarificam cele doua aspecte, pentru a evita munca in zadar. Prin urmare, problemele au fost incluse pe ordinea de zi a Comsiei mixte din MJ din data de 1 nov 2013. Anterior sedintei comisiei, SNLP a solicitat o intalnire prealabila intre sindicate si ANP pentru a incerca un consens de natura a facilita o pozitie favorabila a MJ. Intalnirea s-a produs pe data de 31 oct 2013 intre directorul general si cei 3 directori generali adjuncti pe de o parte si liderii sindicali pe cealalta parte.

In cadrul sedintei s-a reusit un consens aproximativ pe denumirea de politist de penitenciare. Nu vom relua argumentele. Voi preciza ca exista dificultati in denumirea institutiei ca Politie penitenciara, fiind vorba de o administratie nationala. SNLP a propus denumirea de Administratia Nationala a Politiei Penitenciare.

Insa, privitor la accesul agentilor pe functii de conducere, ANP a aratat ca isi doreste o cariera progresiva a politistilor de penitenciare care sa nu permita saltul peste anumite trepte. In contrapartida, ANP a aratat ca accepta ca transferurile sa nu poata fi efectuate direct pe functii de conducere, pentru egalitate de sanse. S-a mai aratat ca functiile de ofiteri sunt pe cale de disparitie avand in vedere cel putin raportul dintre numarul de absolventi din Academia de Politie (45 anual) si numarul de functii de ofiter vacante existente.

 In cadrul comisiei mixte din MJ derulata pe 1 nov 2013, secretarul general MJ, dl Alexandru Ion Chereji si-a exprimat acceptul clar pe sustinerea acestei denumiri propusa de sindicatele din sistemul penitenciar. Daca si MJ sustine "politistul de penitenciare" atunci sansele pentru operarea modificarii prin lege, cresc considerabil.

Ramane de vazut daca Parlamentul Romaniei influentat sau nu de celelalte institutii din structura de aparare nationala, va accepta si va adopta propunerea noastra de identificare corecta si clara a unei categorii profesionale care in prezent este denumita simplu gardian intrucat nimeni nu poate pronunta rapid functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

In continuare se va relua si finaliza Proiectul de modificare a statutului pentru a se trimite cat mai repede initiatorului (MJ) pentru postare pe site, avizare si apoi transmitere spre Parlament.

 

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #36 ag 03-12-2013 16:36
Ar fii un lucru minunat ca sa nu mai fim numiti pur si simplu gardieni care este o denumire veche si depasita intr-o societate moderna si nu mi se pare deloc la locul ei vand in vedere altii care au fost gardieni publici si acuma acuma sunt politisti locali adica....despre ce vb noi aici..mult succes in viitor :-)
0 #35 finul Alecu 14-11-2013 16:36
Stimate d-le Asclepios
D-le doctor,d-le psiholog,poate n-o fi tot pregatire profesionala asta cu prelucrarea legislatiei referitoare la drepturi!Asta cu cuiul(eu voiam sa-i zic altfel,dar...) in frunte face parte din schimbul de experienta si invatare (din greselile altora)!Acum ca ziceti ca nu ati absolvit ceva "drept",va spun eu,unul mai modest ca altii ca nu se au in vedere mai multe-prezumtia de nevinovatie,dre ptul la aparare(chiar si in spetele ce tin de contencios sau adminstrativ),d reptul la imagine(ceva calomnie),drept ul la protectie.In ultimul caz e multe de spus-e vorba de amenintari,:pre siune",consulta nta juridica (ar trebui sa intervina automat,nu sa ceri tu,invinuitul,i nculpatul sau piritul),actele emise ar trebui sa aiba forta juridca( asa e la polismani-iti da amenda,vino frate in instanta,cu probe sa-ti fie anulata ...si pe urma nu-l poti invinovati juridic pe agentul constator de ceva mai ales ca el reprezinta"lege a",deci tu probezi nevinovatia ta,nu el dovedeste ca a avut dreptate).Noi,p olitistii de penitenciare,cu m facem d-le doctor? Sanatate,toate cele bune! Cu respect
0 #34 Asclepios 14-11-2013 16:15
Citez pe Stefan Teoroc:
Poate un om sa combata ignoranta altuia?

Da cu un sfat bun la momentul potrivit, in special cand exista si dorinta proprie de a fi informat
0 #33 Ștefan Teoroc 14-11-2013 13:56
Poate un om sa combata ignoranta altuia?
0 #32 Asclepios 14-11-2013 09:48
Multumesc pentru raspuns Stefan Teoroc.Ma intreb insa daca se prelucreaza ca p.p.l. X si-a batut un cui in cap la Poarta Alba si asta se prelucreaza in toate penitenciarele romanesti de ce nu se prelucreaza si aceste ordine de interes pentru noi angajatii?!Cui foloseste ca noi sa fim mentinuti intr-o stare de ignoranta in ceea ce priveste drepturile noastre?!
0 #31 Ștefan Teoroc 13-11-2013 20:08
Ohooo / te-ai starnit
Avem si ordin privind plata avocatului si decizie privind protectia / am incurajat membrii de sindicat sa uzeze de ele / sa le invoce si sa ceara activarea drepturilor legiferate cu destul de multa greutate

Decizia cu protectia e destul de nerelevanta / mai mult generica decat utila / Ordinul cu avocatul e asta:

ORDIN Nr. 2302/C din 27 iunie 2012
pentru aprobarea Metodologiei privind condiţiile în care se asigură consultanţa juridică pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care sunt cercetaţi penal, urmăriţi penal sau judecaţi pentru fapte comise în timpul ori în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu
EMITENT: MINISTERUL JUSTIŢIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 493 din 18 iulie 2012
0 #30 Asclepios 13-11-2013 16:26
Ma intreb deci in concluzie daca ma voi numi politis de penitenciare in loc de f.p.s.s. din ANP, ma voi simti mai bine, mai demn, mai motivat?!Nu nu cred.Pentru asta nu este suficienta o denumire profesionala demna, lipsita de ridicol ( asa cum mi se pare acest f.p.s.s.), dar o denumire profesionala demna ar putea fi un bun inceput!
0 #29 Asclepios 13-11-2013 16:23
Ma intreb insa de ce eu f.p.s.s.-ul atacat, calomniat, acuzat in mod mincinos trebuie sa ma disculp, sa aduc probe in sprijinul nevinovatiei mele si nu acuzatorul trebuie sa aduca probe in sprijinul acuzatiilor sale?! Ma intreb deci pentru noi f.p.s.s. cum se aplica PREZUMTIA DE NEVINOVATIE?!P. p.l.-ii beneficiaza de un avocat din oficiu, noi functionarii asteptam metodologia...U n coleg absolvent de drept (ceea ce nu este cazul meu) imi spunea ca am posibilitatea de a-l da in judecata, eu persoana fizica pe p.p.l.-ul minicinos pentru denunt calomnios.Ma intreb insa care este protectia pe care mi-o acvorda administratia mie functionarul public?!Replica colegului a fost asa este dreptul romanersc!O fi dar asta nu inseamna ca este corect fata de mine functionarul public.
0 #28 Asclepios 13-11-2013 16:16
P.p.l.-ilor li s-a acordat libertatea de a scrie, a scrie orice, oricui si oricum.Ba mai mult in mod OBLIGATORIU p.p.l-ii vor primi un raspuns la ceea ce scriu, sesizeaza, reclama sau actioneaza in judecata.Pentru ca democratia sa fie cu adevarat perfecta, atunci cand ceea ce scriu, reclama, sesizeaza sau actioneaza in judecata p.p.l.-ii se dovedeste a fi o interpretare rauvoitoare a realitatii, calomnioasa, mincinoasa, lipsita de orice substrat real, costurile de judecata raman in sarcina statului, se da rezolutia de NUP si p.p.l.-ul primeste un raspuns.Un raspuns care nu pedespsete in nici un fel si nici nu incrimineaza pe cel care a calomniat, a denigrat un functionar public si a abuzat de justitie si de alte institutii ale statului?!Aceas ta perfecta democratie romaneasca a generat un comportament din partea p.p.l.-ilor care tinde sa se generalizeze.Di n dorinta de a ne crea noua, angajatilor,gre utatip.p.l.-ii devin scriitori, scriu orice, oricui, oricum si oricat.In cel mai fericit caz ceea ce s-a scris, se reclama, se sesizeaza, se incrimineaza este o interpretare rauvoitoare a realitatii ( care o fi corespondentul pentru reclamagii al "indeplinirii cu reavointa a sarcinilor de serviciu?!); in majoritatea situatiilor ceea ce se scrie este calomnios, mincinos, lipsit de orice corespondent in realitate.Pentr u ca s-a scris si pentru a putea raspunde noi trebuie sa alcatuim niste hartii, referate, raspunsuri, justificari, mai vin niste controale, mai suntem unii dintre noi chemati la anumite organe administrative pentru a da declaratii, a fi audiati, anchetati, cercetati si prin aceasta ceea ce s-a scris ne-a creat noua personalului greutati in exercitarea atributiilor de serviciu, a facut presiuni asupra noastra si scriitorul este incurajat sa persevereze.
0 #27 Asclepios 13-11-2013 15:55
Pe de alta parte in ceea ce priveste p.p.l.-ii, aici democratia romaneasca e perfecta. Denumirea "detinut" a fost inlocuita cu pretiosul p.p.l. care se vrea neutru si politicaly corect, lipsit de conotatie periorativa.Zeg hea dungata a fost inlocuita si dupa mai multe incercari stilistice menite sa menajeze psihicul labil si sensibil al condamnatilor, incercari care au mers in paralel cu schimbarile de uniforme pentru noi cadrele ( de fiecare data o tinuta inferoara calitativ celei inlocuite).Ince rcari stilistice care au finalizat prin acordarea unei libertati depline p.p.l-ilor so obligarea noastra, pentru a putea fi identificati, sa purtam intotdeauna indiferent de functie ( medic, psiholog,etc) uniforma de serviciu, ecusonul,.. eticheta de.. sclav la stat.
0 #26 Asclepios 13-11-2013 15:48
Zice legea ca atunci cand suntem amenintati noi si familiile noastre, avem dreptul de a fi protejati de catre ANP, metodologia acordarii acestei protectii va fi stabilita printr-un ordin ...ordinul ... care ordin o fi oare...?!
Avem dreptul conform legii, o data in cariera sa beneficiem de ajutor pentru construirea sau achizitionarea unei locuinte.Metodo logia acordarii acestui ajutor va fi....va fo oare conceputa vreodata?!
0 #25 Asclepios 13-11-2013 15:44
Dar de ce oare ne simtim sclavi la stat si nu salariati? Pai eu nu stiu altii cum sunt dar eu cand citesc L 293/2004 cu modificarile ulterioare, ma loveste deprimarea.Pers onal atunci cand simt ca nu sunt apreciat, cand ma simt nedreptatit , cand simt rautate gratuita ma apuca deprimarea si deprimat fiind nu mai am aceesi eficienta la serviciu.Eu deci ma simt sclav la stat cand citesc in L293 ca" atunci cand suntem anchetati, interogati, cercetati pentru ceva ce am facut in timpul serviciului, exercitandu-mi atributiile de serviciu , LA CERERE unitatea trebuie sa ne asigure asistenta juridica prin avocat platit".Metodol ogia acordarii acestei asistente VA FI stabilita prin ordin al ministrului, Ordinul...care ordin o fi oare?!
0 #24 Asclepios 13-11-2013 15:38
Personal nu sunt fan al denumirii de POLITIE PENITENCIARA, dar nici nu gasesc un inlocuitor convenabil si sunt de acord ca pretentiosul FPSS trebuie schimbat, daca nu pentru alceva pentru acest final SS...
Ma intreb insa daca eu, daca noi toti care trudim in penitenciarele romanesti, cei care suntem sclavi la stat, nu salariati la stat, noi daca ne vom numi politisti ne vom simti oare un pic mai putin sclavi si un pic mai mult salariati ?!
0 #23 Ovidiu 08-11-2013 22:51
Bna ziua , despre ce posturi ar fi vorba ? Scoala de la Tg Ocna sau se va face incadreare directa? Cu scuzele de rigoare sunt din afara sistemului , dar as fi interesat de un loc de munca in cadrul sistemului . Multumesc.
0 #22 Aeon Flux 06-11-2013 12:51
Va multumesc pentru raspuns!
0 #21 Ștefan Teoroc 06-11-2013 08:27
De scos se vor scoate, insa nu s-a finalizat un plan concret / se lucreaza la asta / am cerut urgentarea
0 #20 Aeon Flux 06-11-2013 08:10
Domnul Teoroc, dar despre scoaterea la concurs a posturilor ce ne puteti spune? Subiectul era pe ordinea de zi a Comisiei mixte.
0 #19 caine adevarat, nu catel 06-11-2013 06:37
Pt finu Alecu,
Tu esti un catel amarat nu un dulau, vai de cel care se supraestimeaza.
Stai in banca ta si lasa-i pe altii sa te aprecieze sau sa te critice, ai o abordare gresita a vietii.
Domnule Teoroc nu mai postati comentarii ale acestui anonim care nu este membru SNLP, acesta e site-ul sindicatului mai sus amintit nu al refulatilor din sistem.
0 #18 Dorin Vaida 05-11-2013 18:10
Dorin VaidaCitez pe finul Alecu:
Asta era ideea..ce v-a deranjat?Cred ca va sint antipatic si orice scriu atrage cenzura dvs.Ma intrebam de ce ar putea fi concurenta intre doua sindicate fratesti si cautam diverse raspunsuri.Stiu ce vi se reproseaza,dar nici macar(indirect) n-am dat de inteles asa ceva Eu ma adresasem celor doi "dogi" si cocluzionam ca am ajuns dulau.Asa e rau?Daca nu e rau,ar trebui sa va cereti scuze!

Ciudata abordare colega?!!...una e sa fii dulau si alta e sa fii potaie.
0 #17 Ștefan Teoroc 05-11-2013 13:16
Iti spun simplu: limiteaza-te la comentarii si idei, nu esti moderator. Nu iti place stilul nostru de a modera, posteaza in alta parte. Daca nu schimbi registrul, iti promit solemn ca nu vei mai posta niciodata cu acest apelativ pe www.snlp.ro. Desi iti doresti sa imi fii antipatic te dezamagesc. Nu esti atat de relevant, iar eu nu pot simpatiza sau antipatiza o porecla.
0 #16 finul Alecu 05-11-2013 11:59
Asta era ideea..ce v-a deranjat?Cred ca va sint antipatic si orice scriu atrage cenzura dvs.Ma intrebam de ce ar putea fi concurenta intre doua sindicate fratesti si cautam diverse raspunsuri.Stiu ce vi se reproseaza,dar nici macar(indirect) n-am dat de inteles asa ceva Eu ma adresasem celor doi "dogi" si cocluzionam ca am ajuns dulau.Asa e rau?Daca nu e rau,ar trebui sa va cereti scuze!
0 #15 Ștefan Teoroc 05-11-2013 10:19
Formularea asta este acceptabila
0 #14 finul Alecu 05-11-2013 10:16
Ideea e ca nu am atacat pe nimeni.Am scris ca nu poate fi vorba de concurenta intre doua sindicate din sistem ,iar faptul ca un sindicalist din sindicatul dvs scrie la FSANP si invers, este un lucru benefic.
0 #13 AGENT SEF 05-11-2013 08:37
Citez pe reddog:
Va salut domnule Teoroc.
Nu am mai scris de ceva timp pe aici, acum sunt dincolo, la comcurenta... :)
De ce nu incercati o colaborare cu sindicalistii italieni?
Poate ar fi utila o astfel de colaborare, avand in vedere ca ei au parcurs acest drum - de la militari la politisti de penitenciare- macar si pentru a nu repeta greselile lor.
Si la ei sunt probleme, nu trebuie sa copiem tot de la ei dar experienta lor ne-ar fi utila.
Au fost condamnati la CEDO pentru conditiile din penitenciare, nu numai noi avem astfel de probleme.
La ei structura centrala este DAP, departament in cadrul MJ, cu o organigrama destul de asemanatoare cu cea din ANP-ul nostru.
Cat despre Parlament, important este ca avem sprijinul MJ, daca vom sti sa ne pledam cauza cred ca va trece acest statut.

Cred ca nu ai dreptate,fai o statistica la tine in unitate si ai sa observi ca procentul celor cercetati de ANP a dus covarsitor ca sunt vinovati in raport cu numarul de persoane cercetate,cat despre comisia din unitate nu poti sa spui acelasi lucru.Inca o scapare in comisia din unitate nu fac parte numai ofiteri de conducere ,sunt si de executie si agenti etc,pana la urma daca acolo aveti oameni integrii lucururile ar iesi mai bine la nivel local.La ANP comisia nu respecta prezumtia de vinovatie,nu respecat OMJ-ul,in ultimul timp nici nu mai audiaza sesizatorii,nu se face o confrunatare intre sesizator si sesizat,la ANP se audiaza pe rand,in ultimul timp cosidera domniile lor ca sesizatorul nu mai trebuie audiat.Nu se intampla nici-unde in sistemul de justitie asa ceva,al 1 lit c si d ,art 17 din OMJ spune ca trebuiesc repsectate regulile prevazute de lege si prezentul regulament,deci si de legea dupa care desfasoara sedintele instantele de judecata.CRED CA CEL MAI BINE ESTE SA SE JUDECE TOTUL IN OGRADA PROPRIE.Mai am umbla pe la conditiile privind membrii comisiei. ;-)
0 #12 Ștefan Teoroc 05-11-2013 08:31
Recunosc ca nu mi-a placut. Renunta la atacuri si posteaza "liber"

Google Translate

Cauta in site

  • unu 16.08.2017 21:55
    Cand Dumnezeu te are drag / Si te ia in paza milei sfinte / Ca arme ...

    Read more...

     
  • Dan V 16.08.2017 21:23
    Asta inseamna profesionalism sindical.

    Read more...

     
  • politist de penitenciare 16.08.2017 21:21
    Forma finala a proiectului sa nu ajunga iar motiv de taraganare!Sper ...

    Read more...

     
  • Adi 16.08.2017 21:21
    Si ce raspuns ati primit de la dna Olguta?

    Read more...

     
  • unu 16.08.2017 21:21
    Asa ca te roade? Ai dat disklike. Esti independent si stai la panda.

    Read more...

Google AdS