Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Soferii ANP scapa de atestatele profesionale ca obligatie

Captura de ecran din 2014.10.01 la 08.56.59Prin ultima modificare a Codului rutier a fost introdusa exceptarea conducatorilor de autovehicule din ANP de la obligatia de obtinere si reinnoire a atestatelor profesionale. Principala problema cu aceste atestate, dincolo de efortul birocratic formal pe care soferii il faceau era pretul piperat si dificultatile la decontare. SNLP va solicita ANP decontarea atestatelor obtinute pana la data emiterii Ordonantei de Guvern nr 21/26 august 2014. Vizualizati mai jos modificarile (art 66, alin 2):

ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice

modificata prin

ORDONANŢĂ nr. 21 din 26 august 2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

SUBSECŢIUNEA 11: Circulaţia vehiculelor destinate transportului de mărfuri sau transportului public de persoane
Art. 66
(1) Atestatul profesional este obligatoriu pentru conducătorul autovehiculului care efectuează transport de mărfuri periculoase, transport public de persoane, transport în cont propriu de persoane cu microbuze şi autobuze, transporturi agabaritice, precum şi pentru autovehiculele de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, care circulă în trafic intern şi internaţional.
(2)Prevederile alin. (1) nu se aplică conducătorilor de autovehicule aparţinând Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Ministerului Apărării, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Protecţie şi Pază.
(2)Prevederile alin. (1) nu se aplică conducătorilor de autovehicule aparţinând Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naţionale, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Protecţie şi Pază şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Document atasat

 

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #20 ORDONANŢĂ nr. 21 din 26 august 2014 24-11-2014 15:23
Citez pe Stefan Teoroc:
Buna seara. Decontarea atestatelor este mai strans legata de fondurile prevazute in buget decat de ordonanta. Sugerez solicitare si cu eventualul raspuns negativ, sprijin sindical pentru decont. Atestatele se puteau deconta si inainte de ordonanta. Aceasta a ajutat la o clarificare totala.

Va multumesc pentru raspuns.
0 #19 Ștefan Teoroc 23-11-2014 22:06
Buna seara. Decontarea atestatelor este mai strans legata de fondurile prevazute in buget decat de ordonanta. Sugerez solicitare si cu eventualul raspuns negativ, sprijin sindical pentru decont. Atestatele se puteau deconta si inainte de ordonanta. Aceasta a ajutat la o clarificare totala.
+1 #18 ORDONANŢĂ nr. 21 din 26 august 2014 23-11-2014 19:47
Buna seara
D-le Teoroc, ce se mai poate face pentru decontarea atestatelor obtinute pana la data emiterii Ordonantei de Guvern nr 21/26 august 2014?
0 #17 Ștefan Teoroc 06-11-2014 11:53
Din pacate, stim exact situatia, tocmai pentru ca a devenit o regula si nu o exceptie. Foarte putine unitati reusesc sa intre in serviciul de paza cu rezerve. La Jilava reusesc sa aiba cate o rezerva la doua luni si se lucreaza cu multi detinuti in posturi de paza. Daca un singur post cu detinut ar fi inlocuit cu fpss, situatia s-a dezechilibra iremediabil. Este absolut anormal ce se intampla dar mult mai anormala este pasivitatea administratiei. Inregistram clar situatiile astea dar nu consideram oportun ca trebuie lansate solicitari de finantare posturi. O vom face noi asa cum am anuntat deja. Pe 18 nov vom ridica toate aspectele astea in sedinta cu MJ, ANP si toti direcorii din sistem.
0 #16 eu 05-11-2014 20:37
Veniți la Poarta Alba sa vedeți cum stăm în servici 13 ore, la fiecare tura.Sunt la Spital și este 20 și 30 și nici nu s-a plecat de la Poarta Alba.Ajunge sa ne schimbe la 21,30.cine ne plătește orele suplimentare? Își bat joc de noi și nimeni nu vede.
0 #15 Ștefan Teoroc 09-10-2014 10:32
Privitor la sporul de preventie in spitale:

Citat:
Legea nr 284/2011, Anexa VII
Art. 13
(1)Dispoziţiile legale prin care sunt stabilite sporuri, indemnizaţii şi alte drepturi de natură salarială pentru personalul din alte domenii de activitate din sectorul bugetar se aplică şi personalului militar, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil care se află în situaţii similare, indiferent de tipul unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(2)Normele de aplicare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.
---
Stiti cum a folosit dna ministru a justitiei (pe atunci) Pivniceru aceasta prevedere? A luat din domeniul "sanatate" o modalitate de acordarea a sporului TBC-HIV/SIDA mult mai restrictiva decat in domeniul nostru si a taiat cam 90% din drepturile care se acordau pana la momentul emiterii unui ordin abuziv.
---
Am cerut sa ia de la "sanatate" ce e bun nu ce e rau insa nu este deloc simplu. Ne dorim sa aducem cresteri salariale insa suntem singurii care ne-am stabilit acest ideal. Iar noi nu suntem nici putere legislativa si nici executiva.
---
Cand am cerut aplicarea acestui articol, ni s-a dat in cap cu altul:
Citat:
Art. 21
Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în anexele nr. I-VIII, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc prin regulament elaborat de către fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetară - administraţie, sănătate, învăţământ, justiţie, cultură, diplomaţie, de către instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi de către autorităţile publice centrale autonome, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea fiecăruia dintre ministerele coordonatoare, fiecăreia dintre instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională sau autorităţile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor Publice şi cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate.
*) Prevederile art. 21 se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2013.
(la data 17-dec-2011 Art. 21 din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Actul din Legea 283/2011 )
*) Prevederile art. 21 se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2014.
(la data 13-dec-2012 Art. 21 din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. 5 din capitolul I din Ordonanta urgenta 84/2012 )
*) Prevederile art. 21 se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2015.
(la data 15-nov-2013 Art. 21 din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. 8, alin. (1) din capitolul I din Ordonanta urgenta 103/2013)
---
Insa piedica asta nu i-a oprit sa emita ei insisi un act abuziv si restrictiv care nu a putut fi anulat nici in instanta. Ca doar instantele nu sunt in alt minister.
---
Vom reitera demersul
0 #14 Adi P 09-10-2014 06:52
Citez pe ion:

Va rugam sa cereti un punct de vedere al ANP-ului pe acest subiect, poate reusiti sa sprijiniti si breasla sindicalista medicala.

Da,d-l Ion are dreptate,medica lul plătește cotizatie în cuantum de 1% din brut lunar la Ordinul Moaselor si asistentelor,da r și la Colegiul Medicilor obligatoriu,cur surile pt credite sunt plătite tot de ei aceste cheltuieli sunt obligatorii pt obtinerea autorizatiei de libera practica,trebui e făcut ceva și pt ei.sunt obligati sa-si plateasca și asigurarea de malpraxis care nu este scumpa cum spune Ion dar cheltuielile ajung la aproximativ 400 lei/an.
0 #13 RADU HILOHE 08-10-2014 20:06
Nu are puterea timp sa se aplece asupra problemelor din sistemul penitenciar in plina campanie electorala.
Nu s-a aplecat pina acum/dar in aceste zile.
Nu trebuie renuntat la miscari sindicale bine organizate/altf el nu suntem luati in calcul.
Nu trebuie sa ne fie teama/putem recurge si la miscari spontane.
Te pomenesti ca vor inchide 12.500 de lucratori/aveti grija domnilor guvernanti.
Participati la dialog/doar de ochii lumii/va vom taxa la alegeri.
0 #12 UN PLUTONIER MAJOR 08-10-2014 17:10
Ai dreptate domnule Hilohe Radu. La Galati se poate dar.nu vrea. Exista oportunitati insa se prefera lipsa de profesionalism in detrimentul logicii existentiale. Intr-o zi un sef mi-a dat o replica naucitoare: DIN CAUZA CA S-AU ACORDAT RECUPERARI SI CONCEDII LA OAMENI S-A AJUNS IN SITUATIA CA IGPR SA FACA DOSARE PENALE. Probabil ca acest sef nu a auzit de Codul Muncii... si se crede mosier pe plantatia sa cu noi sclavii sai. Cand numai exista nimic motivant pentru angajat hai sa taiem si recuperarile si sa dormim la puscarie. Din cate stiu sclavagismul a fost abolit, iar Ceausescu impuscat. Se pare ca nu exista nicio strategie Dita-Ionescu pe.linie de resurse umane, totul fiind facut doar pentru ziua de maine. ANP prefera copii credinciosi si ascultatori in functii cheie si care vin cu deviza STATI CALMI EU AM VENIT LA GALATI PENTRU 6 LUNI. Am un mare mister: de ce nu sunt scoase la concurs functiile vacante de la Galati? Va este teama ca vin baieti fara pamant in buletin si le ocupa? Sunt preferate marionetele sau baietii.destept i?
0 #11 anonim 08-10-2014 13:48
domnule presedinte Teoroc, ce noutati mai aveti despre statutul politistului de penitenciare? multumesc!
0 #10 Timi Andrei 07-10-2014 22:14
Nea Radule....eu zic sa incepem cu plangeri penale pentru incalcare regulamentului privind siguranta locului de detinere si favorizarea infractorilor.. ...eu cred ca se incalca regulamentul in mod voit....ca vezi nu degeaba suntem fruncea tarii la nr de telefoane.....
Cand vin la munca chemam presa si vorbim cu cartile in fata....
0 #9 RADU HILOHE 07-10-2014 19:31
Am stat in banca noastra si am studiat cu atentie modul cum noua conducere a penitenciarului galatean gestioneaza problemele unitatii.
Am constatat cu stupoare ca de fapt trateaza personalul ca pe niste sosete murdare.
Sunt posibilitati de acordare a recuperarilor/d ar ei nu vor sa le acorde/trebuie sa venim la munca/sa ne incarcam cu si mai multe ore.
Vom fi nevoiti sa nu mai intram in serviciu pe timp de noapte cu un supraveghetor la 250 de detinuti.
Alergam ca niste nebuni/sarind din masina in masina/ca sa executam misiunile zilnice/dar ei nu vor sa realizeze acest lucru.
Executa controale/pindi nd cadrele de pe perimetru din afara L.D.
Va informam domnilor ca vor aparea probleme in rindul personalului.
Penitenciarul nu este propietatea voastra si va asigur ca exista sindicat/chiar daca domnul director DITA nu ia in calcul acest lucru.
ANP-UL va fi informat zilnic despre abuzurile care se comit privind planificarea in servici si alarmarea unitatii.
NU VRETI SAU NU PUTETI/ALTERNAT IVE SUNT.
Am mai avut situatii similare si s-au gasit solutii va rugam sa acordati atentie spuselor mele.
Deci incepind de astazi trecem la dedesubturi/dia logul nu exista ptr voi/spuneti da in fata multimii/in birouri deveniti de nerecunoscut.
Daca nu va convine ce am spus/treceti la masuri impotriva mea/asta daca aveti curaj si dreptate in acelasi timp.
Vreau sa fiu atentionat sau introdus in comisia de disciplina.
Vom discuta pe larg in fata directorului general si a ministrului in luna noiembrie.
0 #8 fara masca 02-10-2014 19:49
Aseara au fost alarmati membrii grupei operative si o parte din personal pt efectuarea unor controale inopinante in cadrul pnt Galatean......
Coordonatorii actiunii au luat hotararea ca componentii grupei operative sa faca cunostinta cu detinutii...... pt asta au ordonat camascatii sa coboare Iin civil fara cagule.....
Cred ca va imaginati ce parodenie a urmat.....
Va anunt pe aceasta cale ca o sa aveti surpriza ca la urmatoarea aalarmare sa vorbiti singuri.....dom nilor profesionisti..
0 #7 Gladiator 02-10-2014 18:12
Aveti mare dreptate domnule Teoroc.
Cu respect.
0 #6 finul Alecu 02-10-2014 17:39
Dronele n-au adus cu ele si analiza sau raspunsurile la cele doua intrebari?Dar rezolvarea "ecuatiei"?
0 #5 ion 02-10-2014 10:42
La medical se deconta pe vremuri doar asigurarea de malpraxis, ca era relativ mica taxa. Mai tarziu dupa ce s-a golit si zdruncinat atat de tare visteria ANP-ului, si-au luat inima in dinti si au dat ordin ca nu se mai decontaeaza nimic.
Nu inteleg insa un alt lucru.
De ce nu primeste sectorul medical sporul de preventie, ca la alte structuri...pen tru ca pe cel de praf nu-l iau.
Nu se desfasoara munca numai strict in cabinetele medicale.
DOVADA SCRISA, APROBATA SI ORDONATA este FISA POSTULUI care cuprinde activitati multiple si comune cu ale celorlalte sectoare, stimati conducatori
Va rugam sa cereti un punct de vedere al ANP-ului pe acest subiect, poate reusiti sa sprijiniti si breasla sindicalista medicala.
0 #4 anonim 02-10-2014 09:52
cel putin sa fie finalizat proiectul la 293 cat este vacanta parlamentara, ca apoi dupa alegerii sa-si urmeze cursul
0 #3 Asclepios 01-10-2014 20:03
Profesiile medicale fac si ele parte din acel grup al profesiilor care necesita autorizatii speciale, de ce la noi la medical nu s-au decontat niciodata cele 30 de credite EMC (Educatie Medicala Continua) obligatorii pentru vizarea atestatului de libera practica si nici cotizatia de la OAMMR/Colegiul medicilor/Coleg iul farmacistilor sau asigurarea de malpraxis toate trei obligatorii pentru obtinerea vizei anuale a atestatului?!
0 #2 Ștefan Teoroc 01-10-2014 18:58
Dar mai si vine din vacanta / chiar daca ar fi intrat proiectul in proces legislativ tot nu se finaliza pana in vacanta / mai important este sa iasa cum trebuie nu se ne grabim / sustinerea MJ si forta cu care vor putea evita interferente, sunt de asemenea importante / om razbi noi / ce facem acum, facem atat pentru noi cat si pentru multe generatii de dupa / iar graba nu are loc aici
0 #1 Gladiator 01-10-2014 18:44
Un lucru bun , am intrat si noi in randul celor din siguranta si aparare. Domnule Teoroc se pare ca parlamentul pleaca in vacanta, ne-au tras clapa cu 293.
Cu respect.

Google Translate

Cauta in site

  • cristi68 23.04.2017 08:32
    La multi ani celor cu numele sfânt, GHEORGHE si numele derivate din ...

    Read more...

     
  • Cristian Tudorache 21.04.2017 16:24
    #880 risco - urmareste sute-ul ANP / sectiunea cariera / admitere in ...

    Read more...

     
  • risco 21.04.2017 14:11
    Inscrierile pentru scoala cand se fac ?

    Read more...

     
  • ionut 20.04.2017 21:58
    Multumesc frumos.

    Read more...

     
  • hanul tatar 20.04.2017 21:50
    Pentru Iulia,pardon Otilia si eu vreau functia de dr adj dar d-l de ...

    Read more...

Google AdS