Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Șlapul. Solutii pentru siguranta cu buget scazut. Jos cu restantele!

Captura de ecran din 2015.04.14 la 01.36.21Click pe imagine

In articolul precedent vorbeam despre restantele la echipament si ne angajam la un articol cu cateva detalii. Am denumit-o restanta istorica intrucat totul incepe in 2006 cand s-a produs ultima echipare completa. Conform ordinului de ministru in vigoare la acel moment, echipamentul alocat intr-un anumit an putea fi acordat atat in acel an cat si in prima jumatate a anului urmator. Abia dupa 30 iunie el devenea restant si urma sa fie achitat in bani.

Despre echiparea din 2006 sunt multe de zis insa nu vom relua ce am scris acum mai multi ani. Pe scurt, calitatea slaba a materialelor si a croielii a facut imposibila descarcarea de stoc pana in prezent. Inca se asteapta victime din randul absolventilor care sa primeasca acel echipament mult controversat.

Dupa 2006, in sistemul penitenciar echipamentul insemna de fapt o suma anuala care se incasa in anul urmator, dupa ce se materializa ca restanta. Si astfel a inceput lunga serie de restante la echipament. De aproape 10 ani, sindicatele se lupta pentru plata cat mai urgenta a restantelor, nimic mai mult. Adica a unor drepturi cuvenite cu un an in urma. Pana si la acest capitol avem mari probleme.

In anul 2007 ministrul justitiei aflat in exercitiu, la o recomandare ANP, a redus, printr-o modificare de ordin, norma de echipare cu 30%. Dupa mari eforturi, SNLP a reusit in 2009 corectarea situatiei si revenirea la norma anterioara. Pentru eliminarea restantelor la plata echipamentului, insa, eforturile sindicale nu au mai fost suficiente. In 2009 s-au facut simtite primele semne ale crizei bugetare si deja a devenit foarte dificil orice demers care impunea suplimentarea bugetului.

Pentru a iesi din acest cerc vicios, era nevoie de o dublare a sumei alocate anual cu aceasta destinatie. Pe de-o parte sa se plateasca restantele pentru anul trecut si pe de alta parte sa se achite drepturile pe anul in curs. Pana in anul 2014 nu a fost posibila nicio suplimentare. In 2014 s-a primit o parte din suma pentru anul in curs (pe langa restante) si a fost posibila achizitia a aproximativ 5000 de tinute de serviciu. Operatiunea de corectare a inceput deci gradual. Primul pas a fost modificarea ordinului astfel incat sa nu mai fie necesar sa se astepte data de 30 iunie pentru plata restantelor pe anul trecut.

In continuare mai sunt necesare cateva miscari si poate in 2016 avem sansa de a intra in normalitate. In 2015 continua echiparea cu noua tinuta in incercarea de a echipa tot personalul cu tinuta de serviciu. In functie de echiparile realizate, in bugetul anului 2016 vor fi incluse sume pentru plata restantelor din 2015 (deja in cuantum scazut avand in vedere echiparile realizate) dar si pentru echipamentul pentru 2016.

Provocarea pe care o lansam la finalul articolului a fost un subiect al unei dezbateri recente ANP-sindicate. Ne intereseaza in foarte mare masura opiniile voastre cu privire la modificarea ordinului in vigoare astfel incat plata echipamentului neacordat in natura pe anul in curs sa fie realizata in rate lunare similar colegilor din politie. Va rugam sa va exprimati cu privire la aceasta propunere, cu precizarea ca politistii au posibilitatea sa-si achizitioneze individual echipament de la magazine specializate.

 

Comentarii  

0 #34 jilava 21-04-2015 14:33
pt ASAMA nu te supara dc sa te imprumuti de bani t
TU TE IMPRUMUTI DE TINUTA SI DACA ERA OBLIGATORIU SA DEA TINUTA SA NU DEA NICI UN BAN ATUNCI CE MAI FACEAI
Citat
0 #33 asama 20-04-2015 21:55
plastik
decat sa ne dea banii can vor ei..cred ce e mai bine si asa sa ne dea in fiecare luna. Vor fi niste bani pe care ii putem lua in considerare ca si un venit sigur. nu ne vom imprumuta de bani in speranta ca ..poate..ii vor aloca luna viitoare sau peste doua luni. stii doar ca zvonuri sunt multe in fiecare an. Consider asadar ca e mai bine sa se dea in fiecare luna pr ca astfel esti sigur ca ii vei lua. fiecare are necazurile lui.....cred ca acum imi dai dreptate
Citat
0 #32 finul Alecu 19-04-2015 12:42
D-le elev,un angajat se poate transfera de la o unitate la lata cand obtine acceptul de la cei doi manageri sau a ANP-ului.
Citat
0 #31 finul Alecu 19-04-2015 12:39
Eu propun ca echiparea sa se faca astfel: in primul an de echipare, sa primeasca toti tinuta, cu toate articolele ei; in anii urmatori,fiecar e sa solicite acele articole care ii trebuiesc si au uzura mai mare,gen camasi,pantofi. ...etc,iar banii ramasi din suma alocata ptr fiecare, sa-i primeasca la sfarsitul anului in curs.Daca romanul nu are haine sau tinuta sa nu este completa, sa i se retina din salariu suma primita necuvenit intrucat nu s-a echipat regulamentar si sa primeasca de acei bani,hainele lipsa.Ei, ce ziceti baieti si fete?
Citat
0 #30 Plastik 19-04-2015 12:26
Pentru Elev
Nu exista un termen prevazut clar de vreun act normativ.
Sindicatele sunt pentru repartizarea elevilor in localitatile de provenienta insa nu se pot acoperi nevoile in mod echitabil al tuturor unitatilor.
Sunt sanse pe parcursul anului, avand in vedere ca fiecare unitate scoate periodic functii vacante sre a fi ocupate, sa ti se aprobe un astfel de transfer. Ti se poate aproba transferul si prin intermediul unei cereri care-si urmeaza cursul insa in general, motivul de reintregire al familiei sta cel mai bine in picioare.
Deci, nu exsta un termen prevazut !
Citat
0 #29 elev 18-04-2015 18:42
Cand se poate transfera un angajat de LA o imitate LA alta dupa cat timp
Citat
0 #28 Andrei 18-04-2015 11:18
Asta prevad si eu insa cand vor incepe solicitarile de tinuta, incepand cu luna in care se face lucrul asta, suma aferenta echipamentului se va retine la angajator pentru a plati producatorul. Oamenii trebuie sa ineleaga ca aceasta suma este destinata achizitiei de echipament.

Cel care spune ca vrea bluzon luna asta si depaseste transa lunara ca si cuantum, poate astepta luna viitoare sa-l cumpere cand voa intra si transa urmtoare. Sa nu fim ipocriti acum, sa cautam acul in caruta cu fan si sa inventam spete. e clar ca banii alocati tinutei pe principiul acordarii in ranse la salariu avantajeaza mai mutl decat pana acum. In felul asta nu ne vom mai inregitra cu restante la acest capitol si nici nu ne va mai obseda intrebarea: "cand se dau banii pe tinuta ?"
Citat
0 #27 jilava 18-04-2015 11:04
aveti dreptate domnule Presedinte cu solicitarile de tinuta
bani vor fi cheltuiti si tinuta.........
Citat
0 #26 Ștefan Teoroc 18-04-2015 10:43
Suntem toti constienti ca va fi perceputa doar ca o crestere de salariu, nu ca bani din care se face echiparea? Nu va mai fi de asteptat nicio restanta, nicio echipare, nicio alta suma. Dupa ce ne vom obisnui cu aceste salarii marite, vor incepe solicitarile de tinuta, parca vad...
Citat
0 #25 cristian 18-04-2015 08:25
ar fi bine sa ne bage in salar bani ptr echipament lunar
Citat
0 #24 Plastik 17-04-2015 07:33
Asama,
Ideea e ca nu-ti cumperi cate un bluzon in fiecare luna. Si in luna in care cumperi un aricol mai ieftin decat banii pe care-i primesti, ce faci ? Restul ii pui deoparte ? :)

Realist...cat de dezastruoasa este tinuta asta noua ? Fa-ne sa intelegem un pic. Ce nu-ti place ?
Citat
0 #23 Pop Daniel 16-04-2015 20:04
Deja ne pare rau dupa vechea tinuta,era de calitate mai buna.
Citat
0 #22 aciduzzu 16-04-2015 09:54
Plata echipamentului in transe lunare ar presupune si achizitionarea articolelor tot in transe,nu ?Nu pot cumpara intr-o luna un bluzon fara maneci pentru ca suma lunara nu-mi permite sa-l achizitionez integral fara o eventuala completare din bugetul propriu !Nu cred ca e o abordare corecta !
Citat
0 #21 asama 15-04-2015 10:38
da. este o idee buna cu plata echipamentului in rate lunare. dar ar trebui pus bine la punct cadrul de desfasurare astfel incat si la anul sa se realizeze macar la fel dar fara presiuni din partea noastra. zic eu...poate ar fi bine semnat un acord sau un angajament ..ceva...pentru eliminarea tuturor incertitudinilo r.
Citat
0 #20 realist 15-04-2015 10:23
pe bune,sunt dezastruoase tinutele ce le avem de vreo 15 ani incoace.Chiar nu se poate face nimic?Arata groaznic si sa nu mai pomenim de calitate...
Citat
0 #19 Razvan 15-04-2015 07:43
Tinuta de kkt ? Pe bune ? Materialul sipstop e de kkt ? Mai prietene, cu materialul asta din care ai tu confectionata tinuta s-au executat misiuni pri Afghanistan. Pentru tine e de kkt...inteleg.

Asteapta unii la cotitura toata ziulica. Se nimereste vreunul sa se implice ca hop pe el. Il devorati de viu in loc sa-l sprijiniti in initiativa. Considerati ca e un lucru sanatos ce fac acesti "unii" ?
Acolo unde sunt probleme de comunicare si unde nu ajunge informatia corecta catre voi, pueti accesa "la liber" acest site dar cu o conditie. Sa mai si cititi articolele de aici. Cred ca "unii" si-au facut o obisnuinta in a intra aici fara sa citeasca ci doar sa comenteze. Deci, citire-analiza- parere ! E simplu !
Citat
0 #18 Razvan 15-04-2015 07:35
Pe bune ? Iti cumperi tu tinuta de toti banii pe care-i primesti ? Haideti sa lasam ipocrizia la o parte si sa facem ce trebuie facut.
Tie oricum sa-ti dea banii Costi. A zis cineva ca nu-ti va da banii ? Anul asta vei primi tinuta de serviciu daca nu ai primit-o deja. De restul de bani ti-ai luat tinuta ? Sau iti vei lua si atunci cand ii vei primi lunar pe card ?
Citat
0 #17 costi iasi 14-04-2015 23:26
Sa de sabloanele tuturor firmelor care confectioneaza astfel de tinute, iar mie sa-mi dea banii. Cand am nevoie imi fac o comanda direct de la producator. Fiind mai multe firme, eu imi permit sa aleg de la cel care face cea mai buna calitate. Astfel cred ca am fi cu totii multumiti. Noi avem bani de echipament, dar si echipament, iar ei scapa de un ghimpe in coasta.
Citat
0 #16 lol 14-04-2015 22:34
Oare de ce nimeni nu recunoaste ca noua tinuta este de kkt oare pentru ca a fost ideea lui St.....vici?
Citat
0 #15 Adi P 14-04-2015 21:29
Hristos a inviat !!! Cred ca majoritatea colegilor ar fi de acord sa se achite cv echipamentului in rate lunare similar ca si la MAI ,insa sa se achite in rate lunare cv echipamentului pt anul in curs nu restante pt. anul trecut,sa se ajunga odata la zi si sa se plateasca lunara stfel si efortul bugetar ar fi mai mic,impartit pe 12 luni.
Citat
0 #14 finul Alecu 14-04-2015 17:51
Dom' Presedinte,sa nu va fie cu suparare,dar daca ne dau toti banii restanti pe uniforma,au dreptul sa ne ceara sa avem uniforma, cu toate articolele care o compun?Sau pot sa imbrac niste blugi negri si adidasi,in loc de pantofi? Bine,pantofii de vara,seamana cu bocancii,adica au talpa groasa,iar gaurelele sunt "false", nu mai trec si in interior!Eu am facut iarna cu ei!
Dom' Presedinte,eu zic sa primim banii toti,intr-o singura transa,la sfarsitul anului in curs,ca daca ii da lunar,nu stiu ce e in plus si pe urma imi vine sa cer bani de uniforma!
Dom, Presedinte,da' ati scos si codul ala? Ptiuu,asta da noutate! Adevarata democratie,nu scrii tu nici adresa de email,ca dincolo,la Print!!!!!
Citat
0 #13 marian 14-04-2015 17:45
cine tine cont de exprimarea noastra?sau pe cine intereseaza ce postam aici?
Citat
0 #12 Ștefan Teoroc 14-04-2015 16:07
Razvan 14:35
Asta am spus si eu
Citat
0 #11 Ciprian 14-04-2015 16:05
De acord !!! O idee excelentă cu plata echipamentului in rate lunare ,numai de s-ar pune in practică... Cam greu de crezut totuși, "Ca la noi la nimeni! "
Citat
0 #10 Razvan 14-04-2015 14:35
Stefan,
Din cate stiu, nici norma de hrana nu se impoziteaza. Dupa ce-ti retine toate darile + impozitul, se adauga norma de hrana si 12 B .
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Ștefan Teoroc 28.06.2017 11:53
    azi se achita la jilava / intarziere pe IT-financiar

    Read more...

     
  • jilava 28.06.2017 11:38
    La noi se mai dau diferentele pe aprilie si mai ? Nimeni nu ne lamureste ...

    Read more...

     
  • Titkov 28.06.2017 11:32
    Se acorda doar celor care muncesc efectiv in ziua de 29 iunie?din text ...

    Read more...

     
  • Eugen Fîntînă 28.06.2017 09:08
    Scuze. A fost o eroare tehnica. Sper ca acum totul este Ok. Multumim pentru ...

    Read more...

     
  • offtopic 28.06.2017 04:10
    offtopic, de ce nu mai putem adauga comentarii la sectiunea ,,salarizare,,?

    Read more...

Google AdS