www.snlp.ro Web analytics

Ordinul comun privind aprobarea metodologiei dosarului de pensionare – publicat in Monitorul Oficial al Romaniei

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 19 februarie 2016 a fost publicat  Ordinul comun MApN / MAI / SRI cu numerele M24 din 15.01.2016 / 30 din 12.02.2016 / 8147 din 12.02.2016 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare. Ordinul  comun a fost emis  în aplicarea art. 62 alin. 3 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare.

Asa cum se stie Legea nr. 223/2015 a fost modificata prin OUG 57/2015 care la acest moment se afla in procesul legislativ de aprobare prin lege la nivelul Parlamentului Romaniei. Pana in prezent proiectul de lege a primit un aviz favorabil (Comisia de munca) si unul nefavorabil (Comisia de aparare) in Senatul Romaniei (prima camera sesizata). Ramane de vazut care va fi parcursul proiectului pana la adoptarea in Camera deputatilor (camera decizionala).

Ordinul publicat astazi, care reglementeaza metodologia de intocmire a dosarului se va aplica si personalului din penitenciare in baza Protocolului care se va incheia in cel mai scurt timp de ANP cu MAI. Urmeaza publicarea ordinului privind recalcularea pensiei.

Click pe imagine pentru ordinul complet (varianta pdf completa).

Captura de ecran din 2016.02.22 la 17.51.34

19 COMMENTS

  1. #14 1892
    Si cine vrei sa se opuna ANP, daca toti sunt o apa si-un pamant?
    Cel care se opune cu adrese este numit frustrat, inadaptat, marginalizat!
    Este acuzat ca nu face parte din echipa 🙂

  2. [quote name=”Ștefan Teoroc”]Ionel / mai trebuie putina rabdare / se centralizeaza inca datele / inclin sa cred ca de la noi veti afla primele informatii :)[/quote]
    Multumesc!

  3. D-le Teoroc, buna ziua, daca nu ma insel prevederile OG 57 nu pot fi aplicate in cazul nostru deoarece inca se afla in discutii cu amendamente pe la camera deputatilor ( a trecut cu aviz negativ de camera senatului )sau este pe drum ( lung ) spre aceasta institutie .. asa ca nu se stie concret nimic ..

  4. Tot ceea ce este exclus apare in L223 modificata prin OUG 57. Restul se include. Care anume prevedere indica faptul ca nu se includ?

  5. Sa inteleg ca s-a lamurit ce sporuri intra in categoria „sporuri permanente” ?
    – 50% si 75% – sunt incluse in aceasta categorie?
    – Daca da unde anume se stipuleaza acest lucru?

  6. Cam are dreptate Niku !
    Participi la un concurs pentru o functie de comanda, te declara necorespunzator a o ocupa dar te imputerniceste pe aceeasi functie sau chiar pe o functie mai mare decat cea pe care vroiai sa o ocupi prin concurs si ai fost respins.
    Sistemul se confrunta cu o lipsa acuta de personal in care sa se fi investit profesional in ultimul timp. ANP ar trebui sa-si asume cu varf si indesat situatia asta pentru ca este singura entitate care a promovat oameni aproape intr-un stil trepanat. Au admis oameni pe functii de comanda in operativ dintre cei care nu au deschis in viata lor o usa unui detinut, oameni care nu au avut vreodata in viata lor un contact direct cu vreun detinut sau care sa se confrunte cu multitudinea de spete create de catre detinuti. Din bucatar l-au facut sef sectie, din lucrator la achizitii l-au facut sef tura si ce e mai tare, din sofer l-au facut director de unitate (vezi cazul Stanciu – Targsor). In schimb, celor care meritau sa ocupe aceste functii li se incarca fisele de post cu atributii inclusiv de comanda si anexe la acestea.
    Fata de chestiunile astea, am un mesaj pentru anp: v-ati (edtat) daca toti oamenii care-si asuma gratuit functii de comanda si atributii esentiale pentru unitati ar renunta sa mai semneze anexe sau fise de post care exced atributiilor functiei pe care o ocupa in stat. Si credeti-ma ca asta ar trebui sa se intample. Pentru a pune odata pentru totdeauna punct unei abordari desucheate a ANP !

  7. #8 Ștefan Teoroc
    Traiasca imputernicirile incapabililor care nu pot ocupa postul prin concurs!
    Esti declarat respins sau nu te prezinti la concurs, dar esti imputernicit pe acea functie sau una superioara si mai beneficiezi si de o majorare de 50% a salariului, ca , vezi doamne, indeplinesti o functie superioara celei din statul de organizare!
    HOTIE PE FATA!

  8. #5 Ștefan Teoroc
    Daca eram sigur, nu mai intrebam.
    Nu vi se pare logic? Ca nu am facut-o doar ca sa ma aflu in treaba!

  9. Ionel / mai trebuie putina rabdare / se centralizeaza inca datele / inclin sa cred ca de la noi veti afla primele informatii 🙂

  10. Avem legi, avem OMJ ,avem Ordin, dar toate se interpreteaza dupa bunul plac!!!Asta ne este soarta.

  11. „fiecare cu ce-l doare” 😆 . Aveti idee domnule presedinte, cand vom avea un calendar al concursurilor pentru ocuparea mult trambitatelor posturi deja finantate?

  12. Perioadele de imputernicire se iau in calcul fara probleme. Imputernicirea nu este o improvizatie, ea e prevazuta de statut si modifica raportul de serviciu schimband atributii si salarizare. Salariul de functie sau „al functiei de baza” este rezultatul inmultirii dintre coeficientul de ierarhizare si VRS (valoarea de referinta sectoriala adica 190 lei, inca neschimbata). Si noul coeficient si indemnizatia de comanda sau alte drepturi de natura salariala intra in calcul in mod corespunzator.

  13. @posibil pensionarul – daca in fisa de venituri se trece salariul functiei de baza, iar salariul de comanda ar fi calculat la acesta ar fi gresit? pt ca totusi si salariul de comanda este un drept salarial folosit la baza de calcul, pe care omul l-a incasat in cele 6 luni

  14. I-mi cer scuze pentru insistenta. Am discutat cu cineva si-mi spune ca la art 28 unde scrie ,,Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate” functia de baza este de fapt cea din statul de functii, deci o perioada de imputernicire nu poate fi folosita ca baza de calcul, aceasta fiind o functie exercitata in acea perioada de 6 luni nu cea de baza din statul de functii.

  15. Tot ce e drept salarial sau de natura salariala intra, inclusiv majorarile de 50% si 75%. Din pacate nu intra norma de hrana ca si componenta a salariului. Studiati Legea 223/2015 si OUG 57/2015. Este explicata baza de calcul in detaliu.

  16. Frate dar pana la urma ce componente din salariu brut și din sporuri intra la calculul pensie…?e data prea alambicat sa nu ne trezim cu surprize neplacute.

  17. [quote name=”Stoica Florin”]Tot SNLP primul la informari relevante… 🙂
    Acum vom vedea impactul Legii 223 cu privire la cererile colegilor care doresc sa se pensioneze.
    Domnule director general urgentati procedura de concurs pentru ocuparea celor 1005 posturi vacante si la acest moment bugetate.[/quote]
    La Jilava nu se practica asigurarea VIITORULUI.

  18. Domnule Teoroc am si eu o intrebare, daca-mi puteti spune cu siguranta daca o perioada de imputernicire poate fi folosita ca baza de calcul la pensie avand in vedere ca la art 28 care modifica legea 223 se face referire la functia de baza nu cea exerrcitata. functia de baza fiind cea din stat.

  19. Tot SNLP primul la informari relevante… 🙂
    Acum vom vedea impactul Legii 223 cu privire la cererile colegilor care doresc sa se pensioneze.
    Domnule director general urgentati procedura de concurs pentru ocuparea celor 1005 posturi vacante si la acest moment bugetate.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)