www.snlp.ro Web analytics

Consiliu ANP – 24 octombrie: majorari, imputerniciri si ceva mutari

up to 50Consiliul de conducere ANP din 24 octombrie a fost condus de DGA Marian Dobrica in lipsa DG Marius Vulpe aflat la conferinta ICPA care se desfasoara pe parcursul intregii saptamani curente in Bucuresti, cu participare de varf din sistemul penitenciar romanesc dar si din alte sistem la nivel mondial.

Ca si aspecte atipice remarcam o suprasaturare cu dezbateri pe acordarea de majorari de 50% pe ultimul trimestru din 2016, la nivel de management unitati si in aparatul central, durata acestui punct de pe ordinea de zi fiind de aproape… 5 ore! S-a uzat din plin de sintagma „pana la” care precede procentul de 50% de majorare, in ordinul de ministru corespunzator, astfel incat multi dintre managerii unitatilor fie au fost ocoliti de majorari fie au primit procente mai mici de 50%.

Nu vom intra in amanunte care privesc motivele unor decizii insa vom preciza ca s-a tinut cont de motivarile de la nivel de unitati si au fost penalizati cei care au abuzat de formalism fara sa evidentieze lucrari cu adevarat de exceptie, precum si cei care coordoneaza unitati de unde au fost returnate la bugetul de stat (sau mai precis in bugetul MJ), in vederea rectificarii, sume necheltuite din fondurile alocate pa acest an.

S-a mai urmarit evitarea acordarii „cu repetitie” trimestru dupa trimestru acelorasi persoane insa nu exista reguli clare in acest sens, fiind necesara o discutie mai aprofundata sindicate/ANP in incercarea stabilirii unor reguli decente si rezonabile in acordarea acestui drept de natura salariala.

Dupa 5 ore de sedinta pe tema majorarilor si inca ceva timp alocat imputernicirilor, nu a mai ramas cine stie ce din program pentru alte probleme astfel incat nu avem mare lucru de oferit mai ales in lipsa DG ANP, cu exceptia unor mutari analizate, insa asta nu tine in loc agenda pe care deja ne-am setat-o pentru perioada urmatoare si cu privire la care vom incepe sa dam detalii in scurt timp.

Prin urmare, cu o intarziere ceva mai mica decat ne obisnuisem deja, in perioada urmatoare se vor produce sedinte in unitati pentru distribuirea majorarilor repartizare numeric de ANP in teritoriu conform OMJ 820/C/2015. Aveti mai jos tabelele cu majorari, imputerniciri (lasam tabelul cu majorari in format excel avand mai multe pagini cu detalii complete privind majorarile acordate si procentele distribuite) si mutari:

 

23 COMMENTS

  1. Salut. Practic nu exista nicio restrictie sau limitare in planul mutarilor. Opinez ca este bine sa dati drumul la solicitari. in functie de ceea ce se centralizeaza la ANP se dau avizele in sedinta de CC ANP, mai nou

  2. Bună ziua , domnule Teoroc,cu o întrebare vin în întâmpinarea dumneavoastra; Va mai exista anul acesta vreo ședința de mutari, și dacă a cam care ar fi data limita pentru depunerea cererilor.
    Aștept un răspuns din partea dumneavoastră, cu deosebiți stima și considerație.

  3. Pai,atunci modificați statutul,procedura așa cum au făcut si celelalte instituții in favoarea propriilor angajați.Toți cei care se afla in situațiile prezentate de mine,si sunt foarte muti,așteaptă sa fie sprijiniți de sindicat si sa li se facă dreptate, nu sa fie exploatați de sistem,si batjocoriți pe la testari.V-am dat un exemplu cu institutiile care au facut-o deja,exista un precedent si pana la urma orice lege,hg,omj se poate schimba ațâța timp cat se spune adevărul,realitatea in care se afla acești oameni,chiar daca nu e usor.Insa oamenii s-au saturat sa vada cum de teama unor demersuri deloc usoare cum ar fi acesta,se renunta pe considerentul ca avem o procedura si cu asta basta,de ce sa i ajutam,de ce sa ne legam la cap.Poate un prim pas l-ați putea face la prima întâlnire cu conducerea ANP si sa supuneți atenției acesteia solicitarile si problema prezentata.Daca nu exista voința atunci conducerea ANP sa fie determinata sa dispună ca in cel mai scurt timp sa se faca o statistica in unitati,sa se vada cati agenti se afla in situatiile prezentate si va asigur ca sunt cel puțin o suta,iar ulterior daca ANP refuza sa i sprijine atunci sa dispună , sa nu mai fie pusi sa suplinească funcțiile arătate in comentariul anterior.Ar fi si alte lucruri care s-au lăsat la o parte si zac pe undeva printr-un sertar,cum ar fi polițist de penitenciare,Politie Penitenciara.Sa revin puțin la situația agenților,cred ca cel mai corect ar fi daca tot sau preluat modele din lumea civilizata si sa fie propusa desființarea celor doua corpuri ale agenților si ofițerilor si sa se numească toți ofițeri, sa rămână un singur corp,împărțit pe categorii in funcție de responsabilități si se eliminau toate discriminările si fiecare era plătit in funcție de ce isi asuma si muncește,adică așa cum e corect si normal.

  4. dar nu avem aceasta modalitate reglementata in statut / exista institutia trecerii agentilor in corpul ofiterilor dar si aceasta presupune o procedura de ocupare a posturilor respective

  5. inteleg ca va referiti cumva la propunerea de transformare a unor posturi de agent in posturi de ofiter ca si modalitate de avansare in cariera?

  6. Domnule Teoroc,aceasta perioada cu toată nebunia aceasta a concursurilor,se pare ca nu e va reușii ocuparea multor posturi atât de agenți cat si ofițeri.Am văzut ca ați încercat sa coborâți nota minima de la 7 la 6,lucru foarte bun la criza de personal cu care ne confruntam. Putea sa fie liniștit nota 5 ,insa după cum am observat cu totii noi întotdeauna vrem sa fim mai catolici decât papa si inventam fel de fel de proceduri stufoase, complicate.Nu stiu de ce sindicatul nu a încercat sa vina in sprijinul colegilor agenți care de ani de zile au studiile necesare,au demonstrat practic prin munca de zi cu zi ca sunt foarte buni profesioniști,suplinind funcții de ofițeri(șefi tura,șefi birouri-evidenta,resurse,educație, o sumedenie de agenți educatori care de la ca începutul carierei fac munca de ofițeri specialiști,susțin programe educative,agenți care fac pe asistenții sociali,si exemplele sunt foarte multe.Toți aceștia au studiile necesare,sistemul se folosește de ei de atâția ani insa acum când e aceasta criza majora de personal,exista o oportunitate unica in ultimii 15 ani,sindicatul pe lângă masurile privind scăderea notei la minim 6,si reducerea termenelor pentru angajare in sistem,sa preia un model care a mai fost aplicat si in alte instituții bugetare,gen administrație publica.Ei când s-au confruntat cu criza de personal ptr. ca le plecau oamenii in privat,au venit in sprijinul angajaților fideli care erau încadrați pe posturi de specialiști cu studii medii,au modificat legislația si au transformat acele posturi in posturi cu studii superioare,acordandu-le angajaților un termen de 5 ani sa își termine studiile.Acest model trebuia preluat si susținut de sindicat in sprijinul colegilor care deja au studii superioare si posturile suplinite de aceștia necesita aceste studii.Nu ei sa fie buni ca ani de zile sa suplinească acele posturi si când se mai duce la cate un concurs, acel agent pe un post de ofiter sa fie picat la psiho.Cel mai corect așa era ,demersuri făcute de către sindicat pentru transformarea acestor posturi din agenți in ofițeri.Sa se promoveze angajatii proprii cu prioritate si ce ramane scos la concurs extern.Ce ar trebui sa mai demonstreze un coleg care face acea meserie de ani de zile.Sa il punem sa învețe la 35-45 de ani sute de foi teorie inutila când el e as in practica de zi cu zi?Trebuia făcut un fel de examen proba practica ptr angajații din sistem care vor sa treacă in corpul ofiterilor daca tot vrem sa facem concursuri.Acum era momentul pentru un astfel de demers si cu argumente plauzibile.Cred ca ar trebuii sa analizați aceste propuneri si sa le susțineți.Aceasta este realitatea.Colegii agenți daca sunt buni de suplinit aceste funcții,este nevoie de ei pe acele functii pentru ca altfel nu ar fi pusi sa le suplineasca,atunci sa fie buni si la remunerație pe măsură si sa fie transformate acele posturi .E simplu si clar , sistemul se folosește de acești colegi,atunci tot sistemul să-și promoveze oamenii.Așa e corect!Sunt situații in care mai multi colegi fac aceeasi munca de ofițeri si se scoate la concurs un singur post,pe care il ocupa unul din colegi iar de a doua zi,un coleg va fi plătit ca ofițer iar colegii care fac aceeași munca zilnica ca si el,sa fie plătiți ca agenti.Probabil ca așa e corect din moment ce sindicatul nu încearcă sa le facă dreptate acestor colegi.Repet acum e momentul ca sindicatul sa faca aceste demersuri pentru acești colegi.Sper sa ne dați un răspuns cu privire la aceasta propunere.

  7. Dl teoroc la salariul din nov..luăm cei 10% si cele doua luni restante sau nu așteptăm răspuns multumesc

  8. [quote name=”Zifi”]O intrebare pertinenta, zic eu, totusi unde scrie ca directorii institutiilor si directorii ad.juncti trebuie sa ia mereu 50%?[/quote]

    ………………………………………………………………

    Daca nu sunt luati pe drept poate ar trebui sa-i restituie !!! Ce spuneti?Poate ar trebui sa aflam si noi, palmasii, care sunt principalele conditii pentru care se acorda 50% !!! Adica noi tragem ca sclavii (prostii) iar smecherii (nesimtitii) profita de munca noastra

  9. cei 5 % acordati anul acesta la pensie se vor primi de toti cei care se pensioneaza pana la 31.12.2016, cei 10 % acordati de la 01.08.2016 se vor calcula la pensie numai pentru lunile de dupa 01.08.2016 , deci , daca te pensionezi in octombrie si ti-ai ales ultimele 6 luni vei beneficia de august si septembrie cu aceasta majorare, daca nu, pentru o perioada anterioara nu primesti cei 10 % . Eu asa am inteles si cred ca am inteles bine.

  10. In 2009 salariul de merit se calcula raportat la SALARIUL LUNAR,la care se adaugau sporurile.Salariul lunar era de 700-800 de lei,vorbesc de subofiteri cu o vechime de peste 10 ani,iar salariul de merit era undeva la 130 de lei lunar.Acum salariul lunar este undeva intre 1100-1700 vorbesc in functie de vechime,iar salariul de merit ar trebui sa ajunga undeva in jurul sumei de 150-250 de lei.Repet este o parere pur personala si orientata in functie de acel salariu de merit care era acordat in anul 2009.Nicidecum de sume derizorii de 50,80 de lei asa cum se incearca sa se induca de anumiti insi”bine intentionati!”

  11. La modul de calcul al salariului de merit care sunt sansele sa interpreteze toate unitatile la fel – acus vine 10 noiembrie si noi nu stim modul de calcul sau ajungem ca politia sau jandarmeria sa primim 30 lei – logic valoarea salariului nu ar trebui sa fie mai mica decat cea acordata la nivelul anului 2009 conform ordonantei – minim –

  12. [quote name=”Constantin”]Oare ce lucrari de exceptie poate face un lucrător de pwnitenciare?oare inventează ceva nou ? benefic sistemului ? Nu cred , dar asta este o forma de favorizare a celor care se dau bine pe lîngă sefi.[/quote]
    Cred ca milionul de ore suplimentare, munca in conditii precare, munca la jumatate din efective ( ar trebui sa fim 20000 de angajati suntem 11000) sunt doar cateva exemple de eforturi ce pot fi considerate lucrari de exceptie. Daca un om face munca a cel putin doi fara prea mari sincope in activitate nu este ceva de exceptie?

  13. Domnilor din ANP daca tot faceti jocul unora pt a le creste imaginea, de ce nu veniti in unitati sa fiti carne de tun pt reprezentantii presei. Sa intelegem ca vreti sa fiti diplomati cu unii care au uitat sa dea datoria luata de la familia detinutului,care au refuzat sa faca evaluarile subordonatilor,care vin la lucru pe pofte. Asta se numeste deschidere din partea d-voasta domnilor directori generali?

  14. stie cineva marirea de 5% care s-a adaugat la pensii cind s-au marit salariile cu 10%si pensii 5% se va adauga si la calculu pensiei daca ies in luna decembrie

  15. Oare ce lucrari de exceptie poate face un lucrător de pwnitenciare?oare inventează ceva nou ? benefic sistemului ? Nu cred , dar asta este o forma de favorizare a celor care se dau bine pe lîngă sefi.

  16. De cand a venit dl Dobrica la ANP se acorda pana la 50%,asa stie domnia sa sa acorde,asa facea si la Slobozia,tot asa nu a acoedat drepturile privind decontarea medicamentelor si a lentilelor …si a ajuns DGA ???? Incep sa pricep ca sata inseamna tehnocratia..sa nu acorzi drepturile prevazute de lege,sa fortezi sa nu acorzi si tot asa… 😳

  17. O intrebare pertinenta, zic eu, totusi unde scrie ca directorii institutiilor si directorii ad.juncti trebuie sa ia mereu 50%?

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)