www.snlp.ro Web analytics

Made in DMRU ANP. Proiect suspect!

20110115 - Sinaia - Consiliu SNLP - 046Directia resurse umane din ANP impinge in fata Directia juridica la promovarea unui proiect suspect. Colegul Sorin Munteanu de la DCEAN ne consulta… dupa elaborarea proiectului, asa cum reiese din referatul de aprobare. Proiect suspect, moment al promovarii interesant, consultare formala, graba ciudata. Grija, domnule Iftinca, nu dormim! Ba dimpotriva, devenim din ce in ce mai atenti la miscarile domniei voastre, mai ales ca este o perioada incarcata de concursuri, reorganizari si… politizari.

UPDATE: reactie ANP

Pozitie SNLP

Nr 177/SNLP/25.10.2012

Catre
DCEAN ANP

Urmare transmiterii proiectului de ordin atasat, care in referatul de aprobare include o mentiune ce sugereaza formalismul si inutilitatea inaintarii proiectului catre organizatiile sindicale ulterior finalizarii procesului de elaborare („Menţionăm că după elaborarea prezentului proiect au fost consultate organizaţiile sindicale reprezentative”), va solicitam sa clarificati urmatoarele apecte:
  1. initiatorul proiectului este DCEAN sau DMRU ANP?
  2. cand si cine  a observat disfunctionalitatile ordinului in vigoare privind ordinea probelor de concurs, eliminatorii sau nu, precum si prin ce modalitati si cui a semnalat aceste aspecte?
  3. este normal sa se procedeze la initierea unui ordin care reglementeaza concursurile, exact in timpul derularii unor proceduri de concursuri?
  4. daca ordinul se va aproba peste 5 zile, cum veti proceda, continuati procedura aflata in derulare conform regulilor vechi, incalcand un ordin in vigoare sau schimbati regulile in timpul procedurii?
  5. care sunt estimarea si motivarea dvs privind oportunitatea modificarii ordinului intr-un anumit termen si care este acel termen?
Cu stima
Stefan Teoroc
Presedinte SNLP


REFERAT DE APROBARE

 

După intrarea în vigoare  a Ordinului ministrului justiţiei  nr. 2478/C din 12 octombrie 2010  privind aprobarea Regulamentului privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor

pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, Direcţia Management Resurse Umane a verificat  modul de implementare a acestuia în unităţile penitenciare  organizatoare de concursuri. Concomitent cu concluziile desprinse în urma verificării, au fost stabilite  câteva propuneri de îmbunătăţire a procedurii de concurs, transpuse într-un  plan de măsuri, aprobat de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Dată fiind necesitatea implementării acestor măsuri, vă prezentăm în continuare propunerile de modificare a ordinului menţionat, după cum urmează:

1. La art. 32 alin. (1) din prezentul ordin, propunem schimbarea cronologiei probelor eliminatorii, astfel încât proba de interviu să fie ultima probă eliminatorie – având în vedere faptul că, interviul este o probă complexă şi cu durată de timp mai mare de desfăşurare, motiv pentru care ar fi indicat ca această probă să se desfăşoare după proba/probele practice.

Astfel, respectivul alineat va avea următorul cuprins:

„(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs susţin, după caz, următoarele probe de concurs, ce se derulează cronologic, astfel:

           a) proba sportivă, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

           b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

           c) proba practică de verificare a aptitudinilor necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

          d) interviul, obligatoriu pentru toate funcţiile scoase la concurs;

          e) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor teoretice, obligatoriu pentru toate funcţiile scoase la concurs.”

   2. La art. 42 din prezentul ordin, propunem modificarea acestuia în sensul că, afişarea rezultatelor finale să se efectueze de către comisia de soluţionare a contestaţilor, fiind vorba doar de o centralizare de date. De asemenea, întrucât în varianta iniţială a ordinului menţionat mai sus, nu exista prevăzută situaţia stabilirii rezultatelor finale în cazul în care nu erau depuse contestaţii, dorim introducerea unui nou aliniat, din care să rezulte că preşedintele comisiei de concurs va avea obligaţia de a informa rezultatele finale.

 Astfel, respectivul articol va avea următorul cuprins:

 „(1) Pe baza rezultatelor contestaţiilor, preşedintele comisiei de soluţionarea contestaţilor dispune întocmirea procesului-verbal cu rezultatele finale ale concursului, pe unităţi şi categorii de posturi, în conformitate cu dispoziţiile art. 39 alin. (5); procesul-verbal se semnează pe fiecare pagină de preşedintele şi membrii comisiei de soluţionarea contestaţiilor.

    (2) Dacă nu sunt depuse contestaţii, rezultatele finale sunt cele stabilite conform procesului-verbal emis cu ocazia afişării rezultatelor la proba scrisă. În acest caz, se va emite o notă semnată de secretarul şi  preşedintele comisiei de concurs. 

    (3) Rezultatele finale ale concursului sau nota, se afişează la avizierul unităţii organizatoare, al unităţilor care au scos posturi la concurs, precum şi pe site-ul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în cel mult două zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor la contestaţii”, respectiv de la data expirării termenului de depunere a contestaţilor.

Menţionăm că după elaborarea prezentului proiect au fost consultate organizaţiile sindicale reprezentative.

Faţă de cele prezentate mai sus, vă înaintăm proiectul de ordin privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului justiţiei nr. 2478/C din 12 octombrie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, pe care, dacă sunteţi de acord, vă rugăm să îl aprobaţi.

Document atasate:

48 COMMENTS

  1. Dle Iftinca ti-a cazut guvernul,ma intreb cat mai stai pe acolo,se strage latul,cu aceasta propunere crezi ca te mai tii de scaun,gresesti dle.

  2. Sofocle,
    Se pare ca nu esti atent la ce se scrie. 🙂 In fine, procesele de intentie si jignirile gratuite nu si au rostul daca vrei sa fii civilizat.

    STEFAN, ai primit raspuns de la Muntean cu privire la acel aspect legat de nr. de inreg. al acelor adrese ?

  3. Mai Alecule si Sakalule etc,aceasta este marea problema a sistemului si a ROESPES frate?Ma faceti sa rad ,cred ca voi nu aveti ce face si cautati motiv de a scrie pe aici si de a emana comentarii „inteligente”!!Iauzi domnule marea discriminare dintre cele doua sectoare,ca nu este pprevazut special ca si cei din administrativ sa se supuna testului cu alcooltestul,in prezent toti o fac daca li se solicita,exagerati si vedeti numai discriminari,de aceea merge sistemul cum merge ca si altii privesc lucrurile ca voi si vor sa moara si capra vecinului,sunteti patetici! 😳 😳 😳

  4. Dom Stefan,sint de acord aici! Cu d-nul Sakalul,nu!Domnia sa foloseste o teorie veche,inadmisibila aici-unitatea in diversitate.Dinsul scrie despre doua sectoare diferite ,care au acelasi statut :zzz Referitor la art 3…ori se scoate ori se introduce aplicarea lui la intreg personalul.

  5. Alecule, daca vrei o parere clara, absolut toate actele normative in vigoare trebuie modificate! Nu degeaba ti-am dat o lista. Problema este ca ne-am dispersat eforturile in 50 de directii si este imposibil ca toate sa iasa excelent.

  6. O deductie foarte corecta.
    Desi nu pare o problema faptul ca se sufla in nu stiu ce fiola – la mine in unitate nu exista o asemenea practica pentru schimburile operative -, trebuie sa intelegem ca speicificul fiecarei misiuni impune restrictii particulare care, in fond, unele dintre acestea sunt valabile pentru intreg personalul.

    Parerea mea e ca nu este foarte sanatos a pune in balanta munca operativului cu cea a administrativului. Unicitatea si diversitatea responsabilitatilor fac ca aceste doua sectoare sa fie diferite. Haideti sa ne axam punctual pe probleme ce tin de un anumit sector, cu puncte slabe si tari pentru fiecare in parte. Doar particularizand putem deduce concluzii pertinente. Altfel ne vom zbate intr-un amalgam de interpretari.

    BUN !!!
    Intrebarea este: Ce trebuie modificat la acest articol 3 si cum ar trebui sa sune el ? Te rog Finule…

  7. Nu asta e problema cea mai grava,dar in functie de rezolvarea ei se pot rezolva si celelalte,astfel:
    1)Rsld(ROESPES-ul) contine prevederi numai ptr personalul ce executa misiuni de p,e,s,ori ,adm si evidenta sint exceptate
    2)Niciunul din actele normative invocate de tine nu contine prevederi referitoare la obligatia de a se supune testarii in vederea evidentierii alcoolemiei (cu exceptia a ceea ce am mentionat eu)
    Daca legea nu prevede ceva,o obligatie ,ea nu exista.Prin extrapolare,cond auto este obligat sa se supuna testarii alcooloscopice,in caz contrar, se prevad sanctiuni.Cei care executa misiuni de p,e,s,sint obligati sa se supuna testarii,acesta fiind singurul act normativ ce prevede acest lucru.Nu gasim alte acte normative care sa prevada aceasta obligatie ptr restul personalului.Deci,ptr restul personalului nu exista obligatia de a se supune testarii alcootestice.
    3) Putem vorbi de o discriminare negativa
    4)Fisa postului se intocmeste dupa (in concordanta) cu actele normative in vigoare.
    Inca o data doresc sa arat ca inclusiv ROESPES-ul trebuie modificat.Si cite mai am de scris despre el!!!!!!

  8. Nu inteleg exact de ce spui ca te ironizez. Nu am glumit nicio secunda. Am intrebat sincer. Habar n-am ce e Rsld. Dar mi-am dat seama prin deductie. Te incapatanezi sa vezi atacuri unde nu sunt. Calm!

    Daca un regulament se refera la o parte din personal privind anumite obligatii, nu se deduce ca restul personalului nu are aceleasi obligatii, daca acestea se regasesc in alte acte normative (statut, cod deontologic, etc), cu atat mai mult cu cat regulile (ROESPES, Plan paza, fise post etc) vizeaza tot personalul in prevederile privind accesul.

  9. Da,la aia ma refer.Eu vorbesc serios si tu ma ironizezi.Voiam sa spun ca este discriminatoriu acel art 3.El contine obligatii ptr cei de la operativ,mai putin evidenta

  10. Hai, lasati tachinarile, va rog eu! Alecule, ce inseamna Rsld? Nu cred ca sunt la curent cu prescurtarea. La asta te referi?
    ORDIN Nr. 1676/C din 24 iunie 2010
    pentru aprobarea Regulamentului privind siguranţa locurilor de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor*)
    EMITENT: MINISTERUL JUSTIŢIEI
    PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 523 bis din 27 iulie 2010

    Art 3 este cu obligatii pentru cei care executa misiuni de p, e, si s.

  11. Sa inteleg ca ptr cei de la adm nu este obligatia de control asupra cconcentratiei bachice din aerul expirat? Adica poate sa bea omul un paharel,doua sau cit poate duce,numai sa vina la serviciu?
    Eu ,de la operativ,NET,ca ma testeaza…!
    Uite ,si asta poate fi o cauza de a ne diferentia la CO suplimentar 😀 😉

  12. Hai bre,sacalule..si eu care credeam ca sint „in plus”! De matale ce spui?Te „cunosc de undeva”(nu de la A1) ca esti tareee… modest! :-*

  13. Ajuta-ne cu art 3 din Rsld sa fie ptr toti fpss-ii,adica si ptr aia cu statut f special.Ai vazut ce-a facut un mare om?Pe timpul domniei sale s-a dat o lege(OMJ) prin care se eliminau retroactiv toate micile deosebiri,ce dainuiau cu dreptate din evul mediu(vorba cuiva) intre unii si altii.Ba mai mult,s-a gindit cineva ,ca ei sa recupereze putin mai mult din pierderi! Ce zici?

  14. Ufff…Alecule ! Le arunci intr-un amalgam pe toate odata ! Ia-o incet si punctual pe fiecare proiect. Reforma are nevoie de tine !

  15. Stai usor, nu ti-am dat o lista pentru analizat ci doar o parte din agenda / este vorba despre proiecte aflate in diferite stadii (elaborare, modificare, intentii de modificare) si care fac obiectul unei corespondente cu ANP, inclusiv ca rezultat al Acordului pe transparenta care obliga ANP la consultare-informare / ai putintica rabdare sa pot posta ceva care sa merite dezbatut

  16. Sa inteleg ca doresti imbunatatirea deciziei cu repausul saptaminal?
    Ce spui de respectarea disciplinei de stat care la rindul ei este consolidata de RSLD? Stii ca RSLD este un fel de statut al celor de la operativ,completat cu L293?De ce? Contine si multe obligatii ale celor de la operativ;drepturile se regasesc in L293.Apropo,cei de la adm sint obligati sa se supuna testarii cu alcooltestul? Ce zici? Dupa aia o sa facem putin drept comparat intre fpss din operativ si cei de la adm.Ce zizi?Restul cu elaborarea bugetelor,casarea si decasarea..nu e ptr noi,fpss-ii.Gresesc?

  17. Am spus ca este doar o parte din capitolul proiecte / incerc astazi sa-ti dau ceva material chiar pe site 🙂

  18. Hai Finule, la treaba ! 😆
    Alege punctual dintre aceste proiecte si vino cu propuneri. Reforma sistemului are nevoie de tine !

  19. Pai…nu se regasesc propunerile noastre(ale mele) referitoare la :salarizare,vechime,Co suplimentar, spor de pericol,pensionare- diferentiate,speciale ptr cei din operativ(si in mod special de la schimburi);eliminarea diferentalor de coef de ierarhizare la operati.Ce zici?

  20. Daca vrei o lista succinta cu o parte din ceea ce avem ca proiect in diferite stadii, in acest moment:

    • Proiect OMJ privind metodologia de asigurare la cerere a consultantei juridice pentru functionarii publici cu statut special (iunie 2012) – este emis – aplicare

    • Proiect OMJ pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi schimbati, in cadrul aceleasi unitati, la cerere si numiti in alte functii prevazute cu acelasi coeficient de ierarhizare sau inferior (iulie 2012) – modificare

    • Proiect OMJ pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi mutati in alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare (iulie 2012) – modificare

    • Proiect OMJ privind trimiterea la cursuri de pregatire si perfectionare in strainatate, a functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, organizate sau finantate de Administratia Nationala a Penitenciarelor (martie 2012).

    • Proiect HG privind autorizarea ANP de a incheia contracte de achizitii prin leasing financiar pentru autospeciale destinate transportului detinutilor (iunie 2012).

    • Proiect OMJ pentru modificarea OMJ nr.1558/C/2009 privind admiterea la SNAP Tg. Ocna (aprilie 2012).

    • Proiectul de OMJ privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea in sistemul administratiei penitenciare a dispozitiilor Legii-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice (iunie 2012).

    • Proiect OMJ privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale penitenciarelor spital (martie 2012).

    • Proiect OUG pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (iunie 2012). – finantarea de la bugetul de stat a penitenciarelor spital

    • Proiect OMJ pentru aprobarea Instructiunilor privind scaderea din evidenta contabila a pagubelor produse prin calamitati naturale, asupra culturilor agricole si a pagubelor produse de epizootii, in unitatile subordonate A.N.P.(mai 2012).

    • Proiect pentru aprobarea Instructiunilor privind desfasurarea activitatii de productie bugetara in unitatile subordonate (iunie 2012).

    • Proiect de modificare a Legii nr.293 privind statutul functionarilor publici cu statut special.

    • Proiect decizie repartizarea locuintelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor – Aparat Central.

    • Proiect acordul colectiv (decembrie 2011).

    • Proiect HG privind ocuparea posturilor vacante din sistemul sanitar.

    • Proiectul de decizie pentru stabilirea normelor metodologice privind drepturile de transport ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

    • Proiect HG privind asigurarile de viata, sanatate si bunuri ale functionarilor publici cu statut special (noiembrie 2011).

    • Proiect HG pentru modificarea si completarea HG nr.1996/2004 privind conditiile de acordare in mod gratuit a asistentei medicale si psihologice, a medicamentelor si a protezelor pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

    • Proiect procedura decontare asistenta medicala, medicamente, proteze, dispozitive medicale, functionarilor publici cu statut special din sistemul penitenciar.

    • Proiect OMJ pentru stabilirea sporului CFP si a sporului pentru activitati cu fonduri comunitare.

    • Proiect al regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de penitenciare.

    • Proiect OMJ privind mutarea si schimbarea din functie a functionarilor publici cu statut special (iunie 2012).

    • Proiect regulament privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si din unitatile subordinate aprobat prin OMJ nr.2856/2004.

    • Proiect decizie privind munca suplimentara, munca in sarbatori legale si munca in repaus saptamanal.

    • Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.62/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.

    Proiect modificare Codul Muncii – initiativa BNS

    Proiect modificare spor TBC – de pus pe rol proces in caz de emitere

    etc

  21. Subiecte de dezbatere sint multe si toate importante.Trebuie sa avem in vedere si proiectul cu evaluarea,care contine multe abuzuri.Este ,iarasi importanta si modificarea regulamentului privind sig LD.Cel puti la partea de paza …e catastrofa!

  22. Am redirectionat observatia ta catre Sorin Munteanu. Voi posta raspunsul. Merci de vigilenta

  23. STEFAN !!!
    Cum este posibil ca doua adrese transmise in date diferite sa aiba acelasi numar de inregistrare ? DMRU, in acest „up-date” afirma ca a existat un Plan de masuri aprobat printr-o adresa nr. 43582 in data de 09.08.2012, adresa transmisa de DMRU si adresa cu acelasi numar de inregistrare, 43582, dar din data de 22.10.2012, transmisa de DCEAN, in care bineinteles se justifica ca ar fi consultat sindicatele si ar exista un termen, 5 noiembrie, pentru propuneri !

    Astia chiar ne considera idioti ? Personal, sper sa nu-mi scape ceva ! Dar dupa cum suna acest „up-date” al ANP-ului, este clar ca se incearca un soi de manipulare prin folosirea unui text „destept”.

    Un punct de vedere, se poate ?

  24. [quote name=”Madalin”]Personal cred ca proba interviului este ineficienta intrucat acolo se fac „rasturnari de situatii”! La concursurile pentru functii unde participa ofiteri si agenti acestia din urma sunt discriminati sau dezavantajati! Spun acest lucru pentru ca am participat la un astfel de concurs, am trecut toate probele si cu toate ca ramasesem singur pe acea functie intrucat ceilalti concurenti au picat examenul scris, am fost respins la un interviu de „rahat” care a durat fix 3 minute! Cred ca treburile erau aranjate si acea functie trebuia ocupata de alta persoana!
    Acest interviu este tare dubios in acest sistem! Cred ca alt criteriu de departajare a concurentilor ar fi mult mai eficient si ar inlatura orice dubiu!
    Transparenta nu prea exista in cadrul concursurilor ANP![/quote]

    Stimate domn, acele interviuri aparțin erei dumitrașcianiste, vremuri despre care nu vrem să ne aducem aminte. Atunci s-a inventat redistribuirea, adică firmituri pentru cei care au fost șuntați. Despre transparență, ce sămai vorbim, găsiți dumneavoastă o instituție care are mai mare transparență în privința concursurilor.

  25. Personal cred ca proba interviului este ineficienta intrucat acolo se fac „rasturnari de situatii”! La concursurile pentru functii unde participa ofiteri si agenti acestia din urma sunt discriminati sau dezavantajati! Spun acest lucru pentru ca am participat la un astfel de concurs, am trecut toate probele si cu toate ca ramasesem singur pe acea functie intrucat ceilalti concurenti au picat examenul scris, am fost respins la un interviu de „rahat” care a durat fix 3 minute! Cred ca treburile erau aranjate si acea functie trebuia ocupata de alta persoana!
    Acest interviu este tare dubios in acest sistem! Cred ca alt criteriu de departajare a concurentilor ar fi mult mai eficient si ar inlatura orice dubiu!
    Transparenta nu prea exista in cadrul concursurilor ANP!

  26. Problema noastră cea mai mare este de fapt lipsa de încredere. Nu avem încredere că interviul se va face corect. Nu avem încredere că testarea psihologică este ok, nu avem încredere că subiectele de la proba scrisă nu le știe cineva, nu avem încredere că cei numiți în comisie sunt profesioniști, nu avem încredere în nimeni, noi toți credem în alte soluții, mult mai bune, deși cred că nici în ce credem noi, nu avem încredere.

  27. De fapt, domnilor, care este marea tragedie?
    S-a schimbat ordinea probelor. Au fost puse mai întâi probele cu caracter tehnic, dacă vreți, care, în principiu, nu sunt atât de solicitante nici pentru comisie, nici pentru candidați. Astfel ca, la interviu, care este o probă dificilă pentru ambele părți, să rămână în competiție numai candidații care au abilitățile tehnice necesare funcției. Oricum, după interviu este proba scrisă. Aceasta decide câștigătorul concursului.

  28. Stefan cred ca si tu cunosti multe spete de acest gen.
    Esti vechi in sistem si ai trecut prin multe spete in concursuri trucate.
    Si eu cunosc cazuri de candidati picati la interviu dupa ce totul fusese ok, dar nu trebuiau sa acceada ei in acea functie.
    (Editat) stie de aceste lucruri.
    Cand va intalniti pe holurile ANP-ului intreaba-l daca are pe cineva pe constiinta sau daca stie de asemenea manevre.
    Trebuie sa ne impotrivim cu toata fiinta noastra si cu toate armele legale permise pentru a nu trece acest proiect made in GHERLA/IFTINCU!
    No pusca si cureaua lata ce blaturi mai faceam odata!
    Dar gata cu ele acum hai sa dam tuturor sanse egale.

  29. Este penibil macar sa gandesti ca mai sunt examene care se dau in mod corect in acest sistem. Trebuie sa fii orb sau pur si simplu dezinteresat sa nu observi cine reusste sa promoveze la examene si cineeste inlaturat la probele eliminatorii (care bineinteles ca nu pot fi contestate…ex. psihologic, interviu… bla bla)

  30. Da, numai eu am dreptul de a modera, iar tu trebuie sa intelegi ca este necesar sa te adresezi politicos, asa cum ti se si raspunde.

  31. Draga Stefan
    Un comentariu il stergi,unul il postezi!Lasa-le si pe cele care nu-ti convin,numai asa,in virtutea dreptului la replica!Numai tu ai acest drept?

  32. Oare pct „c” la ce se refera-proba practica de verificare a aptitudinilor necesare indeplinirii atributiilor de serviciu? Iti da cheile in mina si te verifica daca stii de la ce camera sint? Am intinit des conceptul asta timp-aptitudini si abilitati.Il poate defini cineva?Cred ca avem nevoie de instrumente de presiune si formulam concepte goale ptr a scapa de dezagreabili,de cei fara pile..etc Aptitudinile si abilitatile se verifica in timp si se invata uneori si nu pot fi notiuni abstracte,introduse la evaluare sau angajare..

  33. Eu vin cu propunerea de a scoate interviul dintre examinari.L-as introduce daca nu s-ar mai testa psihologic si scris candidatii.Scrisul ramine,oralul-adica interviul ,zboara.Si-asa la scris te depuncteaza si-i cresc punctajul altuia.

  34. in 2007 am picat un examen la proba de interviu in favoarea unei candidate care nu avea cel putin 3 ani de vechime in munca, nu in sistem cum prevede legea si citind ceea ce discutati, vin cu propunerea de a inregistra interviul cu camere de luat vederi,un anumit timp cit se va hotari si atunci se poate vedea clar daca un candidat a fost favorizat sau nu si se poate contesta,se poate respecta principiul transparentei si tot odata se pot descoperii anumite persoana care favorizeaza.aceste reguli pot fi acceptate si acum in timpul acestor concursuri, de ce nu,cine stie sa treaca pentu ca au muncit sa invete.

  35. Nu trebuie sa mergem la extreme. Rolul interviului poate fi si pozitiv. Invata unul ca robotelul fara sa aiba habar de munca de parnae si obisnuit fiind cu teste si examene, ia nota buna la scris. Il pui director si e praf, se pierde in prima situatie de criza si arunca beleaua pe salariati. La discutia libera, poti observa multe si nici nu putem priva angajatorul de dreptul de a tria. Ideal ar fi ca examinatorii sa aiba competente si abilitati reale. Vorbeam cu un posibil candidat care-si punea problema, „Eu daca as vrea sa fiu director la prevenire, cine imi verifica abilitatile, actualul director fiind si el candidat la acest concurs? Are cineva competente sa spuna ca sunt sau nu bun de director la prevenire”. Asa, doar ca tema de meditatie… Este foarte important sa poti spune da sau nu in perfecta cunostinta de cauza cu o subiectivitate aproape suprimata, avand instrumente sa indemana care sa-ti ofere atat indicatorii cat si posibilitatea de a motiva decizia luata.

  36. Alecule, termenul de disidenta a fost distorsionat de comunism. El se traduce doar ca parere diferita de a majoritatii. Singura teama la varf, este ca in echipa pot penetra elemente nesigure. Acum, daca nesigur inseamna „nu este cu noi”, mai interpretati si voi.

  37. Adica, cu interviul se realizeaza scopul.Gresesc?Interviul este un fel de instrument legal de a face propriul joc(murdar).Asa-i?
    Nu l-am putea scoate din examinari?De ce? Eu concurent onest,destept,sustin testarea (para)psihologica-ce rol o avea ea?-si testarea scrisa,ca practica nu am ce.Testarea scrisa arata ca stiu teoretic si practic(din spete) sa fac fata unor situatii limita.Testarea psihologica evidentiaza ca nu ma pierd cu firea,creierul ma ajuta si rezolv situatia ipotetica.Dar interviul ,ce rol mai are?Aaaa,daca nu eram testat psihologic si teoretico-practic…mai intelegeam.Pai acest interviu…e ptr atingerea telului,nu?

  38. Da’ le e frica de disidenti? Or fi multi?Ce-a ajuns tara asta ,Stefane?Cind mai scriam eu de sistemul asta,ca e nereformat? Il ma tii minte pe nea Cali….?

  39. Gigi Iftinca se pricepe la resurse foarte bine dar este si oportunist, calitatile nu exclud defectele, dimpotriva le compenseaza

  40. Interviul, aceasta proba interesanta, este modalitatea in care examinatorul mai mult sau mai putin interesat sau controlat, are posibilitatea de a pune presiune directa pe examinat, prin intrebari mai mult sau mai putin dificile. Daca astepti sa treaca toate probele ca sa te lamuresti si pastrezi interviul la final, atunci cred ca am dreptul sa apreciez ca interviul este un fel de fine tunning prin care se ajusteaza rezultate la final de concurs in functie de agreeri si dezagreeri.

  41. Bravo Stefane,un comentariu bun!Buna si filozofia!Am o neintelegere-zi lucrurilor pe nume!Nea’Gigi, se pricepe sau nu la resurse? Este oportunist sau nu?Adica s-au facut presiuni si de-asta se schimba cronologia concursurilor?Isi baga dracul coada iar?.Spune sa inteleg si eu,ca n-am lucrat in ANP!
    Matale crezi ca daca interviul e ultima proba,nu intra cine trebuie?A mai fost prin 2007 asa..Adica legile se fac in interesul unora?

  42. Personal, nu ma grabesc sa arunc jigniri gratuite. Pe Gigi Iftinca il cunosc bine si nu neg ca se pricepe la resurse umane, fiind inca mult inainte de a ocupa functie de sef directie ANP, unul dintre cei 3 salariati de resurse din sistem cu care colaboram deosebit de bine pe diferite proiecte. Are insa cateva metehne pe care iarasi nu ma voi grabi sa le prezint pe larg, dar voi aminti una singura – oportunismul. Nu este normal sa-ti corelezi atitudinea si demersurile profesionale in functie de ceea ce se intampla in jur. Cand situatia pare stabila, dam cu ranga si suntem viteji, daca incepe sa se clatine, ne mielusim pe ici-colo ca sa ne asiguram protectia, iar in situatiile de criza procedam astfel incat propria persoana sa iasa bine. Puterea corupe, functiile inalte tulbura ratiunea, insa profesinalismul este sau nu este, iar daca este, trebuie sa infranga emotiile de moment.

  43. Cunoasteti un proverb stravechi?
    „Taranul cand ajunge imparat intai cu (editat) are ceva.”
    Mi-am permis sa-l modific putin.
    Daca a venit din fundul Gherlei si maine poimaine se trezeste schimbat nu trebuie si el sa-si avanseze nepotii si pilele?
    Dupa ce dispare din ANP cine ii va mai pronunta numele sau isi va mai aminte de Iftincu?
    Doar cei promovati de el.
    In rest nimeni.
    Dupa cate imi amintesc eu pe timpul unui personaj de trista amintire am mai avut o asemenea experienta.
    La stana cu Iftincu!

  44. Acest articol reprezinta cartonasul galben aratat domnului Iftinca?Firesc ar fi ca acest proiect sa ramana blocat cel putin pana la finalizarea concursurilor in desfasurare, apoi sa incerce o consultare reala, nu o mimica ieftina.Nu este normal sa schimbi regulile in timpul jocului, decat daca urmaresti ceva, ori daca vrei sa creezi haos.De dorinta de a crea haos nu cred ca-i putem banui pe cei din conducerea A.N.P.
    P.S.:Sunt atatea proiecte care asteapta sa intre in vigoare, cum ar fi spre exemplu cel privind acordarea concediului suplimentar.Cu acestea nu se mai grabeste nimeni?

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)